חצר וערוגות בבית הספר יחד
חצר וערוגות בבית הספר יחד

כחודשיים לפני סוף שנת הלימודים: תיסגר חט"ב יחד

ההורים מופתעים בעקבות ההחלטה לסגור את חטיבת הביניים, שמשלבת חינוך רגיל ומיוחד, עבור תלמידי כיתות ז' בשל מיעוט נרשמים

פורסם בתאריך: 10.5.19 09:15

כחודשיים בלבד לפני תום שנת הלימודים, קיבלו הורים הודעה על סגירת חטיבת הביניים בבית הספר יחד. זאת, בשל מיעוט נרשמים לשנת הלימודים הקרובה. בבית הספר, שבו לומדים מכיתת  גן ועד כיתה ט', אמורים לעבור מכיתה ו' לחטיבת הביניים  25 תלמידים. ואולם, להורים נמסר כי רק תשעה תלמידים נרשמו, ולכן לא נותר אלא לסגור את חטיבת הביניים. ואולם, להורים נמסר כי רק תשעה תלמידים נרשמו, ולכן לא נותר אלא לסגור את חטיבת הביניים עבור תלמידי כיתה ז'. תלמידי כיתות ח' ו-ט' ימשיכו ללמוד בבית הספר.



ההורים חוששים שיתקשו למצוא מסגרות חינוכיות לילדיהם, בפרט ילדי החינוך המיוחד, שכן בית הספר פועל בשילוב מלא בין החינוך הרגיל לחינוך המיוחד. בוועד ההורים מזהירים: "מדובר בתלמידים שלא יצליחו כעת להסתגל לשום חטיבה אחרת. אותם תלמידים עם קושי, שחוו גם כך קושי בטלטלות הקשות בבית הספר, ולאחר שניסו את כל הדרכים מבקשים מהם, בהכנה של חודשים ספורים בלבד, להסתגל לחטיבה רגילה לחלוטין".

בית הספר יחד, שברחוב הערבה בלב שכונת ג'סי כהן בחולון, עבר לא מעט גלגולים ב-50 השנים מאז שהוקם. בתחילת דרכו נקרא בית ספר הערבה, לאחר מכן הפך ל"יחד", וכיום לומדים בו 260 תלמידים, מגילאי גן ועד כיתה ט', במסגרת יום לימודים ארוך, עד השעה 15:30.

שיטות הלימוד בבית הספר נותרו חדשניות, הן כוללות את שיטת החינוך ברוח המונטסורי, שיטת PBL המשלבת בין החינוך הקיבוצי ובין החינוך האנתרופוסופי, תוכנית רגשית-ערכית-חברתית מהחינוך הדמוקרטי והעמקה בתחומי חוזק של התלמידים מהחינוך הפתוח.

כמו כן, משלב בית הספר את תלמידי החינוך המיוחד. כאשר לכל אחד מהתלמידים כיתת אם רב גילאית, הכוללת שני מורים בכיתה ומערכת שבועית אישית המאפשרת התקדמות במיומנויות יסוד בקצב אישי. זאת, לצד תוכנית לימודים שנועדה להעצים את חוזקות התלמידים.

אלא שבשל מיעוט נרשמים, מנהלת בית הספר קרן אפשטיין, הודיעה במהלך השבוע להורים כי מינהל החינוך נאלץ לסגור את חטיבת הביניים משום שרק תשעה תלמידים נרשמו ללימודים. ההורים מודאגים, בפרט הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

בעקבות החלטת מינהל החינוך, פנתה יו"ר ועד ההורים בבית הספר אודליה צוקר, למנכ"ל עיריית חולון, יוסי סילמן, במכתב שבו הזהירה מפני "פגיעה אנושה בתשעה ילדי בית ספר יחד, בהם ילדה עם צרכים מיוחדים", כדבריה.

"אני כותבת לך כיו"ר ועד ההורים של בית ספר יחד, בית הספר בו לומדים תלמידים שרובם מיעוטי יכולת, ממשפחות חלשות, ילדים משולבים עם צרכים מיוחדים באופן מיטבי ביותר, וילדים אשר זקוקים למעט יותר, לכיתה מכילה יותר וליחס צמוד יותר על מנת להצליח ולממש יכולותיהם. בית ספר בו לומדים מכיתת גן חובה ועד לסוף חטיבת הביניים. ואני כותבת לך גם כאם, לשני ילדים עם אוטיזם, אשר לומדים בבית הספר ובפעם הראשונה מצליחים להשתלב מיטבית".

צוקר הסבירה כי בתה בת ה-12 מתמודדת עם אוטיזם, לצד דיכאון לאחר שעברה פגיעה בבית הספר הקודם שבו למדה. בעקבות לימודיה ביחד מצליחה הילדה ללמוד, מצב רוחה השתפר פלאים שבעקבותיו אף הופסק לה הטיפול התרופתי. צוקר הסבירה כי גם בנה בן ה-10 וחצי, שמאובחן עם אוטיזם וקשב וריכוז קשה, מצליח ללמוד ואף רכש חברים בבית הספר.

אלא שלמרות ההצלחות, ביום שלישי מסרה לה מנהלת בית הספר כי בהחלטה משותפת עם מינהל החינוך הוחלט לסגור את חטיבת הביניים. "הוסבר לי כי ישנם תשעה ילדים שאמורים להמשיך לחטיבת הביניים וזה לא מספיק", כתבה.

"אני לא צריכה להסביר איך הקרקע נשמטה מתחת לרגליי, הדמעות חנקו לי את הגרון, גם כיו"ר ועד ההורים, שלא היה שותף לרגע להחלטה המרה, גם עבור המשפחות שלא יהיה להם לאן ללכת – שכן מדובר בתלמידים שלא יצליחו כעת להסתגל לשום חטיבה אחרת", מוסיפה צוקר, "וגם עבור בתי, שלא תצליח לשבת בכיתה רגילה או מיוחדת ואין לה מסגרת אחרת".

"מר סילמן, אין לנו לאן ללכת. איך אתם מפילים עלינו – הורים לילדה אוטיסטית – את השמיים ובשורה כזאת, שלושה חודשים לפני תחילת שנה הלימודים הבאה? לאן נלך?", ממשיכה צוקר.

עוד טוענת צוקר כי שוחחה עם מנהלת המחלקה לטיפול בפרט, רותי יצקן, שכלל לא ידעה על המהלך. "אף אחד לא התייעץ עם הגורמים שאמונים על החינוך המיוחד כדי לסייע, לעשות את זה נכון ובלי לגרום לנזקים. זו לא החלטה שעושים ביום, בטח שלא בבית ספר שמשלב את תלמידי החינוך המיוחד".

"אני זועקת אליך ומתחננת כאמא – אל תזרוק את הבת שלי. אל תשלח אותנו לאבדון. אני מתחננת שתעשו הכל כדי להשאיר את הכיתה ולאפשר לבת שלי, ולשמונה תלמידים נוספים ללמוד, לחוות ולהתחבר. אני מבקשת שכחברה ניקח אחריות על החלש, על אלו שזקוקים ליותר".

מיו"ר הנהגת ההורים בחולון, בת אל בן דוד, נמסר בתגובה: "מדובר בנושא כואב אשר הגיע לפתחנו רק היום, באמצעות אם כואבת לילדה עם צרכים מיוחדים שלומדת בבית הספר יחד. לבנו עם הילדים והמענה חייב להיות אנושי ושוויוני. לא יעלה על הדעת שבאמצע חודש מאי הורים וילדים יקבלו הודעה כזו ששומטת את הקרקע מתחת לרגליהם.
אנו נלמד את הנושא ולא נאפשר פגיעה בילדים, בשום אופן. להורים ולוועד ההורים בבית הספר יש גיבוי מלא מאיתנו. מבחינתנו, אלה ילדים של כולנו".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בשל מיעוט התלמידים שנרשמו לכיתה ז' בבית הספר – רק 9 תלמידים – החליט מינהל החינוך לסגור את שכבת ז' ולהשאיר את שכבות ח' ו-ט' והחטיבה תיסגר בהדרגה. ילדי השכונה ילמדו בבתי הספר השש שנתיים בהתאם לאיזורי הרישום – עתידים, קציר ונבון. ההזדמנות הניתנת לתלמידים בכתות ז' להשתלב ככלל ילדי העיר בכתות מתמחות ובמבנה שש שנתי תיטיב בסופו של דבר עם תלמידי יחד".
עוד נמסר בהודעה כי "לגבי החינוך המיוחד – בית הספר יחד הינו בית ספר רגיל, המשלב תלמידי חינוך מיוחד, כמו מרבית בתי הספר בעיר. מינהל החינוך מבצע הכוון לכל תלמיד ותלמיד מהחינוך המיוחד על מנת לספק לו את המענה החינוכי הטוב ביותר לצרכיו".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

עוד באותו הנושא:

יותר מחצי שנת הלימודים חלפה ותלמידי "יחד" לומדים ללא ספרים

ביחד ולחוד: בית הספר בחולון שבו התלמידים מחליטים מה ללמוד

 

 

תגובות

תגובה אחת
  1. ש.ר.

    מה הבעיה להציע לעוד תלמידים מאיזורים שונים להרשם לביהס שמשלב כל כך הרבה ידע וניסיון בטיפול בחינוך המיוחד.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר