מרחב טכנולוגי במכללה (צילום: יח"צ גורדון)
מרחב טכנולוגי במכללה (צילום: יח"צ גורדון)

האקדמית גורדון מפתחת מרחבי למידה חדשניים בכל רחבי הארץ

על מרחבי למידה חדשניים בבתי ספר כבר שמעתם? תשכחו מהכיתות הסטנדרטיות שכולנו זוכרים ומכירים, מישיבה בטורים, אל מול הלוח ומורה עומד ומדבר במשך יום לימודים מלא

פורסם בתאריך: 5.8.23 02:33

הלומדים של היום זקוקים לסביבת למידה המשקפת את החיים במאה ה-21, בה הם נדרשים לבחור ולהשפיע על חייהם וסביבתם.

אנשי חינוך כבר מבינים שסביבת הלמידה צריכה לאתגר את יכולת הלמידה והסקרנות הטבעית של התלמידים, ולאפשר שינוי של אסטרטגיות ושיטות הוראה המותאמות לעידן שבו אנו חיים.

הפיכת הכיתה הקונבנציונלית למרחב לימודי פתוח, מעורר השראה, מוטיבציה, סקרנות ויצירתיות מאפשרת למידה מסוג אחר, שאינה נתונה לגבולות המרחב והזמן, והופכת לחווייתית מעצם היותה.

בימים אלו מובילה האקדמית גורדון את מגמת פיתוח מרחבי הלמידה החדשניים במוסדות חינוך. במרחבים החדשניים אשר פיתחה לאחרונה בכל רחבי הארץ, יש שילוב של עיצוב ייחודי המותאם לצרכי הלומדים וצוות ההוראה, החל מבחירת הצבעים למרחב, הגרפיקה, השפה העיצובית, הריהוט (מודולרי ומותאם לעבודה בקבוצות או זוגות) ועד לבחירה והתאמה של טכנולוגיות למידה מתקדמות כגון: מקרן רצפה אינטראקטיבי המאפשר ללומדים להתנסות בלמידה משחקית בתנועה ולשחק בעמידה משחקי תרגול בתחומי דעת שונים, משקפי מציאות מדומה – CLASS VR ואמצעי למידה המשלבים מציאות רבודה- AR כגון קוביית MERGE המייצרת דימויים בתלת ממד וסימולציות מדעיות, וספרים אינטראקטיביים שמתעוררים לחיים.

 

 

לאחר תהליך של אפיון צרכים עם הנהלת המוסד החינוכי, מעצב המרכז לחדשנות וטכנולוגיה של האקדמית גורדון את המרחבי וכן מעניק ליווי טכנו- פדגוגי להטמעת הטכנולוגיות במרחב. כמובן שגורדון מסייעת לשלב את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר ואשר מתאימות לצרכיו של בית הספר.

המרחבים שעיצבה האקדמית גורדון עד כה: חטיבת הביניים אורט נהריה, חטיבת הביניים נעמת בנצרת, חטיבת הביניים רבין בקרית ים, בית ספר יסודי ב' בנחף, בית הספר קיסריה בקיסריה, מתנ"ס קצרין, חטיבת הביניים דיר חנא, חטיבת הביניים א' במע'אר ובקרוב תפתח במקומות רבים נוספים.

לימור הררי, ראש המרכז לחדשנות וטכנולוגיה בחינוך: "כאשר אני מעצבת מרחב חדש אני מתבוננת על המרחב בעיניים של אדריכלית חינוכית, מתוך הבנה כיצד תתנהל הלמידה במרחב ובאילו טכנולוגיות ואסטרטגיות הוראה ישתמשו המורים והתלמידים. מרחב לימודי הוא לא רק מרחב שיפה לעין, עליו להיות פרקטי ופונקציונלי לתהליכי הלמידה, רק מתוך ההבנה הזו אפשר להתחיל ליצור".

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר