הכל אודות אלבר

המדיטק ומוזיאון העיצוב חולון גאים לחשוף את התערוכה: "אלבר אלבז: מפעל החלומות" תערוכה חדשה במוזיאון העיצוב חולון

פורסם בתאריך: 11.9.22 13:13

מוזיאון העיצוב חולון מציג את תערוכת האופנה הגדולה ביותר שהוצגה אי פעם על חייו ויצירתו של מעצב-העל אלבר אלבז,  מגדולי המעצבים בעולם, והמעצב הישראלי המצליח בעולם. התערוכה, המתפרשת על פני כל מבנה מוזיאון העיצוב חולון, היא התערוכה המקיפה ביותר שהוצגה עד כה על אודותיו, ויוצגו בה פריטים רבים שלא נחשפו מעולם.  מחווה מרגשת ונוגעת ללב החוגגת את חייו ואת יצירתו.



כל חללי המוזיאון מוקדשים למסע מרגש בין אבני הדרך במסלול האופנה של מעצב-העל אלבר אלבז, שנפטר אשתקד מקורונה. בתערוכה מוצגים דגמי קוטור, חומרי ארכיון נדירים, חפצים אישיים וצילומים שמעולם לא נחשפו לקהל, וכן קולקציית ההשקה שעיצב אלבז למותג שלו, AZ FACTORY שלא הוצגה עד היום במוזיאון, שמלה שעיצב לשחקנית ההוליוודית מריל סטריפ, ועוד הפתעות רבות שלא נחשפו מעולם.

במסגרת התערוכה מוצגים גם דגמי התצוגה LOVE BRINGS LOVE – אירוע שלא היה כמותו בהיסטוריה של האופנה העולמית, אליו התגייסו 46 מטובי בתי האופנה בעולם ליצירת דגמי מחווה בהוקרה לזכרו של אלבר – ביניהם : ורסצ'ה, גוצ׳י, בלנסיאגה, כריסטיאן דיור, ג׳יורג׳יו ארמני, האירוע התקיים ביוזמת בן זוגו, אלכס קו, והמותג AZ FACTORY.

אלבר אלבז, כפי שנהג לומר, לא אהב לסכם, ולא אהב רטרוספקטיבות. התערוכה נאמנה לדרכו: היא אינה שואפת לסכם ולסיים, אלא לפתוח סיפור חדש ולתת השראה גם למעריציו הרבים וגם לחולמים חדשים: לאפשר למבקרים להכיר, ולהתאהב. התערוכה נפרשת על פני כל חלקי המוזיאון ומזמינה את המבקרים לחוויה אישית ומרגשת, אך גם אוניברסלית, שכולה השראהץ

אוצרת התערוכה: יערה קידר (״הנשף״, ״ז׳ה טם, רונית אלקבץ״) קריאייטיב דיירקטור: קייטי ריס, שליוותה את אלבר לאורך 15 שנים ועבדה עם אלבר על כל הפרויקטים הייחודיים שלו: מחלונות הראווה ועד הספרים, וכן ביימה את תצוגת האופנה ״אהבה מביאה אהבה״ בפריז.

ליצירת התערוכה שותפים הצוות המקצועי הבינלאומי שליווה את אלבר במשך שנים:  אלכס קו, בן זוגו של אלבר ושותפו לדרך המקצועית.שלי ורטהיים, שהייתה מורתו של אלבר אלבז מאז שנקר, וליוותה אותו בדרכו המקצועית במשך מעל ל-20 שנה, שהיתה יועצת ליצירת התערוכה.סטודיו העיצוב Stinsensqueeze שליוו את אלבז בפרויקטים מיוחדים כגון תערוכות וספרים, אנשי AZ FACTORY וכן צלמים, אמנים, עורכי וידאו ועוד.

את יצירת התערוכה ליוותה באהבה גם משפחתו של אלבר אלבז בישראל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר