קהל הצופים בעדלאידע של המדינה
קהל הצופים בעדלאידע של המדינה

התפשטות הקורונה: האם תבוטל העדלאידע בחולון?

במקביל לדיווחים על אפשרות שתיאסר התכנסות המונית פנה יו"ר ועדת הבריאות בחולון לשר הבריאות כדי לבחון את קיום העדלאידע

פורסם בתאריך: 4.3.20 13:28

בצל החשש מהתפשטות וירוס הקורונה, חבר המועצה ויו"ר ועדת הבריאות בחולון, שי קינן, פנה הבוקר (רביעי) אל שר הבריאות שייבחן את קיום תהלוכת העדלאידע המסורתית בשבוע הבא: "אירוע מגה המוני זה עלול להפוך לאירוע הדבקה לאומי". זאת, במקביל לדיווחים בערוץ 12 לפיהם משרד הבריאות שוקל לבטל התכנסויות המוניות של יותר מ-2,500 איש.



הימצאותו של נגיף הקורונה בישראל היא כבר עובדה מוכחת. מספר הנדבקים בנגיף עלה ל-15 איש. מוקדם יותר הבוקר נשלחו מעל 1,000 תלמידים מתיכון ברנר לבידוד, זאת לאחר שאחד מתלמידי שכבת כיתות ט' אובחן כחולה בנגיף.

אתמול פורסם כאן ב"השקמה חולון" כי אחת מן המורות בתיכון נבון בחולון הוכנסה לבידוד לאחר ששהתה בשבוע שעבר בחנות הפיראט האדום, והיום דווח על עוד שלושה תלמידים מתיכון עתידים בחולון שנשלחו לבידוד, לאחר שהיו בקשר עם קרוב משפחה שנדבק בנגיף גם בביקורו בחנות הפיראט האדום.

מקרים אלו מעלים את החשש לקיים כמתוכנן את תהלוכת העדלאידע המסורתית בחולון בשבוע הבא. תושבים רבים בחולון תוהים האם אין חשש שאירוע זה עלול להפוך לזירת הידבקות המונית, ודיונים רבים על כך מתקיימים ברשתות החברתיות.

 

במקביל, חבר המועצה ויו"ר ועדת הבריאות בחולון שי קינן, שיגר הבוקר מכתב אל שר הבריאות יעקב ליצמן בבקשה לבחון את קיום אירוע העדלאידע על ידי גורמים המקצועיים במשרד, זאת בעקבות התפשטות נגיף הקורנה והחשש שמא האירוע יסכן את הציבור. קינן הביע חשש כי בעקבות מקרי ההידבקות הרבים בארץ ובעולם, האירוע החגיגי של חג הפורים, שעלול לכלול מאות אלפי משתתפים, עלול לגרום להידבקות המונית בנגיף.

"עם התפרצות נגיף הקורונה, משרד הבריאות כינס את הצוותים הרפואיים וגיבש מדיניות אחראית אשר העדיפה, למרות הביקורת הציבורית, 'היערכות יתר'", כתב קינן. "מדיניות זו בהכרח עיכבה את כניסת הנגיף ארצה ואת התפשטותו בקצב גבוה. למרות כל זאת וכצפוי לצערנו אובחנו עד כה 15 חולים מאובחנים ובכל יום המספר הזה גדל והערכות מדברות על נשאים נוספים אשר טרם אובחנו".
קינן הוסיף והזהיר במכתבו לשר הבריאות כי קיים חשש שאירוע העדלאידע בחולון עלול להוות זירה להדבקה המונית. "באירופה מבוטלים אירועים המוניים. אנו בישראל עתידים לקיים את העדלאידע בחולון ביום שלישי הקרוב בנוכחות של כ-200,000 איש ואישה. אירוע מגה המוני זה עלול להפוך לאירוע הדבקה לאומי ואת העיר חולון לווהאן הישראלית", כתב קינן.



מעיריית חולון נמסר בתגובה: "עיריית חולון מצויה בקשר שוטף ואחראי עם משרד הבריאות, ונכון לרגע זה לא התקבלה אף הנחייה לדחות או לבטל את העדלאידע. לפיכך, לעת עתה, ההכנות לעדלאידע של המדינה, שתתקיים השנה במסלול חדש, נמשכות כסדרן. במקביל, הנחה ראש העירייה מוטי ששון, להיערך לצילום העדלאידע ולשידורה בשידור חי באתר ו/או בפייסבוק העירוני. אלפי המשתתפים, ביניהם המלכה אליזבת', הנשיאים טראמפ וריבלין, סטטיק, בן אל, מרגי וכמובן, נועה קירל מחכים לכולכם".

ממשרד הבריאות עדיין לא נמסרה תגובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מישאל

    זה חוסר אחריות לקיים לקיים את העדלאידע בחולון, או בכל מקום אחר בארץ

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר