האנטנה בסמוך ל"אורט"
האנטנה בסמוך ל"אורט"

תמה השביתה ב"אורט": העירייה מתקינה רשת מיסוך קרינה

הנהגת ההורים: "לא נוכל להחזיק תלמידים כאסירים בבית אבל המאבק שלנו לא מסתיים - הוא עובר שלב" 

פורסם בתאריך: 10.10.18 12:35

המאבק להסרת האנטנה בבית ספר אורט חולון הוקפא לעת עתה, והתלמידים חזרו אתמול (ג') ללימודים. זאת, לאחר שעיריית חולון הסכימה להתקין על חשבונה רשת מיסוך קרינה על חלונות הכיתות. בעקבות זאת, הנהגת ההורים הוציאה אתמול מכתב להורים, לתלמידים ולצוות המורים בבית הספר ובו צוין כי "המאבק שלנו לא מסתיים – הוא עובר שלב".

מהנהגת ההורים נמסר כי לאחר הסכמה למיסוך כל הצד שפונה לאנטנה, "אנו, נציגות ההורים, מחזירים את התלמידים ללמוד. לא נוכל להחזיקם כאסירים בבית, המיסוך ומכשיר הניטור יהיו כרגע פתרון זמני. אנו נמשיך בכל האמצעים הנדרשים בהליך להעתקת האנטנה מול הרשויות ומול פלאפון בעזרת ההורים, התלמידים והמורים".

עוד מסרו בהנהגת ההורים כי "אנו מודעים לקושי הרב של חזרה ללימודים אך מבקשים את תמיכת ההורים והתלמידים במהלך הלא פשוט הזה. בכיתות הפונות לאנטנה שבהם יותקן מיסוך ייאלצו התלמידים להפקיד את הטלפונים בתחילת השיעור ולקבל את המכשירים בסיומו. הקרינה הרצופה והבעייתית היא בכיתות שם השהייה ארוכה ולכן שם יותקן המיסוך". לדברי נציגות ההורים, מכשיר הניטור של הגג יעבור בדיקות יומיות של רמות קרינה על ידי מומחה מטעמם והם ידאגו לדווח יומית על רמות הקרינה. "גם אם יש כאלו שלא מסכימים למהלך וברור לנו שיהיו כאלה, כל אחד רשאי להחליט על ילדו הפרטי אבל נשמח אם תהיו איתנו,  בדיוק כמו שהיינו עד עכשיו ונמשיך ונאבק", סיכמו נציגי ההורים.

בתוך כך, רותם זהבי, מנהל אגף בטיחות ארצי במשרד החינוך, הוציא מכתב לנוגעים בדבר המאשר את הסיכומים שהושגו בין הצדדים ובו צוין כי "בהתאם למדידות קרינה שבוצעו בבית הספר, נמצא כי הערכים עומדים בערכי הסף המותרים במדינת ישראל, כלומר, אין חריגה מהערכים המותרים בתקן בטיחות הקרינה בבית הספר. למרות שהקרינה לא חורגת מהערכים המותרים, העירייה מסכימה להתקין על חשבונה רשת מיסוך קרינה על החלונות שתוריד עוד את רמות הקרינה בכיתות. הרשת תותקן בחזית הפונה לאנטנה בכל הכיתות ובחדר המורים וחדרי המנהלה. התנאי ללימודים בכיתות אלו יחייב איסור שימוש בטלפונים סלולריים בתוך הכיתות".



עוד עולה ממכתב הסיכום כי "סוכם יחד עם ראש עיריית חולון מר מוטי ששון, כי לוח הזמנים לעבודה ולהתקנת רשת המיסוך יהיה בהתאם ללוח הזמנים הבא: 30% במהלך שבוע הבא, 30% נוספים שבוע לאחר מכן, היתרה עד 2 בנובמבר 2018. לוח זמנים זה נקבע בהתאם להנחיות הקבלן המבצע. לאור לוח זמנים זה, סוכם יחד עם ועד ההורים והנהלת בית הספר על חזרה מיידית ללימודים".

עוד באותו נושא:

המאבק באנטנה: מאמצים אחרונים למנוע שביתה ב"אורט חולון"

צפו בהפגנת "אורט חולון": "אם לא יוסרו האנטנות, נשבית הלימודים"

הורים לא רושמים ילדיהם לאורט חולון מחשש לקרינה מסוכנת

תגובות

2 תגובות
  1. רם

    מכשיר ניטור על הגג הוא חלם. עוצמת הקרינה על הגג אינה מעניינית איש. מדוע לא הציבו את המכשיר בכיתה בה נמדדו הערכים הגבוהים היותר?

  2. עמיר -ללא קרינה בשבילך

    "ערכי הסף המותרים במדינת ישראל" הם גבוהים, מבוססים על אפקט חום בלבד ולא לוקחים בחשבון שום נזק ביולוגי או רפואי, קצר או ארוך זמן. ערכי סף אלו נועדו כדי להגן על המזהמים ולא על בני האדם.
    הפתרון שהוצא הוא חלקי. הפסקת השימוש בסלולרי בכיתות היא מבורכת. יש להמשיך להיאבק עד להסרת האנטנה.
    ברכות להורים על ההישגים בינתיים. ישר כוח.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר