הפגנה במגינים

המשבר ב"מגינים" מחריף: ההורים השביתו הלימודים. צפו:

גם מחר צפויה השביתה להימשך. ההורים זועמים: "העירייה מתכוונת לפתוח בשטח בית הספר גנים חרדיים"

פורסם בתאריך: 7.6.18 11:32

הורים לתלמידי בית הספר המגינים בתל גיבורים בחולון השביתו היום (חלקית) חלקית את הלימודים. גם מחר צפויה השביתה בבית הספר להימשך.

השביתה הגיעה לאחר דרישת ההורים להשיב לבית הספר מבנה ובו כיתות לימוד שהוסב על ידי העירייה לגני ילדים. כפי שפורסם בהשקמה-חולון, ההורים מתלוננים כי מספר התלמידים בבית הספר מצדיק את החזרת המבנה, שהעירייה הסבה בעבר לגני ילדים. הבוקר השביתו ההורים את הלימודים בשכבה העליונה ד'-ו' ומחר יושבתו הלימודים של השכבה התחתונה, א'-ג'.

צפו במחאת ההורים והתלמידים בבית הספר מגינים: 

בית הספר המגינים בשכונת תל גיבורים בחולון קיים זה כ-50 ומכיל 14 כיתות לימוד לתלמידי א'-ו'. בבית הספר לומדים 356 ובממוצע 30 תלמידים בכיתה. בשנת 2013 הסבה עיריית חולון שני מבנים בתוך בית הספר לטובת שני גני ילדים והשתמשה בהם לטובת ילדי הגן, אולם בשנה האחרונה הפסיקה העירייה לעשות במבנים שימוש לגני ילדים, הם נותרו ריקים וההורים טוענים כי בעוד שתלמידי "מגינים" מצטופפים בכיתות, עומד המבנה מיותם ועיריית חולון מסרבת להחזירו לבית הספר.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

להורים טענות חריפות כנגד העירייה: "אנו מזמינים את נציגי העירייה לסיור בבית הספר כדי שיספרו את כיתות הלימוד מול מספר התלמידים. מדוע", שואלים ההורים, "מבטלים מעבדת מדעים וחדר מוזיקה כאשר מקהלת בית הספר מייצגת את חולון בעיר ובארץ. אלה הם חדרים שתורמים ללמידה משמעותית ביותר, ואנו צריכים לבטל אותם ולהפוך אותם לכיתות ולבנות חדרי שירותים כי אין מקום. כל זה, כך שמאז אוקטובר 2017 נמצא בשטח בית הספר מבנה ללא שימוש השייך לבית הספר".

עוד מציינים ההורים כי בשנת הלימודים הקרובה עתידות להיפתח בבית הספר שלוש כיתות א' במקום שתי כיתות ו' שמסיימות. "אין לנו מבנה עתידי לכיתה ה-15. בית הספר נמצא בצמיחה והעירייה לא נותנת לנו פתרונות".

לטענתם, פנו לעיריית חולון מספר פעמים אך לא זכו לכל תגובה. לאחר פגישה שהתקיימה השבוע עם נציגי ההורים, נקבע סיור מטעם העירייה בבית הספר. "דרשנו לדעת את שעת הסיור וכן שנציג הנהגת ההורים יהיה נוכח בה, אך נציגי העירייה באו לסיור כמו גנבים וללא שיתוף ההנהגה. מדובר בחוסר שקיפות ושיתוף. לאחר הסיור, העירייה טענה כי אין לנו מצוקת כיתות בבית הספר והם נחושים לפתוח במבנה המדובר שני גני ילדים חרדיים בגילאי שלוש בתוך בית הספר.

"הודענו לכל הנוגעים בדבר כי אנחנו נוכל להתפשר על גנים אבל לא ניתן שאלה יהיו גנים חרדיים. החיבור הזה בין שני מוסדות החינוך לא יתקיים. את ילדי השכונה החילונים בגילאי שלוש שולחים לגנים מרוחקים, ועכשיו העירייה מתכוונת לפתוח גנים חרדיים".

nעיריית חולון נמס בתגובה: "בתי הספר הם מבנים ציבוריים שמצויים בבעלות העירייה והיא שקובעת, בהתאם לצורך ולסדרי העדיפויות, כיצד יאוכלסו. בשכונת תל גיבורים קיים צורך הכרחי באכלוס שני גני ילדים, החל משנת הלימודים תשע"ט, ונקבע כי הם ימוקמו במבנה הקיים בבית ספר המגינים. בבית ספר זה אין מצוקת מקום לכיתות וההפך הוא הנכון. מובן כי במידה שהיתה קיימת מצוקה כזו, לא היו נפתחים במקום גני ילדים. צר לנו שההורים בחרו להשבית את הלימודים, פעולה שפוגעת בעיקר בילדיהם".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר