תלמידות "אורט חולון". כאבי ראש ובחילות
תלמידות "אורט חולון". כאבי ראש ותשישות"

תלמידים מ"אורט חולון": "לנו יש כאבי ראש והמורים מאיימים לפגוע בציונים שלנו"

"השביתה המתמשכת פוגעת בהישגים הלימודיים שלנו", טוענים התלמידים ומבקשים מראש העיר להסיר האנטנה הסלולרית ולהביא סוף לשביתה. צפו:

פורסם בתאריך: 2.10.18 11:15

תלמידים מבית הספר התיכון אורט חולון מצטרפים למאבק להסרת האנטנה הסלולרית משטח בית הספר וטוענים: "בגלל השביתה, לא התחלנו ללמוד השנה, אנחנו נמצאים בפיגור בלימודים, סובלים מכאבי ראש בגלל האנטנה והמורים מאיימים לפגוע בציונים שלנו".

פתיחת שנת הלימודים תשע"ט לא התחילה כראוי בתיכון "אורט חולון" בעקבות השבתת הלימודים על ידי ועד ההורים של בית הספר, הדורש זה זמן רב להסיר את האנטנה הסלולרית הנמצאת בסמוך לבית הספר ושלדבריו, מסכנת את בריאות התלמידים וצוות המורים. עתה מצטרפים למאבק גם תלמידים מבית הספר שטוענים כי השביתה המתמשכת פוגעת בהישגיהם הלימודיים וכי על אף הבטחות שניתנו על ידי העירייה לדאוג להעתיק את האנטנה ממקומה, דבר לא קרה והשביתה נמשכת.

תלמידות "אורט חולון" מבקשות: "עיזרו לנו להסיר את האנטנה". צפו:

תלמידות כיתה י״א ב"אורט חולון" – עמית ברכה, טליה חרמון ולורין אדרי – אומרות: "אנו לומדות בסמוך לאנטנה בבעלות החברות פלאפון, פרטנר וסלקום ששוכרות ממנה אנרגיה, אשר מסכנת את בריאותנו בכל דקה שאנו נשארות בבית הספר. הבטיחו לנו ולהורים שיסירו את האנטנה מיד אחרי שנחזור ללימודים, מה שלא קרה. לכן, חזרנו שוב פעם לעשות שביתה שנמשכת ללא הגבלת זמן".

לדברי התלמידות, "בחופשת סוכות המורים איימו על תלמידי כיתות י"א-י"ב שאם הם לא יבואו לתגבורים יירד להם ציון בתעודה, דבר שהעמיד אותם בחוסר אונים. אנו תלמידות תקשורת בכיתה י"א לא לומדות כמו שצריך בשנה הכי קשה שלנו. זה לא הגיוני שראש העירייה מר מוטי ששון לא ידאג לתלמידים שלו בבית ספר שטוען שהוא דוגל במצוינות ערכית, חברתית ובעיקר לימודית, בזמן שלמעלה מ-1,000 תלמידים מכיתות ז'-י"ג נמצאים עם פיגור בחומר ולחץ שנובע מחוסר אונים ואי ודאות בנוסף ללחצים הלימודיים".

עמית ברכה מספרת: "התחלתי ללמוד ב'אורט' בכיתה י' ונודע לנו שהאנטנה מסוכנת, שהיא פולטת קרינה מסוכנת". חברתה טליה חרמון מוסיפה: "מי שבא לבדוק את האנטנה אמר שהוא לא היה שולח את הבת שלו ללמוד כאן וזה העלה סימן שאלה אצל הרבה תלמידים. האנטנה כל הזמן כאן, לא ייחסנו לה חשיבות עד שהחלו בבית הספר מקרי מוות, נפטר תלמיד ונפטרה מורה. אנו לא יודעים אם זה קשור אבל זה העלה סימני שאלה ובנוסף ילדים לפתח של כאבי ראש בזמן הלימודים".



כיצד צוות המורים מתייחס לנושא האנטנה?

"היחס של ההנהלה וצוות המורים הוא מצער. אחת התלמידות שאלה את המורה שלה על הסכנה שבאנטנה והיא ענה לה: 'מקסימום תגדלי תינוקת עם זנב'. לא ידענו אם לצחוק או לבכות. רוב המורים מתעלמים מאיתנו ואחרים לא נותנים לנו תשובות. זה מה שמצער אותנו. אנחנו לא ילדים קטנים, אנו מבינים. יש לציין כי יש תלמידים שעברו מהכיתות הסמוכות לאנטנה לכיתות אחרות עקב כאבי ראש והקאות וזה מדאיג אותנו".

לסיכום הן אומרות: "בית הספר אורט חולון נחשב למצטיין בכל המדדים אבל למה לא מתייחסים לטענות שלנו? אנו מקווים שמישהו יתעשת למעלה ויזיזו את האנטנה מבית הספר".

הערב, בשעה 17:30, מתוכננת הפגנה נוספת של הורי ותלמידי בית הספר מול בניין העירייה בחולון.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "לצערנו, ועד ההורים בבית הספר החליט לחדש את השביתה למרות שעיריית חולון עומדת בהבטחתה ועושה כל מאמץ להעביר את האנטנה ממקומה הנוכחי למקום חלופי. כפי שהוסבר לנציגות ההורים בפגישה שנערכה לפני החג בלשכת ראש העיר, העירייה אינה יכולה לחייב את חברת פלאפון להעתיק את האנטנה כיוון שהיא מוצבת במקומה כדין וכן כל בדיקות הקרינה המקצועיות שבוצעו במקום הוכיחו מדדים תקינים מתחת לתקנים שנקבעו על ידי המשרד להגנת הסביבה.

"יחד עם זאת", ציינו בעירייה, "ראש העיר הדגיש כי העירייה תומכת במאבק ההורים מול חברת פלאפון להעברת האנטנה ואכן מספר ימים לאחר הפגישה כבר נערכה פגישה מקצועית בין אנשי העירייה ואנשי החברה, במהלכה הוצעו מספר אתרים חלופיים לאנטנה. לצערנו, לאחר בדיקה של מהנדסי פלאפון את האתרים החלופיים נמסר לעירייה כי הם אינם מתאימים מאחר שאינם נותנים כיסוי אזורי שווה ערך לצרכני החברה. במקביל, העירייה כבר הגישה בקשה למשרד להגנת הסביבה לבצע ניטור רציף בבית הספר כדי לדעת מהי רמת הקרינה באופן שוטף ואנו ממתינים לתשובת המשרד".

בעיריית חולון מבקשים לציין: "העירייה תמשיך במאמציה לטפל בנושא כפי שהתחייבה ואולם, כאמור, אין בידיה את הסמכות להעתיק את האנטנה, אשר מצויה בידיה של חברת פלאפון. אנו קוראים לתלמידים לשוב ללימודים ומדגישים שוב, כי רמת הקרינה בבית הספר היא מתחת לתקן".

מדוברות רשת "אורט" ישראל נמסר: "האחריות לכל נושא הקרינה במדינת ישראל חלה על המשרד להגנת הסביבה, אשר מהנדס מטעמו בדק את נושא הקרינה בבית הספר, ואף הגיע לשטח וקבע באופן ברור כי רמות הקרינה עומדות בערכים הדרושים וכי אין כל סכנה לשהות במבני בית הספר. משרד החינוך, אשר מבסס את מדיניות בטיחות הקרינה שלו על בסיס זאת, קבע כי בית הספר כשיר לשימוש ולכן היעדרות התלמידים אינה מוצדקת. בהתאם לכך קובעת הנהלת רשת אורט כי חשוב ביותר שהתלמידים ישובו ללימודים ובית הספר ערוך לכך בכל עת. עם זאת, חשוב להדגיש כי מורי בית הספר לא קיבלו הנחיה לדחוק בתלמידים ומורים שעשו זאת מיוזמתם וללא תיאום עשו זאת מתוך דאגה לנזק שייגרם לתלמידים. אנו מקווים כי העניין יבוא לפתרונו בהקדם".

עוד באותו נושא:

המאבק באנטנה: מאמצים אחרונים למנוע שביתה ב"אורט חולון"

צפו בהפגנת "אורט חולון": "אם לא יוסרו האנטנות, נשבית הלימודים"

הורים לא רושמים ילדיהם לאורט חולון מחשש לקרינה מסוכנת

תגובות

3 תגובות
  1. רונה

    ילדים לא חכמים, והורים עוד יותר לחוצים. מיעוט אנטנות יגרום להגדלת הקרינה מהמכשיר שאנחנו מצמידים למוח שלנו. כל אנטנה ציבורית עוברת בדיקה כל שנה כדי לוודא עמידה בתקנים. שביתה מיותרת שכנראה קשורה לבחירות

  2. ישראלי טכנאי

    קרינה סלולרית היא לא קרינה מיננת (שגורמת לפירוק מולקולות אורגניות ודנא), אלא רק גורמת לחימום הרקמות.
    הקרינה הסולולרית מתוך מכשיר הטלפון הצמוד לגוף גבוהה בהרבה מקרינת האנטנה, חזקה ככל שתהיה (שנחלשת במהירות לפי המרחק בריבוע).
    ובנוסף – האנטנה הגבוהה היא כיוונית לצדדים ולא כלפי מטה.
    אלא העובדות הטכניות, והשאר זה כבר טענות אחרות.
    אני לא קשור להוראה ולחולון ולחברות סלולר אלא איש עם רקע טכני באלקטרוניקה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר