טור בריאות: קבלו 10 טיפים לחיזוק הנפש

הסוד לחיים בריאים בגוף ובנפש פשוט מאוד ואפילו טמון בתוך המילה "בריאות" כפי שהרמב"ם פירש אותה: בטל רוגזו יאזן אוכלו וירבה תנועה. הנטרופתית מיכל תמאם כהן מחלקת עשרה טיפים לשיפור מצב הרוח. מדור חדש

פורסם בתאריך: 25.11.22 10:00

כיצד ניתן בכמה צעדים קלים ופשוטים לחזק את הנפש, לשפר את מצב הרוח ולהשתחרר מדפוסים ישנים? הפעם אציג בפניכם ובפניכן 10 עצות לאימוץ הרגלים חדשים שיגרמו לשיפור מצב הרוח, יחזקו את הנפש וישפרו את מצבכם.



מצאו לכם תחביב שאתם אוהבים ומצפים לו מדי שבוע. התחביבים והציפייה אליהם ממלאים באנרגיה ומספקים תחושת ריגוש וסיפוק בשגרת החיים היומיומית. מעבר לכך, תחביב מפתח את הכישורים העצמים, נותן חלון הזדמנויות ללמידה פנימית וחיבור לילדות.

 

התנדבו. מומלץ לאמץ פעולות של נתינה והתנדבות. היכולת לתת מעלה את תחושת הסיפוק שלנו ביעוד האדם בעולם, הנתינה ממלאה אותנו וגורמת לנו להרגשה פנימית טובה, בריאה ומספקת.

 

אמנו את המוח. עשו כל יום פעולה אחת לפחות שתפעיל ותאמץ את המוח, התמידו בכך זה מאוד חשוב. פעולות כמו קריאת ספרים, כתיבה, משחקי חשיבה, למידה של שפה חדשה או לימודי נגינה . פעילות זאת תניב לכם פירות בהווה ובעתיד.

 

להיות בהודיה. כל בוקר תודו על מה שיש לכם בחיים ובכל ערב תודו על 3 דברים טובים שקרו לכם באותו היום.

 

אל תעמיסו על עצמכם. הקשיבו לגוף שלכם ותנסו לפרוס את המטלות היומיות על פרק זמן הגיוני לכם ולא בלחץ, לחץ גורם לסטרס. ביצוע מטלות ועמידה בזמנים גורם להקלה וסיפוק וזאת התחושה שאנחנו צריכים ללמוד לספק אותה לעצמנו.

 

אמצו מנהג יומי. חצי שעה ביום להנאה עצמית ולשחרור. האזנה למוזיקה שעושה לנו טוב, מדיטציה, יוגה, נשימות, צחוק, שיחה עם חבר וכדומה.

 

שתפו אדם קרוב/העזרו במטפל. בדילמות או במשברים בחיים חלקו את התחושות עם אדם קרוב או איש מקצוע. עצם השיתוף גורם לתחושת הקלה וברוב הפעמיים מסייע במציאת הפתרון.

 

תפרגנו לעצמכם- תאהבו את עצמכם! תגיד את זה לעצמכם. למדו לפרגן לעצמכם באופן מודע על כל ההצלחות וההישגים שלכם בחיים. תאפשרו לעצמכם ליהנות ממטעמי החיים: חו"ל, הצגות, מסעדות וכו'.

 

תצחקו ותהיו בשמחה. שמחה מעלה את מדד האושר. פעולת הצחוק בפני עצמה הינה פעולה בריאה לנשמה. הרבו לשמח את האחר, כך תעלו את תחושת השמחה והסיפוק העצמית. תצחיקו ותהיו עם אנשים שמצחיקים ומשמחים אתכם, הזמינו לעצמכם סדנת צחוק או צפו בסטנדאפ.

 

מרכיבי הבריאות: זכרו שהסוד לחיים בריאים בגוף ובנפש הוא פשוט מאוד, והוא אפילו טמון בתוך המילה בריאות עצמה כפי שהרמב"ם פירש אותה:

ב-  בטל

ר-  רוגזו

י-  יאזן

א- אוכלו

ו- וירבה

ת- תנועה

 

מיכל כהן תמאם (בעלת קליניקה לרפואה טבעית – "מיכל בשביל הבריאות" בבאר יעקב), היא נטרופתית מזה 15 שנה, מנחה ומלווה תהליכי הבראה, מעבר לאורח חיים בריא ומייעצת להורים על תזונה מיטבית במשפחה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר