האנטנה בסמוך ל"אורט"
האנטנה בסמוך ל"אורט"

המשרד להגנת הסביבה קבע: "ערכי הקרינה באורט חולון תקינים"

בעירייה קוראים להורים לתלמידי בית הספר להפסיק השביתה. ההורים: "כל עוד לא יימצא מקום חלופי לאנטנה, אנחנו ממשיכים לשבות"

פורסם בתאריך: 4.9.18 11:44

השביתה באורט חולון נכנסה ליום השלישי. גם היום לא התקיימו לימודים בבית הספר אורט חולון וההורים הפגינו בשער בית הספר עם שלטים ומחו על אי סילוקה של האנטנה הסלולרית מקרבת בית הספר. אלא שבעירייה מסרו כי בבדיקה מאתמול (ב') קבע המשרד להגנת הסביבה: כל הערכים במדידות הקרינה בבי"ס אורט חולון נמוכים מהסף הסביבתי ועומדים בהמלצת המשרד.

השביתה באורט חולון – היום השלישי:

אתמול, יום שני, ביצע אינג' יעקב ברדה, מרכז בכיר לבטיחות קרינה במחוז תל אביב באגף למניעת קרינה בלתי מייננת במשרד להגנת הסביבה, מדידת שדה מגנטי וצפיפות הספק קרינה בתיכון אורט חולון. הבדיקה נעשתה ביוזמת המשרד בעקבות מספר פניות שהועברו לטיפולו. המדידות, נמסר בעיריית חולון, נעשו מחדר 307 בבית הספר ומרחבת קופיקס סמוך לאנטנה ומהן עולה כי המדידות עומדות בהמלצת המשרד להגנת הסביבה וכל הערכים במדידה זו ובמדידות קודמות נמוכות מהסף הסביבתי.

בעירייה מציינים כי המשרד להגנת הסביבה אימץ את סף החשיפה לקרינה של ארגון הבריאות העולמי (WHO) שקבע כי רמת החשיפה המרבית המותרת של בני אדם לקרינה בתחום תדרי הרדיו בתדרים 2000-800 מגה הרץ היא  1000-400  מיקרו ואט לסמ"ר לפי נוסחה f/2, ופועל לפיו. המשרד קבע סף סביבתי לחשיפה במקומות בהם שוהים אנשים ברציפות לאורך זמן והעמידו על עשירית מהסף שקבע ארגון הבריאו העולמי.

בדו"ח המדידה נכתב בין השאר: "בכל הבדיקות שנערכו סמוך למתקנים במרחקים של עד 50 מטר ממוקדי השידור נמדדו ערכים תקינים הנמוכים מהסף הסביבתי. מתקני השידור פועלים בהספק נמוך מההספק המרבי לכן רמת הקרינה צפויה להיות נמוכה הרבה יותר. הנחה זו אומתה שוב בבדיקה זו המושפעת מסך הקרינה בכל מתקני השידור. רמת הקרינה צפויה לעלות עם אכלוס בית הספר בתלמידים, אך הרמה הגבוהה ביותר לא תהיה גבוהה מהסף הסביבתי…".

כזכור, מסרו בעיריית חולון, בקרבת בית הספר מוצב תורן מזה שנים רבות בחצר בית פרטי שעליו שלושה מתקני שידור, בהיתר המשרד להגנת הסביבה, כאשר בכל אחד מהם נערכת בדיקה שנתית על ידי המשרד. בעקבות פניות ההורים בחודשים האחרונים, עיריית חולון בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ערכו בדיקות קרינה בחדרי בית הספר הפונים לכיוון התורן שעליו נמצאות האנטנות ונמצאו רמות שונות של קרינה  – כולן מתחת לתקן המחייב של המשרד להגנת הסביבה. המשרד אף אישר כי תוצאות כל בדיקות הקרינה שבוצעו בבית הספר הינן תקינות ועומדות בתקן. למרות זאת, כמקדם ביטחון, העירייה התקינה בשבוע שעבר מתקני מיסוך קרינה בבית הספר שנותנים רשת הבטחה לערכים הנמוכים שנמדדו, אשר עומדים גם בהנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך.



בעירייה ביקשו לציין כי "במקביל, לאור פניותיהם של ההורים המודאגים באשר למיקום האנטנה, הזמין ראש העיר את נציגיהם לפגישה בלשכתו לפני כשבועיים, שבה נכחה גם נציגת חב' פלאפון, וביקש ממנה לנסות ולמצוא אתר חלופי להעברת האנטנה. ביום חמישי השבוע אמורה להתקיים פגישה, שבה תציע חברת פלאפון אתר/ים חלופי/ם אפשרי/ם למנהלת אגף איכות הסביבה בעיריית חולון, אשר תבחן  את האתר/ים ובמידת הצורך יתקיים גם סיור".

לאור ממצאי הבדיקה מאתמול, בעיריית חולון קוראים להורים לאפשר לילדיהם להגיע לבית הספר ולהתחיל את שנת הלימודים כמו שאר ילדי העיר. אלא שההורים באורט-חולון הודיעו כבר הבוקר: "כל עוד לא ימצא פתרון לאנטנה אנחנו ממשיכים לשבות".

קיראו עוד באותו נושא:

המאבק באנטנה: מאמצים אחרונים למנוע שביתה ב"אורט חולון"

צפו בהפגנת "אורט חולון": "אם לא יוסרו האנטנות, נשבית הלימודים"

הורים לא רושמים ילדיהם לאורט חולון מחשש לקרינה מסוכנת

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    משרד להגנת הסביבה משרד אימפוטנטי שמגן על התחת של בעלי עניין בלבד. מנסיון במאבק ציבורי.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר