צילום: Brian A Jackson / shutterstock.com
צילום: Brian A Jackson / shutterstock.com

בעלי עסקים בחולון מספרים על מעשי שוד, פרוטקשן ואיומים

בעקבות מקרי השוד ואירועי הפריצה האחרונים לבתי עסק בחולון, בעלי עסקים בעיר משחזרים את רגעי הפחד שבהם נשדדו ונסחטו

פורסם בתאריך: 27.3.19 18:04

נסיון שוד נוסף בחולון, שלישי במספר רק בשבוע האחרון, אירע אמש (בלילה שבין שלישי לרביעי) בחולון, בפעם השנייה ברשת הסיטי מרקט. לאחר המקרה, אמר ל"השקמה חולון", יואב גל, הבעלים של שני הסניפים: "העובד בסניף ניצל בזכות תושייתו. זה נגמר בנס. תחושת הביטחון שלי ושל בעלי העסקים בחולון ירד. זה השוד השני אצלנו תוך שבוע, שמבוצע באותה שיטה. כנראה שמסתובבת חבורה שמבצעת מעשי שוד בחולון וחייבים לתפוס אותה במהירות".

כל מקרי השוד האחרונים היו תחת איומי נשק ובוצעו על ידי צעירים, נערים שמוגדרים על ידי בעלי העסקים שנשדדו כ"כנופיית נערים הפועלת בעיר". ואכן, בכל שלושת מקרי השוד תיעדו מצלמות האבטחה צעירים שודדים באיומי אקדח, כפי שפורסם כאן, ב"השקמה חולון".

לצד מקרי השוד האחרונים, בעלי עסקים הקטנים בחולון, בהם בעלי פיצוציות ומרכולים קטנים, מתמודדים עם פריצות, איומים, סחיטת דמי חסות. הם מבוהלים ומספרים על הנזקים, לצד החשש הגדול, האיומים והלחצים מצד העבריינים.



משיחות עם בעלי עסקים בעיר עולה כי בחולון פועלת כנופיית נערים, הפורצת בקביעות לפיצוציות ולמרכולים בעיר. אחד מהם גם מספר על על פרוטקשן – דמי סחיטה שנגבים ממנו באיומים. את הדברים הם הסכימו לספר בעילום שם (השמות המלאים שמורים במערכת) מחשש שייפגעו.

"יש לי פיצוציה שממנה אני חי. עבדתי בשירות קבע במשך 20 שנה ועם כספי הפיצויים החלטתי לפתוח פיצוציה כיוון שהאמנתי שאוכל להתפרנס ממנה בכבוד", מספר בעל פיצוציה ממכרז חולון. "העסק שלי פועל מספר שנים ובשלב מסוים פשוט הפסקתי לספור את הפעמים שניסו לשדוד אותי או את העובדים שלי. לבסוף החלטתי שאני סוגר את העסק. עכשיו אני מחפש קונה ואז אמצא עבודה כשכיר ויחזור לי השקט לחיים".

אלה לא היו הדברים היחידים שאיתם נאלץ להתמודד. "לכל מי שחושב שלשבת בפיצוציה רגל על רגל ולשמוע מוזיקה כל היום זה אחלה, שיבין שבתחילה עבדנו אשתי ואני בעסק במשמרות של 12 שעות, היא ביום ואני בלילה. כעבור כחודש מפתיחת העסק, הגיעה למשמרת לילה חבורת גברים. הם סרקו את החנות ואחד מהם פנה אלי ואמר: 'אם אתה לא משלם לי עשר אלף בחודש כדי שאשמור לך על החנות, לא תהיה לך חנות'. חשבתי שהוא צוחק ואז אמרתי לו, תן לי זמן לחשוב", הוא מספר, "הוא לא אהב את התשובה שלי ואז הוא וחבריו הפכו את החנות כולה. אלה היו חמש דקות מהגיהנום. לא האמנתי שזה קורה. חשבתי שאני בסרט. בתוך שניות החנות היתה הפוכה. הם יצאו והודיעו לי: 'עד מחר יהיה לך זמן לחשוב'. מיד בלי לחשוב צלצלתי למשטרה, באו ובדקו ואמרו נהיה בקשר. חשבתי אולי הם יסדרו את העניינים, הייתי רגוע וסידרתי שוב את החנות".

"ליתר ביטחון, ביקשתי מגיסי שיעבוד איתי בלילה ולאשתי לא סיפרתי כלום. לאחר שעתיים בערך, באחת בלילה, אני זוכר במדויק, פתאום כבה החשמל", ממשיך בעל הפיצוציה, "שלחתי את גיסי ללוח החשמל נמצא מאחורי הבניין. הוא הלך ולפתע הם הופיעו ושאלו אותי: 'נו, מה קורה?'. אמרתי להם שלא הספקתי עוד לחשוב ואז אחד מהם הצמיד לי סכין לצוואר. לפתע ראיתי את כל החיים עוברים לידי וברגע הזה אמרתי בסדר, אשלם לכם. באותו הרגע גיסי חזר כולו נפוח ממכות. הבחור לקח את מה שהיה בקופה והלך. הוא אמר לי, 'תכין צ'ק כל ראשון לחודש. מיותר לציין שלא עירבתי את המשטרה, לא את אשתי וכך מאז, כל ראשון לחודש, אני משלם להם. הגעתי למצב של פת לחם ולכן החלטתי לסגור את החנות. החיים יותר חשובים לי מכל כסף שארוויח בעולם".

 

גם בעליו של ה"סיטי מרקט" בחולון שכנופיית נערים שדדה את חנותו באישון לילה אומר ל"שקמה-חולון": "אין להם פחד לשודדים האלה. אבדה בעיר תחושת הביטחון. למרות הסרטון שהופץ ממקרה השוד שהיה אצלי, אני בספק אם יצליחו למצוא אותם".

שני בעלי עסקים נוספים, מקריית שרת, שעברו גם הם שוד, עדיין מפחדים. "כבר התרגלתי לעובדה שמדי פעם אני תופס נער או נערה לוקחים חפיסת סיגריות בלי לשלם ולפעמים אני גם מעלים עין כי אני יודע שאין להם כסף", מספר אחד מבעלי העסקים בקרית שרת, "אבל מאז מקרה השוד האחרון אני לא ישן בלילה. הם פשוט נכנסו, חבורה של ארבעה נערים. אחד מהם שמר על הדלת, הם חיכו שרק הם יהיו בחנות ואז אחד אחר הצמיד סכין לגרוני והורה לי להוציא את כל הכסף שיש לי. הוצאתי את כל הקופה אך הם לא הסתפקו בזה. הם הפשיטו אותי ובדקו אם יש עלי עוד כסף. הם לקחו איתם 5,000 שקל".

"האיום שלהם לפני שיצאו מהחנות לא יוצא לי מהראש. הם אמרו לי: 'אם תלשין, אנחנו נדע. אנחנו יודעים איפה אתה גר ואיפה הילדים לומדים, אז תיזהר'. מאז שלושה חודשים אני לא ישן" סיפר אחד מהם, "למשטרה לא הלכתי כי אני מפחד. גם לחברים שלי פרצו לעסק והם חסרי אונים ולא יודעים מה לעשות. אני החלטתי לבחור בחיים ולא בחנות – זה לא שווה את כל הכסף שבעולם".

ממשטרת ישראל נמסר: "באשר לסוגיית הפרוטקשן, לא מדובר בתופעה וכל פרסום אחר הינו שגוי ומהווה הטעיה בוטה של ציבור הקוראים. לפני כשבועיים הוגשה במשטרת ישראל תלונת בעל עסק בגין סחיטה באיומים. מיד עם קבלת התלונה פתחה המשטרה בחקירה אשר נמצאת בראשיתה ומטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות אולם נבהיר כי המשטרה פועלת במקצועיות באמצעים מגוונים מטרה להגיע לחקר האמת ולמיצוי הדין עם מי מהמעורבים".

עוד נמסר מהמשטרה באשר לסוגיית השוד לבתי עסק: "בניגוד לנטען, המשטרה מבצעת אינספור פעולות גלויות וסמויות למניעת המקרים. בד בבד, המשטרה חוקרת ומפענחת בהצלחה כל מקרה שמתרחש, באופן מיידי ותוך שילוב אמצעים טכנולוגיים ופורנזיים על מנת להביא למעצרם של חשודים ולהעמידם לדין. בזכות פעילות זו של המשטרה, בשנת 2018 חלה ירידה של 25% במקרי השוד שאירעו באזור חולון והוגשו לבית המשפט יותר כתבי אישום נגד עבריינים שביצעו עבירות שוד או פריצה לבתי עסק. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד עברייני הרכוש באשר הם ולשמור על שלמות רכושם של אזרחי ישראל".

עוד באותו נושא:

צפו בתיעוד: ניסיון שוד באיומי אקדח – בפעם השנייה ברשת הסיטי מרקט

המשטרה עצרה חשוד בשוד פיצוציה בחולון

צפו בתיעוד שוד הסופרמרקט בחולון הלילה: "אני רובין הוד""

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
  1. א

    ומה המשטרה עושה כלום מה שמעניין אותם זה איך לחלק דוחות במקום לדאוג לשלום הציבור לפטר את כולם להכניס משטרה פרטית הם כבר יטפלו בחולירות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר