מרכז סאדאב. צילום: דוברות איחוד הצלה
מרכז סאדאב. צילום: דוברות איחוד הצלה

על רקע ההתנגדות: עיריית חולון יוצאת בהבהרה בנוגע למרכז סאדאב

עיריית חולון יצאה בהבהרה חד משמעית: אין כל תוכנית מאושרת לחידוש מתחם סאדאב בקריית בן גוריון. במקביל, בעקבות המחלוקת התפטרו חברי ועד הסוחרים

פורסם בתאריך: 16.12.19 15:17

על רקע התנגדות תושבים ובעלי עסקים נגד התוכנית לפינוי-בינוי במתחם סאדאב בקריית בן גוריון, מבהירה היום (שני) עיריית חולון כי אין כל תוכנית מאושרת לשינוי מתחם. במקביל חביר הוועד שמייצג את בעלי העסקים במתחם התפטרו בעקבות מחלוקת סביב התוכנית שהוצגה וכי בקרוב ייצאו לבחירות חוזרות.



"אנו עדים לתופעה פסולה, לפיה יוזמות פרטיות מוצגות לתושבי העיר מבלי שאושרו במוסדות התכנון", כך נמסר מהעירייה, "בכך נגרמת הטעייה מצערת לתושבים והמלצתנו היא לבדוק את העובדות מול אנשי המקצוע בעירייה".

התוכנית לשינוי וחידוש מתחם סאדאב עוררה גל של התנגדות מצד תושבים ובעלי עסקים, שהביעו את חששם מהגברת הצפיפות באזור, העמקת מצוקת החניה ופגיעה אנושה בעסקים. זאת, כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון".

בתגובה לטענות התושבים נמסר מהעירייה כי "התקיימו מספר ישיבות במינהל ההנדסה במסגרתן הובהרה עמדת העיריה, כי היא רואה בחיוב את חידושם והחייאתם של המרכזים השכונתיים, כחלק ממחוללי ההתחדשות העירונית. כן הובהר, כי תפיסתה של עירית חולון לגבי פרויקטים מעין אלו היא שנדרשת ראייה מערכתית כוללת שלוקחת בחשבון את צרכי השכונה ותושביה, לרבות בנושא בדיקה פרוגרמתית לשטחי הציבור הנדרשים, בדיקות תנועתיות ושטחים פתוחים. בהתאם לכך הנחה צוות התכנון העירוני את האדריכל מטעם הבעלים להציג חלופות שונות בדגש על התועלת הציבורית. יובהר כי טרם אושרו נפחי הבנייה, מספר הדירות והפרוגרמה למקום".

לנוכח תגובת העירייה, ולאחר שהתקיימה אסיפה עם הדיירים שבה הוצגה התוכנית, יצאו התושבים ובעלי העסקים למאבק נגד התוכנית, שכוללת בין היתר בניית ארבעה מגדלים, סלילת כביש חדש, הרחבת המרכז והכשרה של חניון בן חמש קומות. התושבים אף החתימו עצומה נגד התוכנית.

 

אלא שהיום יוצאת העירייה במסדר חד משמעי: "עיריית חולון מבקשת להבהיר לציבור תושבי השכונה, כי אין כל תוכנית מאושרת לחידוש מתחם סאדאב והנושא אינו עומד על הפרק".

 

עוד נמסר מהעירייה כי "מדובר ביוזמה פרטית של בעלי החנויות במרכז סאדאב, שפנו למינהל ההנדסה בעיריית חולון באמצעות משרד האדריכלים גולדשמידט ארדיטי בן נעים,  והציעו להרוס את המרכז המסחרי הקיים ולבנות במקומו קומפלקס חדש. הקומפלקס המוצע כולל שטחי חנויות, משרדים, מגורים, שטחים מבונים לצרכי ציבור, חניון תת קרקעי ופארק שכונתי".

בעירייה מוסיפים: "כבר בראשית הדרך הובהרה עמדתו של מינהל ההנדסה,  כי התוכנית המתארית לעיר לא סימנה את המקום כמוקד להתחדשות אולם מאחר שמדובר במרכז שכונתי, חשוב שיוכל לתת לתושבי השכונה מגוון שירותים. גם לאור מצבו הפיזי של המבנה, יש מקום לבחון התחדשות שכזו. עמדה זו נמסרה לפונים, בין היתר, מאחר שהיוזמה הגיעה מבעלי העסקים עצמם והמדיניות העירונית היא לבחון לעומקו של ענין יוזמות שמגיעות מתושבי העיר ומבעלי העסקים המקומיים".

עוד נמסר מאחר שהעירייה רואה בחיוב את חידושם והחייאתם של מרכזים שכונתיים, התקיימו מספר ישיבות בנושא במינהל ההנדסה במסגרתם הובהרה עמדת עיריית חולון. בנוסף הובהר כי תפיסתה של העירייה בנוגע לפרויקטים מסוג זה היא שנדרשת ראייה מערכתית כוללת, הלוקחת בחשבון את צורכי השכונה ותושביה, לרבות בנושא בדיקה פרוגרמתית לשטחי הציבור הנדרשים, בדיקות תנועתיות ושטחים פתוחים.

"בהתאם לכך הנחה צוות התכנון העירוני את האדריכל מטעם הבעלים להציג חלופות שונות בדגש על התועלת הציבורית, וזאת כדי לבחון האם בסופו של תהליך לאחר הריסת המבנה והקמת חדש במקומו תצא השכונה נשכרת או לא שכן הליכי תכנון הינם מורכבים ונדרש לבחון מספר חלופות", כך נמסר, "יודגש, כי לא ניתן אישור לאף חלופה תכנונית ואדריכלי הפרויקט מטעם בעלי העסקים נתבקשו לבחון מספר פעמים את הפרוגרמה הרצויה, נפחי הבנייה, השטחים הפתוחים והסדרי התנועה והחניה".

כמו כן, במידה שתוגש תוכנית לחידוש המתחם, יידרשו מגישי התוכנית להציג בדיקות מקדימות לאיכות התכנון כאמור לעיל וכן סקר חברתי והליך שיתוף ציבור.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

תגובות

2 תגובות
  1. מאיר כהן

    ככה העירייה עובדת, בהתחלה מכחישים הכל, ואחרי זה התושבים מתעוררים לקול דחפורים אצלם בחצר.
    למי שלא יודע התכנית מדברת על מגדלים של 25 קומות, על מאות רכבים נוספים לשכונה שהיא אחת הצפופות גם כך…, על הפיכת גן הצנחנים שהוא גן שכונתי פורח שבו ילדים הולכים לבתי ספר, לכביש סואן, והכל על מנת לרצות את תאוות הבצע של הקבלנים ועושי רצונם.

  2. מירה יוסף

    כדיירת בבנין הצמוד למרכז סאדאב ברצוני לומר שפרנסנו 30 שנה את בעלי החנויות ונהננו לקנות,מנהל שור טבצניק ובעל החניון יזמו זאת אך ורק על מנת להרוויח מזה ובדרך להרוס את חיינו את גן הצנחנים היפה התמוד לבנין ובו עוברים מאות תלמידים לבתי ספר רוצים להפוך לכביש,אנא מכם שפצו קלו. את המרכז אך אל תתנו יד לרווח על גבנו 4 בנינים?עומס? תחשבו עלינו תודה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר