חממת הקנאביס בדירה בחולון. צילום: דוברות המשטרה
חממת הקנאביס בדירה בחולון. צילום: דוברות המשטרה

מאות ק"ג של מריחואנה נתפסו בשנה האחרונה בדירות בחולון

תפיסות, מעצרים וגילויים של מעבדות לגידול מריחואנה בדירות בחולון: התופעה שהתרחבה והמלחמה שמנהלת המשטרה

פורסם בתאריך: 31.1.19 11:54

האם חולון הפכה למוקד לגידול קנאביס ולסחר בסמים? בשנה האחרונה דווחו בתקשורת על יותר מעשרה מקרים שבהם תפסה המשטרה מעבדות לגידול מריחואנה בדירות בחולון ועצרה חשודים על גידול לא חוקי וסחר בסמים.

מבדיקה שערך אתר "השקמה-חולון", מאז דצמבר 2018 ועד היום דיווחה משטרת ישראל על לא פחות מעשה מקרים כאלה בחולון בלבד. גם החשודים בסחר בסמים שנעצרו במעבדות הם תושבים מחולון.

יש לציין כי למרות השינוי במדיניות האכיפה נגד משתמשי הקנאביס אשר אומצה אשתקד על ידי הממשלה, פקודת הסמים לא השתנתה והיא עדיין אוסרת על שימוש, החזקה, ייצור, סחר או הפקה של כל סם אשר מופיע ברשימת הסמים המסוכנים. רשימה זו כוללת הן סמים אשר נחשבים בציבור לקלים כמו קנאביס וחשיש, והן סמים אשר נחשבים לקשים כמו הרואין או קוקאין – בחוק אין הבחנה בין סמים קלים לקשים.

יחד עם זאת, הפקודה מבחינה בין החזקת סם אשר נועדה לצריכה עצמית לבין החזקה שלא לשימוש עצמי, כאשר העונש בגין החזקה שאינה לצריכה עצמית יכול להגיע עד 20 שנות מאסר, ואילו הענישה על החזקה לשימוש עצמי קלה יותר – עד שלוש שנות מאסר. זאת ועוד, ברוב המקרים של הרשעה בהחזקה לשימוש עצמי, בית המשפט לא גוזר את העונש המקסימלי אלא מעדיף הטלת עונשים מקלים ואפילו מבטל הרשעה במקרים שבהם ההרשעה עלולה לגרום נזק בלי פרופורציונלי לנאשם באפשרויות תעסוקה או בהמשך שיקום. במקרים רבים של החזקה לשימוש עצמי לא מוגש כתב אישום והתיק נסגר עוד במשטרה אך כן נותר רישום פלילי.

"השקמה-חולון" בדק את המעצרים בחולון שעליהם דיווחה המשטרה בגין עבירות סחר בסמים:

23 בינואר 2019. במהלך פעילות יזומה של שוטרי משטרת ישראל התגלתה מעבדת סמים במחסן ברחוב אברבנאל בחולון. במעבדה תפסו השוטרים חמישה קילו שתילי מריחואנה ובנוסף נתפסו במקום מאות גרמים של חשיש ומריחואנה יבשה. בן 22, תושב חולון, נעצר במקום.

13 בדצמבר 2018. נחשפה מעבדת סמים ברחוב הדר בחולון – 24 ק"ג שתילי מריחואנה נתפסו. כתב אישום הוגש נגד שני תושבי חולון שנעצרו.

25 בנובמבר 2018. המשטרה עצרה תושב חולון בעת שדיבר בטלפון הנייד בעת שנהג ברכבו ותפסה אצלו כמות מסחרית של סמים.

22 בנובמבר 2018. שוטרים שהוזעקו לטפל באירוע שריפה גילו במהלך פינוי הדיירים מהבניין מעבדה לגידול סמים.

9 בנובמבר 2018. לנערה בת ה-17 מחולון היה פחות מזל. שוטרים עצרו נערה בגין עבירת תנועה על אופניים. היא נבהלה, ניסתה להימלט ואחרי שנעצרה, השוטרים נדהמו: היא החזיקה שקיות שבכל אחת מהן 30 גרם של סמים מסוג מריחואנה, מחולקות ומסודרות בתוך התיק בדרכה לעוד חלוקה באמצעות אפליקציית טלגראס.

5 בנובמבר 2018. כדורגלן העבר ארז אליאב, תושב חולון, נעצר בראשון לציון בחשד לסחר סמים ולהפעלת חממה לגידול קנאביס בשווי מאות אלפי שקלים.

23 באוקטובר 2018. המשטרה חשפה חממת ענק לשתילי קנאביס בחולון – נתפסו 464 שתילי קנאביס במשקל כולל של 250 ק״ג ועוד ציוד רב המשמש לבניית והפעלת המעבדה. בדירה נעצר תושב חולון כבן 60 בחשד לגידול וסחר בסמים.

27 באוגוסט 2018. 29 אלף שקל במזומן וסם מסוג חשיש נתפסו אצל שני תושבי חולון.

24 ביוני 2018. תושב העיר נעצר בדירתו ברחוב דוד אלעזר בחולון ששימשה כמעבדת סמים לגידול כמות עצומה של שתילי קנאביס.

22 באפריל 2018. תושב חולון, בן 23, שחזר מביקור בפריז, צרפת, נעצר יחד עם דודו על ידי מחלק הסמים של משטרת ישראל בחשד להברחת סמים.

אלה הם מקצת מהאירועים שדווחו בכלי התקשורת על תפיסות סמים וצריכתם על ידי תושבי חולון בשנה האחרונה. משטרת ישראל רואה בתופעת הסמים המסוכנים לרבות סמים מסוג מריחואנה ומשקיעה באכיפה ומניעה כלים ומשאבים רבים ומגוונים והיא אוכפת ביתר שאת עבירות סחר והפצת סמים, תוך ביצוע מגוון פעולות גלויות וסמויות במטרה לחשוף את מבצעי העבירה והבאתם לדין, למען בטחון הציבור ושלומו.



"במסגרת המאבק הנחוש והמתמשך של משטרת ישראל וגופים נוספים בתופעת השימוש בסמים", נמסר מהמשטרה, "אנו מקיימים מבצעים רחבי היקף, מיקוד אכיפה בספקי סמים לרבות מריחואנה וחומרים מסכנים, שינויי חקיקה ופעילות יזומה ברשת האינטרנט. פעילות זו הניבה הישגים משמעותיים במישור האכיפתי והחקיקתי, לרבות תפיסת חומרים בהיקף עצום, הכללת חומרים חדשים בפקודת הסמים וחשיפת סחר בסמים".

בשנה האחרונה נפתחו והוגשו אלפי תיקים בגין עבירות סחר, ייבוא וייצוא של סמים מסוכנים בישראל. מדובר באכיפה יזומה המתמקדת בחשיפת עבירות הסמים, בין אם בוצעו בקרן רחוב, במעבר גבול, ברשת או באמצעות אפליקציה ברשת. משטרת ישראל תמשיך לפעול תוך שימוש מקיף בכל הכלים והסמכויות העומדים לרשותה, הן בציר האכיפתי והן בציר החקיקתי, בשת״פ עם כל הגורמים על מנת להיאבק בתופעת ההפצה של סמים מסכנים והשימוש בהם, המסכנת את בריאותם של בני נוער ושל הציבור כולו.

תגובות

2 תגובות
  1. הידרו סטאר

    גידול קנאביס מייצר מילארד שקל ברבעון
    זה כסף שצריך לאסוף מהרצפה
    חצי מהמדינה מגדלים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר