החזרת אמון בזוגיות לאחר בגידה

פורסם בתאריך: 1.4.22 13:33

הבגידה מהווה שני מצבים של הזוגיות : צורך מוגבר של נשים כגברים בריגושים ובאהבה ומאידך הזנחה של אלה בתוך מערכת היחסים הקבועה. מקורם של מצבים אלה מגיע מתוך, בעיות תקשורת, חסך ריגשי וריחוק שנוצר עם הזמן ביחסים. קיים אחוז מתוך המתגרשים שבמידה והיו פונים ליעוץ מקצועי אם לפרק או לא , בהחלט היה מקום לשקול לא להמשיך יחד על רקע פערים גדולים שפוגעים במשפחה כולה ובאושר של שני הצדדים.

לרוב כאב של בגידה לא מצליח לייצר אצל הצד הנבגד יכולת להבין את מה שהביא אותם כזוג למשבר. קיים קושי מובנה להכיר וללמוד מה חלקו של כל אחד בקשר שמעד. והנטייה היא ליצור הגנה או לפעול מתוך מערכת ערכים ותפיסות שאי אפשר לשקם לאחר בגידה כואבת.יש גם הנוטים להאמין ש"מי שבגד פעם אחת ימשיך לבגוד", תפיסה שמוותרת מראש על משפחה ועל אהבה שהייתה, וזו שיכולה לתפיסתי להיבנות שוב אף למקום טוב יותר.

.יש חשיבות עצומה בעידן הזה של עומסים, גירויים ודאגות "לתחזק" את האהבה ואת היחסים גם בעיתות שגרה.

עבודה וילדים, שבחיינו שואבים מאיתנו את רוב האנרגיה.

אני ממליצה לזוגות לקבוע דייטים ולקיים יחסים אינטימיים וקרבה ב"פעימות קבועות", גם באופן מאולץ, כדי לשמור על התקשורת ועל האמון ביניהם. יש ליזום מפגשים יומיים ושבועיים ובהם ליצור מרחב שיחה והתעניינות זה בזה, הקשבה הדדית, התייחסות הדדית לצורכי האחר הבנה הדדית זה של זה וקיום מגע וקרבה אינטימית.זו דרך שבנויה על תפיסה של תחזוקה ומניעה, שבה אפשר להבטיח אהבה שלמה ויציבה המאופיינת בכנות, באמון ובמחויבות.

באשר לתיקון היחסים לאחר בגידה כה כואבת, היא אפשרית בשלושה תנאים הכרחיים שבהם עמדו בני הזוג המתוארים:

יש אהבה והחלטה של שני הצדדים לתקן והתמקדות במחילה וסליחה ויצירת אמון מחודש .

אני פוגשת זוגות רבים ,בדגש על הגברים שאין להם אמונה בכך שלאחר בגידה אפשר לתקן ולהחזיר עטרה ליושנה.מחקרים ועדויות מראים שזוגות לאחר בגידה אף מצליחים לשלש או להכפיל את אהבתם ומשיכתם ובלבד אם החליטו שרוצים ולנסות ולעבור תהליך למידה במערכת היחסים שחשובה להם .

 

הלנה מטוטי מנטורית לזוגיות ויחסים

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר