צילום: אופיר אברהמוב
צילום: אופיר אברהמוב

לקראת פסטיבל ״צלילי ילדות״: טור אורח מאת מאיה בלזיצמן, מנהלת אמנותית של הפסטיבל

רגע לפני שהוא יוצא לדרך שוב, מאיה בלזיצמן, המנהלת האומנותית של פסטיבל ״צלילי ילדות״ חוזרת לילדות ומספרת ל״השקמה חולון״ על הבחירות האומנותיות שלה ביהיו על הבמה השנה

פורסם בתאריך: 3.10.22 17:48

לקראת חופשת סוכות הקרובה, אני רוצה להזמין אתכם לתיאטרון חולון לפסטיבל צלילי ילדות לחוויה מיוחדת וחד פעמית לילדים ולכל המשפחה, חוויה רב חושית המשלבת בתוכה מוזיקה, מחול, תיאטרון, קרקס, קומיקס ועוד ועוד.



אחת מחוויות הילדות הראשונות שאני זוכרת הגיעה מאולם הקונצרטים.אני זוכרת במעורפל איך בתור ילדה אני יושבת באולם גדול, שכל הכיסאות בו ירוקים, עם במה מרשימה מעץ, מלאה עד 0 מקום בהמון המון כיסאות. האולם עצמו מלא באנשים שיושבים ומחכים, האורות פתוחים ומסנוורים ואז, ברגע אחד משתררת דממה. עולים בזה אחר זה כ 80 נגנים לבמה ומתיישבים בכיסאות שלהם. אחריהם עולה איש בחליפה שחורה ארוכה, לוחץ יחד לאחד הנגנים, מרים את המקל שלו ומיד התזמורת מנגנת את אקורד הפתיחה המרשים והחזק שלהם.

אני, ילדה קטנה, בת 3 בערך, מתיישרת מיד בכיסא, הרגליים דרוכות על הרצפה, האוזניים מכוונות קדימה אל הבמה – אני מהופנטת. מהצליל הגדול, מהחוויה הראשונית, מהגודל והעוצמה שאני רואה מול עיניי. בחיים שלי לא ראיתי או שמעתי תזמורת כזאת גדולה מנגנת מולי.

החוויה הזאת השאירה עליי חותם ענק. הצליל הגדול שתזמורת יכולה להפיק ביחד, בבת אחת, שעד לפני שנייה היה שקט, ריגש אותי במיוחד.

לימים, אני חושבת שהחוויה הזאת הובילה אותי לרצות לנגן בצ'לו. אני לא יודעת למה בחרתי צ'לו. הסיבה, בגיל 6, הייתה שכשמנגנים צ'לו אפשר לשבת, וזה מה שרציתי בגיל הזה.

אבל איך ידעתי שבצ'לו יושבים ובכינור עומדים?כנראה שמשהו מהתזמורת נכנס לי חזק לתוך המערכת. אבל בשביל מה כל הסיפור הזה? בשביל לספר שהשנה בפסטיבל צלילי ילדות תנגן גם תזמורת הקאמרטה האדירה!

התזמורת תנגן יצירות יפהפיות של צ'ייקובסקי, הנדל, סטרווינסקי, סשה ארגוב ואפילו דיוויד בואי ואיתם על הבמה יהיו צוות של שלושה שחקנים נהדרים – מירב פלדמן, דודו ארז ויובל סגל. השחקנים, בשילוב התזמורת, בכתיבה מבריקה של הבמאי והכותב הצעיר והמוכשר – יונתן בלומנפלד, יראו לכם  – הקהל – איך מוזיקה משפיעה לנו על המוח. איך הצלילים הנהדרים האלה שהתזמורת מפיקה משפיעים על הרגשות שלנו. איך הצלילים האלה משפיעים על הזיכרון שלנו ועל התחושות שלנו. איך הצלילים משפיעים על החושים שלנו. ובעצם זה כל העניין – כמה גדול התפקיד של האמנות והתרבות בחיינו. אנחנו לא מודעים לזה אבל אנחנו מושפעים מאוד מכל דבר שאנחנו שומעים או רואים וכל דבר כזה, יכול להשאיר בנו חותם גדול למרחקים ארוכים וגם חותם קטן באותו הרגע ממש שיכול לשנות לנו בבת אחת את מסלול החיים.

וזה מה שניסיתי השנה ליצור בפסטיבל צלילי ילדות בחולון. חוויה בלתי נשכחת לילדים ולמשפחות שלהם.

חוויות רב חושיות בהן הילדים הקטנים והגדולים יבואו לתיאטרון גדול ויפהפה, בדרך יפגשו בקרקס מופלא בשם הליצן איקס שיעורר בהם רגשות של שמחה וצחוק. בדרך לאולמות יוכלו הילדים להשתתף בסדנאות קומיקס של אצבעוני יחד עם אורי פינק ורבים נוספים. אחר כך, כשיכנסו לאולמות, יוכלו לבחור בין מופע התזמורת הגדול, להופעה עם להקה גדולה שמנגנת ושרה את שירי הילדים היפים מפסטיבלי הילדים של פעם. יוכלו לראות עיבוד של תיאטרון ומחול ליפה והחיה, או לקחת חלק פעיל בשירה בציבור עם עינת שרוף! יוכלו להיכנס לבית של תוף ולראות ולשמוע את כל סוגי כלי ההקשה שיש עם נויה שליין, או לראות מופע תיאטרלי מוזיקלי של להקת סקפינו. אפשר יהיה גם לצפות במופע מחווה לאולארצ'יק בהשתתפותו! או לראות את תומש במופע מקורי על עלילות פטל ואישון הלילה, או להאזין לשעת סיפור מוזיקלית עם דניאל סלומון ודנה עדיני.

ואם נחזור לחוויית הילדות הראשונה שלי, אני וכל הצוות הנפלא של תיאטרון חולון, ניסינו לייצר חוויה חזקה לילדים, כזאת שהם לא ישכחו. כזאת שירצו לחזור אליה, ואולי בעתיד גם להשתתף בה על הבמה בתור מוזיקאים, שחקנים, רקדנים, ציירים ומה לא.

מוזמנים לבוא בחום. מאיה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר