רייף. "לשבור את מחסום הפחד"

"אל תוותרו לעצמכן" – המסע משכירה לעצמאית מתחיל כאן

הן עזבו משרות בטוחות כשכירות והחליטו לצאת לעצמאות ולעשות רק מה שהן באמת אוהבות. סיפורן של חמש נשים חזקות שלא פוחדות משינויים

פורסם בתאריך: 11.10.17 12:53

החג הזה אני חוגגת שמונה שנים להפיכתי משכירה לעצמאית. מי היה מאמין? אני, גלי שמיר, שחונכה בבית של שכירים ולאורך כל החיים קיבלה את המסר "שכירה שווה ביטחון", עשיתי מהפך. הכל התחיל כשחזרתי משליחות חינוכית בחו"ל. חיפשתי שינוי משמעותי ממערכת החינוך. אח שלי פתח סוכנות תיווך וכמי שצפתה מהצד מספר חודשים, נדלקתי ויחד חברנו להקמת עסק משותף. לרגל חגיגות האירוע, יצאתי לראיין נשים שעשו שינוי מדהים בחייהן, נשים שאזרו אומץ, השתחררו מכבלי ה"שיעמום הבטוח" והחליטו לצאת לעצמאות ולעשות רק מה שהן באמת אוהבות. סיפורן של חמש נשים חזקות ומצליחות שלא פוחדות משינויים:

"אל תפחדו מעבודה קשה"

קינן. "עבדתי 17 שעות ביממה"

אורית קינן, הבעלים של חברת "שוהם" משאבי אנוש: "בגיל שש הוריי התגרשו ואמי גידלה וחינכה אותי לבדה. בגיל 16, כתלמידה, התחלתי לעבוד כפקידה בשעות אחר הצהריים. נבחרתי מתוך מספר רב של מועמדות. מוסר העבודה הגבוה הושרש בי כבר מגיל צעיר עוד בהיותי ילדה. בתום שירותי הצבאי התחתנתי והתחלתי לעבוד בחנות קוסמטיקה ובינתיים נולדו לי שני ילדים. מתוך רצון להתקדם חיפשתי עניין במודעות דרושים, עד שמצאתי משרה כמקדמת מכירות בחברת כוח אדם. ניגשתי לראיון ונמסר לי שאני לא מתאימה כי אין לי ניסיון. התאכזבתי אך בחרתי שלא לוותר. כבר בשלב הזה ידעתי שאני אעבוד בתחום משאבי האנוש ויהי מה.

"פניתי לחברת כוח אדם קטנה והתקבלתי ללא ניסיון, ואחרי כשלושה חודשים חזרתי שוב לאותו מקום שדחה אותי ועבדתי שם. מאוד אהבתי את תחום כוח האדם ועבדתי כשש שנים כשכירה. כשאבי נפטר, כיסיתי חובות בסכום כסף שהוריש לי ופתחתי את הסניף הראשון לכוח אדם ברמת גן. עבדנו קשה מההתחלה בעלי ואני, לילות כימים, בשאיפה לפתח את העסק עוד ועוד. שנים ארוכות עבדתי 17 שעות ביממה ובעלי תמך בי לאורך כל הדרך, מה שאפשר לי לפרוץ קדימה. היום יש לנו תשעה סניפים ברחבי הארץ בתחום משאבי אנוש, ואיתנו עובדים גם שני ילדיי, שי ושרון".

מה המסר? "המסר שלי לנשים הוא שאף אחת לא צריכה לפחד מעבודה קשה ואם את רוצה להצליח, את תצליחי. אין דבר העומד בפני הרצון וזה המוטו שלי בחיים".

"הגשימו את החלומות שלכן"

בירן. "רציתי להישאר בבית עם הילדים"

נוגה בירן, מדריכת הורים: "התחלתי כמנחת סדנאות קריירה ויועצת תעסוקה לעולים חדשים. העברתי סדנאות לחיפוש עבודה והקניתי לאנשים כלים לקראת ראיונות עבודה. בהמשך עבדתי בכמה חברות למשאבי אנוש לכמה שנים, בהייטק וסיטי בנק. המשרה היתה עבודה שגרתית במשרד, שבה ראיינתי עובדים טרם קבלה לעבודה, אבל תמיד היה לי חלום להנחות קבוצות הורים. ידעתי שזה מסלול לימודים בן שלוש שנים אז קצת התמהמהתי עם זה.

"במקביל הפכתי להיות אמא וסיימתי את התואר השני שלי. יום בהיר אחד החלטתי שלא מתאים לי לחכות יותר ורציתי להישאר בבית עם הילדים ובמקביל להגשים את החלום. התחלתי ללמוד הנחיית קבוצות הורים במכללת סמינר הקיבוצים, ואחר כך למדי מסלול המשך של שנתיים של הדרכת הורים פרטנית.

הגשמתי את החלום האישי שלי, היום אני עובדת עם הורים ומחברת בין הורים לילדים, וההתמחות שלי היא גיל ההתבגרות, ניהול כעסים ורגשות בהורות. היתרונות בלהיות עצמאית הם בעיקר בעצמאות, בהגשמת הייעוד שלי ובמעורבות בכל האספקטים של העסק שלי. אתה גם המשווק, איש הכספים, איש המקצוע, ההוגה, הצלם, התסריטאי ועוד. בחיים יש המון בחירה וזה עושה אותי מאושרת כי אני עושה מה שאני אוהבת".

מה המסר? "להיות מחוברת לעצמך, לערכים שלך, לאמונות שלך. כשאת עוסקת במשהו מהנשמה אז התרומה שלך גבוהה בהרבה ואת פועלת מתוך שליחות. זה WINWIN לחיים".

"לשבור את מחסום הפחד"

רייף. "לשבור את מחסום הפחד"

דפנה רייף, מנהלת רשתות חברתיות ומנהלת פרויקטים: "באתי מרקע של מנהלת רשתות חברתיות, תואר ראשון בתקשורת וניהול, ותמיד עבדתי בהפקות רדיו וטלוויזיה. עבדתי בהפקות כשלוש שנים וב'טוחן מדיה' כשנתיים וחצי. ב'טוחן' נתתי גם שירותים וליווי צמוד ל-103FM  והכל במדיה החברתית. במקביל, התחלתי להעביר הרצאות בהתאגדות העסקים הקטנים, והבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות: לתת את הכלים לבעלי עסקים ברשתות החברתיות. השינוי בא כי הבנתי שאני נותנת ערך גדול יותר לאנשים אחרים בחוץ מאשר ברדיו. בער בי להעביר את הידע ולתת להם את הכלים הטובים ביותר ולקדם את עצמם ביעילות. אז עזבתי את הרדיו והתחלתי לנהל דפים עסקיים של בעלי עסקים ולהעביר הרצאות. היום, אני בהחלט נהנית מהעבודה ומכירה כל יום עולם חדש עם המון הזדמנויות וזה הדרייב שלי".

מה המסר? "טיפ לנשים שרוצות להיות עצמאיות – לא לפחד, לשבור את מחסום הפחד, לצאת מגבולות עצמך על מנת להתקדם בחיים".

"הכל נמצא בתוכנו"

וינשטיין. "נכנסתי לדיכאון"

שירי ויינשטיין, מרצה ומטפלת בשיטת NLP: "במשך 20 שנה עבדתי כשכירה בתפקיד מנהלת חשבונות ויועצת מס למשק, עבודה בעלת אופי משרדי עם שעות מוגדרות. עבדתי בחברות גדולות וניהלתי מחלקות עד שנכנסתי לדיכאון ומצאתי את עצמי בלתי מסופקת בעבודה עם שני ילדים קטנים בבית. היו לי המון מחשבות ואמונות שאני לא מספיק טובה. הייתי אדם עצוב, לא יצאתי מהבית, ברחתי לשינה. זה נמשך כשנתיים–שלוש וזה הלך והתגבר. קישרתי את המצב לדימוי הגופני שלי ופניתי לדיאטנית.

"הכל היה מוכר לי והבנתי שזה פשוט לא עובד. רציתי משהו אחר שהוא לא תפריטים והגעתי למטפלת ב-NLP. גם שם בהתחלה לא ממש הבנתי במה מדובר אבל הרגיש לי שאני במקום הנכון. כך התהליך נמשך עשרה מפגשים והנה אני, שירי, לא בורחת יור לשינה ומרגישה הרבה יותר טוב מפנים.

"מהשינוי שהתרחש בי התעוררה בי סקרנות גדולה להבין איך זה עובד והלכתי ללמוד את שיטת NLP במקביל להיותי שכירה. גיליתי דברים חדשים על עצמי וקיבלתי גם אישורים מהמורות שהתחום מאוד מתאים לי. התחלתי את ההתמחות במשפחה ובקרב חברים כדי להתנסות. הפידבקים היו טובים ואז החלטתי להתפטר מהעבודה ומצאתי עבודה בחצי משרה ובמקביל המשכתי לפתח את הקליניקה שלי. התמקצעתי ללא הפסקה ועשיתי התפתחות אישית ורוחנית. היום אני עובדת רק כעצמאית ומאושרת על הבחירה. אני מורה מוסמכת, אני מרצה, מעבירה סדנאות והסיפוק הכי גדול זה לעזור לנשים לעשות את השינוי".

מה המסר? "יש לנו כל המשאבים והיכולות להיות בדיוק מה שאנחנו רוצים להיות. רק צריך מישהו שינקה את כל הרעשים מסביב, שמונעים מאיתנו. יש בתוכנו כל מה שאנחנו צריכים כדי להצליח".

"לעצור ולבחון סדרי עדיפויות"

טוכמן. "מנהלת לעצמי את הזמן"

רוית טוכמן, אשת נדל"ן: "עבדתי כ-11 שנים בחברת קשת ברמת החייל בתפקיד עוזרת היועצת המשפטית של החברה ומנהלת הלשכה. העבודה במשרד היה בשעות קבועות, בשגרת יום של מיילים, פגישות, קידום פרויקטים, מענה לעו"ד בחברה ועוד. אחרי 11 שנים בחברה הרגשתי מיצוי של סגנון העבודה הזה. כמו כן, הזמן של הנסיעות היה קשה ובזבזתי זמן יקר. לקחתי פסק זמן לסדר את המחשבות ולהחליט מה הכיוון ולאן אני רוצה להגיע ומהי שגרת היום שאני רוצה לעצמי.

"אני אוהבת לעבוד עם אנשים ורציתי עבודה לא שגרתית שמשלבת גם עבודה בחוץ, פעילויות וגם משרד, וכן עבודה שבה אנהל את עצמי ואת הזמן שלי ושתהיה ההצלחה שלי. הכי חשוב היה הזמן שבו אוכל להקדיש לילדים שלי ולמשפחה שלי. כמובן, בעלי מאוד תמך בי ועודנו תומך. לאחר בחינת מספר אופציות הגעתי להחלטה שאני רוצה לעסוק בנדל"ן ואז פניתי לאפיק התיווך, במטרה להביא פנים חדשות וסגנון חדש לעולם כה שנוי במחלוקת. אני יכולה לסכם, שאני ממש לא מתגעגעת לעבודה כשכירה ונהנית מכל רגע בשילוב בין חיי המשפחה לעבודה ומהעובדה שאני מנהלת לעצמי את הזמן ואת סדרי העדיפויות".

מה המסר? "לפעמים צריך לעצור ולבחון מה מתאים ביותר לך ולמשפחתך".

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר