מחאת ההורים והתלמידים ב"אורט חולון" הבוקר

ההורים מאורט פנו לשר החינוך: "הילדים שלנו מיטגנים"

הנהגת הורי "אורט חולון" מאיימת שוב בשביתה, דורשת הסרה מיידית של האנטנה ומאיימת לפנות לערכאות: "העירייה לא עמדה בסיכומים"

פורסם בתאריך: 18.10.18 12:38

המאבק להסרת האנטנה הסלולרית ב"אורט חולון" נמשך והנהגת ההורים מאיימת שוב להשבית את הלימודים בבית הספר אם לא תוסר האנטנה לאלתר. אמש הוציאה הנהגת ההורים של בית הספר אורט חולון מכתב חריף אל שר החינוך נפתלי בנט, שר התקשורת איוב קרא, השר להגנת הסביבה זאב אלקין, ח"כ יפעת ביטון שאשא – הועדה המייחדת לזכויות בילד ואל ראש עיריית חולון מוטי ששון ובו הם מוחים על אוזלת היד של כל הנוגעים בדבר.



במכתב ציינו ההורים כי בהסתמך על הבטחותיו והצהרותיו של ראש העיר ששון שיורה על הזזתה של האנטנה וכי ימסך את החלק המערבי של בית הספר כשלב ביניים בלבד, החליטו ההורים להפסיק את השביתה והתלמידים חזרו ללימודים. אולם לטענתם, אף אחד מהגורמים לא עמד בסיכומים שהושגו. לטענתם, הובטח להם כי יבוצע מיסוך של הכיתות  ונקבע לשם כך לוח זמנים לעבודה. לראיה הם מצרפים את מכתבו של רותם זהבי, מנהל אגף בטיחות ארצי במשרד החינוך, המאשר את הסיכומים שהושגו בין הצדדים ובו צוין כי "העירייה מסכימה להתקין על חשבונה רשת מיסוך קרינה על החלונות שתוריד עוד את רמות הקרינה בכיתות. הרשת תותקן בחזית הפונה לאנטנה בכל הכיתות ובחדר המורים וחדרי המנהלה. התנאי ללימודים בכיתות אלו יחייב איסור שימוש בטלפונים סלולריים בתוך הכיתות". עוד עולה ממכתב הסיכום כי "סוכם יחד עם ראש עיריית חולון מר מוטי ששון, כי לוח הזמנים לעבודה ולהתקנת רשת המיסוך יהיה בהתאם ללוח הזמנים הבא: 30% במהלך שבוע הבא, 30% נוספים שבוע לאחר מכן, היתרה עד 2 בנובמבר 2018. לוח זמנים זה נקבע בהתאם להנחיות הקבלן המבצע".

לדברי ההורים לאור לוח זמנים זה, סוכם יחד עם ועד ההורים והנהלת בית הספר על חזרה מיידית ללימודים, אך כאמור אף אחד מהגורמים לא עמד בסיכומים שהושגו. נוסף על כך הבקשה שהילדים לא ישתמשו בטלפונים הניידים בכיתות או במסדרונות גם נראית חריגה, התלמידים זקוקים לניידים בחלק מהזמן לצרכים לימודים – דבר זה פוגע בשוויוניות והוא לא הגיוני, טוענים ההורים ומוסיפים במכתבם כי "אנו מקבלים דיווחים על ילדים הסובלים מבחילות וכאבי ראש – מצב זה הוא בלתי נסבל". טענה נוספת העולה מדבריהם היא כי כדי לא להיפגע מהקרינה באזורים שלא ניתן למסך, על הילדים לא לצאת מהחדר הממוסך לחצר, לקפטריה, למסדרונות וכו'. "לא יעלה על הדעת שילדנו לא יוכלו לשחק בחצר, לעבור במסדרון או לאכול בקפיטריה ככל תלמידי ישראל.  מדוע ילדינו יישאו שוני משאר תלמידי ישראל?".

בהמשך, ההורים מאשימים: "התלמידים נאלצים ללמוד מרבית משעות היום תחת סיכון של טיגון גופם מכמויות קרינה בלתי פרופורציונליות ולבטח לא כמויות קרינה שראוי להפיצן בסמיכות לילדים. נמשיך ונדגיש, כי בדיקות קרינה שנעשו בבתי ספר ברחבי העיר העידו על רמת קרינה של 0.1-0.5 כאשר בבית הספר אורט חולון נמצאו רמות קרינה של עד פי 60 יותר".

אי לכך מודיעים ההורים במכתבם כי "אם לא יימצא פתרון הולם – קרי, הסרת האנטנה הסלולרית לאלתר, ובינתיים מציאת מקום לימודים חלופי וראוי – ישובו להשבתה מלאה של בית הספר החל מ-22 בחודש, ללא הגבלת זמן ונפעל לצירוף כל בתי הספר במערך החינוך בעיר לשביתה". ההורים אף מאיימים בפנייה לערכאות בנושא".

מנגד, מול טענות ההורים הודיע אתמול (רביעי) הודיע פרופ' סטליאן גלברג, ראש האגף למניעת רעש וקרינה במשרד להגנה הסביבה, לראש עיריית חולון, מוטי ששון, כי אין באפשרותו לגבות מקצועית דרישה של שינוי מיקום האנטנה. עוד כתב גלברג, שבמצב הקיים היה מסכים בהחלט, שנכדתו תלמד בכיתה בה נמדדה רמת הקרינה הגבוהה ביותר בבית הספר – 2.4 מיקרו-וואט לסנטימטר מרובע.

 

עוד באותו נושא:

המאבק באנטנה: מאמצים אחרונים למנוע שביתה ב"אורט חולון"

צפו בהפגנת "אורט חולון": "אם לא יוסרו האנטנות, נשבית הלימודים"

הורים לא רושמים ילדיהם לאורט חולון מחשש לקרינה מסוכנת

תגובות

5 תגובות
  1. שושי

    לא הגיע הזמן להוציא את האנטנה? מעניין אם גם ליד בתי הספר של מנהלי פלאפון/ סלקום / פרטנר גם יש אנטנות.
    כל הכבוד לראשי המאבק

  2. ק

    מיסוך זה מצוין. אני הייתי מוסיף בגדים של צוללן (אמודאי) עם קסדה לכול תלמיד מעופרת כמובן, את החליפה של התלמיד לחבר עם כבל הארקה לאדמה כמו לכול מכשיר חשמלי מצוי, (טוסטר, מקרר וכו) . כול התלמידים יחברו את החוטים לכבל מרכזי שימתח במרכז הכיתה שיחובר לקולט הברקים הקרוב ביותר. בכניסה לכיתה יעמוד שומר ממוגן היטב שייקח את הטלפונים הניידים ויחזיר להם בסוף השיעור. כמובן שהשיעור יועבר על ידי טלוויזיה ללא מורה שיסתתר בבור מוגן תחת האדמה. ובא לציון גואל.

  3. יב

    מטגנים לכם את המח והעולם שותק!!!
    כולם טומנים את הראש בחול בגלל שהם מכורים לנייד!!
    לאחרונה נפטר בחור מסרטן בראש שהיתה מותקנת אנטנה מעל הבית שלו!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר