בהלת הקורונה בחולון: בוטלה העדלאידע המסורתית

על רקע הנחיות משרד הבריאות הנוגעות לאירועים המוניים: הוחלט לאחר 28 שנים שלא לקיים את העדלאידע בחולון. גדל מספר התלמידים בעיר שנשלחו לבידוד ביתי מחשש להידבקות

פורסם בתאריך: 4.3.20 17:21

עדכון אחרון: 4.3.20 17:40

לראשונה מזה 29 שנים, הוחלט כי אירוע העדלאידע בחולון לא יתקיים כמתוכנן השנה. זאת בעקבות החלטת משרד הבריאות לאסור קיומם של אירועים המוניים הכוללים יותר מ-5,000 משתתפים.



לפני זמן קצר הודיע שר הבריאות יעקב ליצמן כי יחולו הגבלות כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. בין היתר, הורחבה חובת הבידוד לחוזרים מעוד מדינות מאירופה והמלצה שלא ללחוץ ידיים. מוקדם יותר הוציא הרב הראשי לישראל הודעה כי אין לנשק מזוזת מחשש להעברת הנגיף.

אולם הדרמה הגדולה הגיעה לאחר שמשרד הבריאות החליט לאסור קיום של אירועים המוניים מעל 5,000 משתתפים. החלטה זו גרמה לביטול תהלוכת העדלאידע המסורתית בחולון – המכונה "העדלאידע של המדינה".

אירוע העדלאידע המתקיים מדי פורים מזה 29 שנים מונה בתוכו תהלוכה של 4,500 משתתפים, אליהם מתווסף קהל מבקרים המונה עשרות אלפי משתתפים, כאשר רבים מהמבקרים מתגוררים מחוץ לחולון. כמו כן, אל אירוע העדלאידע מתווספים אירועים נוספים בהם הופעות המונות אלפי משתתפים.

מוקדם יותר הבוקר, כפי שפורסם לראשונה כאן ב"השקמה חולון", פנה יו"ר ועדת הבריאות בחולון, חבר מועצת העיר שי קינן, אל שר הבריאות יעקב ליצמן וביקש ממנו לבחון את קיום העדלאידע בעקבות התפשטות הקורונה. בתגובה הודיעה עיריית חולון כי היא כפופה להחלטות משרד הבריאות לגבי קיום האירוע. לקריאה לבחון את הנושא הצטרף גם חבר המועצה מיקאל בוזגלו.

"זהו רגע עצוב מבחינתי, אך מתוך דאגה לבריאות תושבי העיר, ובהתאם להודעת ראש הממשלה ושר הבריאות, אנו נאלצים להודיע על דחיית העדלאידע של חולון, שהייתה אמורה לעמוד בסימן יום הולדת 80 לחולון", הודיע ראש העירייה, מוטי ששון, "ברור לי שההחלטה עלולה לגרום אכזבה לילדים הרבים, מחולון ומחוץ לה, שמחכים ומצפים לאירוע הגדול של פורים. ויחד עם זאת, בריאותם של הילדים הללו חשובה יותר".

"אלו ימים מטלטלים עבור כולנו, מכל הבחינות – ואני מאחל ומייחל לרגע שבו ישובו העניינים למסלולם התקין וברגע שכך יהיה נשמח גם לקבוע מועד חלופי לעדלאידע של המדינה", סיכם ששון.



בהלת הקורונה בחולון עולה בשעות האחרונות, בין היתר בעקבות ריבוי המקרים בהם מורים ותלמידים שנשלחו לבידוד לאחר ששהו בחללים משותפים עם חולי קורונה. עד כה נשלחו לבידוד ביתי 19 תלמידים, מהם ארבעה בני אותה המשפחה שבאו במגע עם בן דודם שאובחן כחולה בקרונה. בנוסף, כך נודע ל"השקמה חולון", עשרות תלמידים מקמפוס קריית שרת נשלחו לבידוד, אך לאחר בדיקה הוחלט כי שישה תלמידים שנכחו ב"דרבי הקורונה" בבלומפילד ותלמיד נוסף חזר מחופשה באיטליה יישארו בבידוד בביתם. בכך עלה מספר התלמידים שנמצאים בבידוד. כמו כן, בשעות האחרונות גם תלמיד מקוגל נשלח לבידוד לאחר שביקר בחנות הפיראט האדום באור יהודה.



 

 



תגובות

תגובה אחת
  1. אבי

    ברוך ה' כמה אני שמח שאין השנה עדלויידע
    הלואי כל שנה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר