הפגנת אורט חולון

אורט חולון: השביתה נמשכת – העירייה מאשימה את ההורים במניעת טיפול באנטנה

כפי שפורסם לראשונה ב"השקמה חולון" ההורים של תלמידי אורט חולון מתכוונים להיאבק ובכל הכוח עד שתוסר האנטנה. אלא שכעת העירייה מבהירה: "כל עוד לא יחודשו הלימודים לא ניתן יהיה לבצע בדיקה"

פורסם בתאריך: 3.9.18 10:51

ההורים בבית ספר אורט חולון נכנסו ליום השני של השבתת הלימודים בדרישה להסיר את האנטנה משטח בית הספר. כפי שפורסם אתמול (ראשון) כאן ב"השקמה חולון", ההורים הודיעו כי החליטו להשבית את הלימודים ללא הגבלת זמן.

גם היום נשמעו ההורים מאוד נחרצים. יו"ר הנהגת ההורים בבית ספר, דנה שקד, אמרה כי "גם אנחנו וגם ראש העיר מבינים שהאנטנה צריכה לזוז. כל מה שאנו רוצים לקבל הוא לוח זמנים להזזת האנטנה. עד שלא נקבל נמשיך לשבות".

מאבק ההורים באנטנה נמשך זה מספר חודשים. כפי שפורסם לראשונה ב"השקמה חולון" הורים הביעו חשש לרשום את ילדיהם בית הספר בטענה כי הקרינה גבוהה פי 3 מהרף המותר. בנוסף, בסמוך לפתיחת שנת הלימודים הפגינו בפתיחת ועידת החינוך של ערי הישראל בחולון, כפי שפורסם כאן, והודיעו שלא יפתחו את שנת הלימודים אם האנטנה לא תוסר לאלתר.

ואולם, מתגובת עיריית חולון עולה כי בעירייה מאשימים את ההורים בכך שאינם מאפשרים את המשך הטיפול בנושא.  "מדובר בתורן שמוצב מזה שנים רבות כחוק בחצר בית פרטי שקיבל את כל האישורים", כך נמסר מעיריית חולון, "בעקבות פניות ההורים בחודשים האחרונים, עיריית חולון בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ערכה בדיקות קרינה בחדרי בית הספר הפונים לכיוון התורן שעליו נמצאות האנטנות ונמצאו רמות שונות של קרינה שכולן מתחת לתקן המחייב של המשרד להגנת הסביבה. המשרד אף אישר כי תוצאות כל בדיקות הקרינה שבוצעו בבית הספר עומדות בתקן. למרות זאת, כמקדם ביטחון, העירייה התקינה בשבוע שעבר מתקני מיסוך קרינה בבית הספר שנותנים רשת הבטחה לערכים הנמוכים שנמדדו, אשר עומדים גם בהנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך".

עוד נמסר כי "לאור פניותיהם של ההורים המודאגים באשר למיקום האנטנה, הזמין ראש העיר את נציגיהם לפגישה בלשכתו לפני כשבועיים, שבה נכחה גם נציגת חברת פלאפון, וביקש ממנה לנסות ולמצוא אתר חלופי להעברת האנטנה. מציאת אתר חלופי הוטלה על מנהלת אגף איכות הסביבה בעיריית חולון בשיתוף נציגת פלאפון. יצוין, כי תוכננו להתקיים בדיקות קרינה נוספות בבית הספר על ידי האחראי המחוזי על הקרינה, ואולם הן לא ניתנות לביצוע במצב שאין נוכחות של תלמידים  מאחר שהבדיקה אינה מייצגת מצב שבשגרה".

"לפיכך, כל עוד לא יחודשו הלימודים לא ניתן יהיה לבצע בדיקה מוודאת לבקשת ההורים ובעצם השבתת הלימודים בבית הספר הינה הגורם שחוסם כרגע את ההתקדמות בנושא", כך קובעים בעיריית חולון.

תגובה לדברים אומר אהרון פנחס, יו"ר ועד ההורים בבית ספר רביבים, מראשי המאבק: בחוזר מנכ"ל נקבע כי הפוטנציאל של קרינת האנטנה באורט הוא מסוכן, לכן אין טעם בבדיקות. אנו מחכים ללוח זמנים להזזת האנטנה ועד שלא נקבל כזה – נמשיך בשביתה".

 

תגובות

2 תגובות
  1. אחד שלא רוצה שיגיעו אליו הביתה !

    מישהו או יותר נכון ארגון המאפיה שנקרא " עיריית חולון " ויש שם כאלו בדיוק כמו סיציליה , מקבלים מעטפות עם הרבה כסף עבור הצבת האנטנות שם וגם מערכת בחירות לא מזיזה להם כי הכל כרוך בסכך של עכבישים וגם אם המועמד השני או השלישי ייבחרו הזרם של המעטפות ימשיך. זה הדבר היחיד שמונע את הזזת האנטנה. בצע כסף ! שחיתות ! אני חושב שגג העירייה זה המקום הכי טוב וגם החברת סלולר לא צריכה לשלם לעירייה אלא ייתרם לנצרכים. ככה עובד ממשל מתוקן. לוקח אחריות ! או שמא האנטנה כן מסוכנת ?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזו טענה מטומטמת של העירייה: אי אפשר לבצע בדיקת קרינה כשאין תלמידים בבי"ס. נשמע לכם הגיוני? האנטנות מקרינות, לא התלמידים, יא אהבלים! עירייה של מושחתים! תעיפו כבר את האנטנה משם ותפסיקו לסכן את חיי ילדינו!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר