אריאלה קידר, ראשת מינהל החינוך בחולון
אריאלה קידר, ראשת מינהל החינוך בחולון

ראשת מינהל החינוך בחולון: "אי אפשר להתעלם מהילדים הלהט"בים"

אריאלה קידר מסבירה מדוע החליטה להניף השנה בכניסה למשרדי מינהל החינוך את דגל הגאווה ואף לרכוש ולחלק את הדגלים הצבעוניים לתיכונים בעיר

פורסם בתאריך: 6.6.18 16:47

אירועי שבוע הגאווה יצוינו מחר (שישי) במצעד הגאווה ה-20 בתל אביב. התל אביבים מחבקים מדי שנה את המצעד ואת הקהילה הלהט"בית ומניפים לראווה את דגלי הגאווה ברחובות העיר, במרפסות הבניינים, בבתי עסקים, מסעדות ובתי קפה – כולם גאים להיות חלק משבוע הגאווה ולקחת בו חלק. ובחולון, אשתקד הונף דגל הגאווה על בניין העירייה ואילו השנה הגדילו לעשות וראשת מינהל החינוך בעירייה, אריאלה קידר, החליטה להניף בכניסה למשרדי מינהל החינוך את דגל הגאווה ולהבליט את ההזדהות עם הקהילה הלהט"בית גם בפעילויות בית ספריות וחברתיות בעיר.

קידר, המכהנת בתפקיד ראשת מינהל החינוך מאז ספטמבר האחרון, מסבירה את ההחלטה: "אירוע שבוע הגאווה הוא חלק מהתפישה שלנו שבין בני הנוער יש לנו ילדים מכל הסוגים. כך החלטנו להתייחס גם לנוער הלהט"בי. זו חלק מהתפישה של מינהל החינוך להכיל את האחר, חלק מהמדיניות של שוויון. האוכלוסיה הזו היתה צריכה התייחסות מיוחדת לצערי, ואני מקווה שבבוא העת לא נצטרך לתת לכך התייחסות מיוחדת, שונה ואחרת".

במינהל החינוך רכשו את הדגלים וחילקו אותם בין בתי הספר בעיר וקידר מציינת כי בנוסף "מתקיימות פעילויות מקומיות בתוך בתי הספר וגם בתנועות הנוער ניתן דגש על כך".

לשאלה האם היו מתנגדים לצעדים ולפעילויות הללו בחולון, עונה קידר: "לצערי הרב, בבתי הספר הדתיים יש התנגדות לאירועים האלה, ומלבד בית ספר אחד שרק שאל שאלות, לא היתה התנגדות לפעילות ולהנפת הדגלים. אנו לא כפינו את זה על אף אחד, חילקנו את הדגלים ולא אמרנו היכן לתלות אותם".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

"הסטטיסטיקה", מציינת קידר, "מדברת על כך כי עשרה אחוזים מהאוכלוסיה הכללית הם מהקהילה הלהט"בית. כלומר, בכל בית ספר תמצא אותם ואותן ואי אפשר להתעלם מהילדים האלה. הרי זה קיים. הילדים בגיל ההתבגרות סובלים סבל רב כשלא מקבלים את הזהות המינית שלהם והם לעתים נאלצים לחיות בהדחקה מטורפת, והרי זה קיים וצריך לתת לזה לגיטימציה".

האם יש כוונה להרחיב את הפעילות מעבר לשבוע הגאווה כדי לתמוך בתלמידים ותלמידות מהקהילה הלהט"בית?

"זה כבר קורה. אנו לא עושים זאת רק בשבוע הגאווה, כי אם נעשה את זה רק בשבוע הזה, אז לא עשינו כלום. יש לנו את 'איגי' – מרכז נוער גאה ויש את קבוצת ניר שעובדים על הדרה וגזענות בדגש על הקהילה הלהט"בית ויש יוזמות מקומיות של תלמידים. המדיניות היא לעשות ולהוקיר את הקהילה ולתמוך בה, לסייע ולהכיל אותה. אני מקווה שהדור הצעיר יקבל זאת יותר בקלות מאיתנו. אי אפשר לבטל עשרה אחוזים מהאוכלוסיה ואנו נעזור ככל שאפשר".

קיראו עוד באותו נושא:

מרימים בחולון: דגלי גאווה מונפים בתיכונים ובמינהל החינוך

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. רונן יעקובוב

    היום יום רביעי איך מחר שישי יסאחים לכו תאכלו אורז בפסח

  2. ילדה

    כל הכבוד הגיע הזמן שהילדים האלה יחיו ולא בארון האומללות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר