שטח החניה שעליו נאבקים התושבים
שטח החניה שעליו נאבקים התושבים

בית ספר לחינוך מיוחד על שטח החניה: השכנים מאיימים לפנות להליכים משפטיים

"נפגשנו עם ראש העירייה כדי לבדוק חלופות והצענו מגרש גדול יותר פי 3", טוענים התושבים. העירייה: "השטח החלופי שהוצע על ידי התושבים אינו מתאים"

פורסם בתאריך: 22.7.19 16:42

נמשכת המחלוקת סביב הקמת בית ספר על שטח החניה ברחוב רחוב משעול השוהם בחולון. עיריית חולון דחתה את הצעת התושבים לחלופה. הסיבה:  לא קיימות בשטח המדובר יתרת זכויות בנייה עבור מבנה בית הספר. כעת מאיימים התושבים לפנות להליכים משפטיים.

כבר יותר מחודשיים נמשכת המחלוקות בין תושבי רחוב משעול השוהם לבין עיריית חולון. זאת, בעקבות התנגדות התושבים לביטול מגרש החניה לטובת בניית בית ספר.

לפני מספר שבועות נפגשו אנשי הוועד של תושבי רחוב משעול השוהם עם ראש עיריית חולון, מוטי ששון, על מנת לדון בחלופות לשטח לבניית בית הספר לחינוך מיוחד, המתוכנן לקום במגרש שברחוב יהושוע רבינוביץ'.



כזכור, לפני כחודשיים נחשף ב"השקמה חולון" כי בעקבות תוכנית העירייה להקים בית ספר לחינוך מיוחד שבשטח גני הילדים ומגרש החניה, תושבי המקום החלו לפעול כדי לעצור את התוכנית.

התושבים אף פרסמו מודעה בנוסח שנוי במחלוקת, לפיו הקמת בית הספר תיפגע בערך הדירות. הדברים עוררו סערה, שכללה גם גינוי מראש העירייה מוטי ששון. מנגד, ראשי המאבק הסבירו כי הם אינם מתנגדים לעצם הקמת בית הספר, אלא לגזילת שטח העפר אשר משמש כמרכז חניה עבורם.

כעת נודע כי במהלך הפגישה עם ששון, הציעו התושבים במסגרת הליך של "דלת פתוחה" חלופה, לפיה בית הספר יוקם במגרש ציבורי הנמצא בסמוך למתחם בריכת נפשונית. אלא שמנהל ההנדסה אשר דן בהצעה, החליט לדחות אותה בטענה כי השטח המדובר אינו מתאים לבניית בית הספר. ואולם, אנשי הוועד טוענים כי השטח החלופי שהציעו גדול פי 3 מהמגרש שברחוב רבינוביץ'.

"נפגשנו עם ראש העירייה כדי לבדוק חלופות, הוא הפנה את הבקשה שלנו למחלקת ההנדסה ועכשיו קיבלנו תשובה שאין מספיק זכויות בנייה שם, זו תשובה מאוד מוזרה כי המגרש שם גדול יותר פי 3", טוען מאיר גלעדי מראשי הוועד, "העירייה יכולה לבנות עוד קומות על כל המגרשים החומים- שטח ציבורי בעיר, תוספת משמעותית ו-20 אחוזים מהם לשימושים לא ציבוריים".

"העירייה בדקה ושלחו לנו תשובה לקונית שאין זכויות לבנות על המגרש שלנו המקורי", המשיך. "איך אין מספיק זכויות? הרי הם רצו לבנות בית ספר, הסיבה היא שהם רוצים להתקדם בתוכנית המקורית ולמרוח אותנו. אנחנו ממשיכים בתוכנית המקורית, נמשיך להתקדם מולם בדרך משפטית על מנת לעצור את זה. הם לא מודעים לבעיות שיהיו פה בקריה, כאשר מאות רכבים יחפשו חניה. יהיו גם פקקים כאשר רכבי חירום לא יכולים להיכנס כבר היום. אנחנו מנסים לומר לעירייה שתפעל בהיגיון, אבל אם זה לא יעזור נפעל בדרכים אחרות".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הצעתם של התושבים, שהועלתה במסגרת 'דלת פתוחה' אצל ראש העירייה, נבדקה לעומק על ידי אנשי המקצוע באגף האדריכלות שבמינהל ההנדסה. הממצאים העלו, כי השטח החלופי שהוצע על ידי התושבים אינו מתאים להקמת בית הספר מבחינת דרישות משרד החינוך מאחר שאין יתרת זכויות בנייה במקום המספיקה להקמתו".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

עוד באותו הנושא:

בי"ס על שטח החניה: התושבים ייפגשו עם ראש העירייה

 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר