רשת קהילה ופנאי: "מחסור חמור בסייעות לצהרונים"

סייעת בצהרון בחולון: "אין מספיק ידיים עובדות ולפעמים אני עסוקה רק בלהחליף חיתולים"

פורסם בתאריך: 6.11.17 15:18

סכסוך העבודה בין רשת קהילה ופנאי בחולון לעובדים נמשך, אך ברשת מציינים כי נעשים מאמצים להרחבת כוח אדם ובחיפוש אחרי אנשי צוות איכותיים. עם זאת, רק בשבוע שעבר, בעקבות פרסום של "השקמה-חולון", הושעתה סייעת שהזניחה ילדים ואף נהגה כלפיהם בתוקפנות.

בשבוע שעבר פורסם כי סייעת מצהרון המתקיים בגן צבעוני בחולון התייחסה באופן מבזה לילדים. הכתבה עוררה תגובות קשות מצד רשת קהילה ופנאי אך גם מצד הורים רבים. לדברי אחת האמהות בגן: "הכתבה יצרה אפקט שלילי. דיברנו על הצהרון ובאו בטענות לגן. מדובר בשני גופים שונים לחלוטין שמתקיימים באותו מבנה. הגננת ציפי היא אישה אדירה, הילדים אוהבים אותה וגן צבעוני הוא מקום מדהים והילדים מאושרים בו. הבעיה היתה עם הצהרון ואנחנו מקווים כי נמצא דרך לפתור את הבעיות בקרוב".

"אני יכולה להבין את הסייעת שהושעתה"

סייעת באחד הצהרונים המופעלים על ידי רשת קהילה ופנאי ביקשה לציין: "כאבתי לקרוא את הידיעה על הסייעת שהתנהגה באופן מבזה לילדים. עם זאת, אני יכולה להבין אותה. אני משמשת כסייעת כבר שש שנים ומקווה שיום אחד יהיה לי גן משל עצמי. כרגע אני צוברת ניסיון אבל מרוויחה שכר אפסי. אני מגיעה הביתה שחוקה ותשושה, אמא שלי מבשלת לילדים. יש מחסור בידיים עובדות ולפעמים כל מה שאני עושה בעבודה זה להחליף חיתולים".

עוד הוסיפה הסייעת: "יש עלינו הרבה לחץ ומצער אותי מאד לשמוע שהיתה מישהי שהוציאה את הקיטור ואת העצבים על הילדים. השכר מרתיע הרבה נשות מקצוע טובות. עבור אותו הכסף אפשר לשבת במשרד כל היום, לענות לטלפונים ולשחק בפייסבוק".

תחלופה תכופה של אנשי צוות ועומס על הגננות

ברשת קהילה ופנאי מסרו כי הם מתמודדים עם מחסור בסייעות, תחלופה תכופה של אנשי צוות ועומס על הגננות: "לצערנו, בגלל הורדת מחירי צהרוני בתי הספר, נוספו למעלה מאלף תלמידים לצהרונים ובשל כך יש חוסר חמור בכוח אדם בכל הארץ. בנוסף, השנה השיבוצים לצהרונים הגיעו באיחור, דבר  שהקשה מאוד על המערכת".

למרות כל זאת, מבקשים לציין ברשת קהילה ופנאי שמתחילת השנה אוישו כ-150 מסגרות צהרוני גנים בצוותים מקצועיים והם פועלים לשביעות רצונם של ההורים והילדים. אולם לצערנו, בגלל המצב שנוצר נותרו מעט מסגרות שעדיין לא אוישו לחלוטין ואנו עושים את כל המאמצים לאייש אותן בהקדם. הרשת עושה הכל כדי לגייס עובדים איכותיים, בין השאר פרסום מודעות דרושים על שלטים ברחבי העיר, בתחנות אוטובוס, בחברות כוח אדם ועוד. אנחנו מאמינים שנגייס עוד עובדים בקרוב ונוכל להיענות לכל התושבים".

בנוסף, מהרשת מצביעים על הקריטריונים החמורים לפיהם נבחרות הסייעות והצוות החינוכי בגן: "עובדות הגיל הרך עוברות ראיון טלפוני על ידי מחלקת משאבי אנוש ולאחריו ראיון עומק אישי עם רכזת גיל רך מקצועית. באמצעות ראיונות אלה נבדקת מידת התאמת העובדת לתפקיד. עם כניסת העובדת לתפקיד, נערכות תצפיות ומשובים על תפקודה ונבחנת מידת התאמתה לתפקיד. תצפיות ממשיכות להתקיים כל הזמן בצהרונים על ידי רכזות הגיל הרך. כמו כן, עובדות הגיל הרך ברשת עוברות במהלך עבודתן קורס הכשרה הנותן להן כלים מקצועיים ופדגוגיים לעבודה עם ילדי הגיל הרך. צהרוני הרשת מפוקחים על ידי משרד הכלכלה ופועלים על פי תכנית פדגוגית שנתית הנכתבת על ידי אנשי מקצוע מהתחום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר