הדמיה: כך ייראה מדרחוב סוקולוב בחולון
הדמיה: כך ייראה מדרחוב סוקולוב בחולון

האם תחול דחייה בפתיחת הקו הירוק ואיך היא תשפיע על העסקים בסוקולוב?

מסתמנת דחייה בהפעלת הקוו הירוק של הרכבת הקלה בסוקולוב. בינתיים הסוחרים חוששים ומסלול העדלאידע שונה

פורסם בתאריך: 13.1.20 17:57

בשבוע שעבר הודיע יו"ר נת"ע, רמי בלינקוב, לדירקטוריון החברה על כך שצפויים עיכובים של עד שנה במועד פתיחת הקו האדום. זאת, לאחר שחניכתו תוכננה לסוף השנה הבאה. בעקבות כך, כעת מסתמן כי עלולים לחול עיכובים נוספים גם בפתיחתם של קו הירוק וקו הסגול.

אתמול (ראשון) פורסם ב-TheMarker כי מקורות בחברת נת"ע מסרו שבמקביל לדחיית השקת הקו האדום, הנהלת החברה שוקלת לדחות את מועד פתיחתם של הקו הירוק והקו הסגול. קווים אלו היו צפויים להתחיל בפעילות כשלוש שנים לאחר מועד חניכתו המקורי של הקו האדום, בסוף שנת 2024.



כעת מסתמן כי אם אכן יחול עיכוב, שני הקווים ייפתחו רק בשנת 2027. המשמעות היא כי תושבי חולון יוכלו לנסוע בקו הירוק רק בעוד שבע שנים. בתוך כך, החלו בחודשים האחרונים העבודות המקדימות להכנת התוואי הקו הירוק באזור חולון ובמערב ראשון לציון. יחד עם זאת, האתגר הגדול של המיזם הוא ברגע שהעבודות ייכנסו לרחוב סוקולוב, שצפוי להפוך לאתר בנייה.

כבר לפני כשנתיים מחו בעלי העסקים על הכוונה לסגור את הרחוב והפקעת המדרכות אשר בוצעה לטענתם ללא ידיעתם.  אז נאמר להם כי העבודות יחלו בשנת 2019 כשבהמשך שונה היעד לשנת 2020. כעת עולה השאלה מה המשמעות של הדחייה בהפעלת הקו הירוק מבחינת קצב העבודות, כאשר לא מעט בעלי עסקים חוששים ואינם יודעים כיצד העבודות ישפיעו על המסחר ברחוב.

בינתיים, לפני כחודש הודיעה עיריית חולון כי לראשונה ישונה מסלול העדלאידע ולא יעבור ברחוב סוקולוב, זאת בגלל היערכות לקראת העבודות לסלילת הקו הירוק של הרכבת הקלה. יחד עם זאת, בנת"ע טרם נקבו בתאריך מדויק ורק אשרו כי העבודות צפויות להתחיל במהלך שנת 2020, זאת לפני פרסום הידיעה על הדחייה בחניכת הקו האדום. במידה שתחול דחייה בהפעלת הקו הירוק עדיין לא ברור האם דבר זה יגרום גם לדחיית התחלת העבודות ברחוב סוקולוב.

בחברת נת"ע טרם התייחסו לדברים.

עוד באותו הנושא:

סוקולוב מעולם לא נראה טוב יותר: הצצה ראשונה לקו הירוק בחולון

בעקבות עבודות הרכבת הקלה: העדלאידע בחולון תשנה לראשונה את מסלולה

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר