בית ספר ריק
גן ילדים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

כמה ימי חופשה יהיו בצהרונים ואיזו תוספת ישלמו לחצי שעה נוספת?

רשת קהילה ופנאי בצפירת הרגעה להורים בחולון: שעות הפעילות בצהרונים בחופשות ללא שינוי. קבלו את לוח השעות והחופשות

פורסם בתאריך: 24.8.18 09:11

בעקבות הדיווח אתמול (ה') של "השקמה-חולון" על מחאת הורים סביב שעות הפעילות בצהרונים בגנים ובבתי הספר בחולון, ובהמשך לפניות הורים בנוגע ללוחות החופשות של צהרוני גני הילדים ובתי הספר לשנה"ל תשע"ט, רשת קהילה ופנאי והנהגת ההורים העירונית מבהירות כי מספר ימי הפעילות בצהרונים בחופשות נשאר ללא שינוי.

להלן טבלת השוואה בין ימי הפעילות בתשע"ח ובתשע"ט בצהרוני בתי הספר:

ימי פעילות ארוכים בחופשות – תשע"חימי פעילות ארוכים בחופשות – תשע"ט
סוכות – 2 ימיםסוכות – אין פעילות
חנוכה – 3 ימיםחנוכה – 5 ימים
פסח – 4 ימים (חופשה לפני ערב החג)פסח – 5 ימים (חופשה לפני ערב החג)
שבועות – 1 יום (איסרו חג)שבועות – תתקיים פעילות בתשלום סמלי למעוניינים
סה"כ – 10 ימים סה"כ – 10 ימים

 

מהרשת נמסר כי על פי הנחיות משרד החינוך, חלה חובה לספק פעילות במשך חמישה ימים בחנוכה ובפסח. פעילות הצהרונים בסוכות בוטלה על מנת לאפשר לאלפי ילדים מחולון, שאינם משתתפים בצהרונים במהלך השנה, ליהנות מפעילות במחיר מסובסד בחופשות חנוכה ופסח. על פי המתווה, בגני הילדים יינתנו 11 ימי פעילות בחופשות, מספר ימי פעילות זהה לזה של שנה שעברה. לבקשת הורים רבים, סונכרנו ימי הפעילות בחופשות בגנים ובבתי הספר.

עלויות ושעות פעילות

רשת קהילה ופנאי פועלת בצהרוני בתי הספר על פי הנחיות תכנית ניצנים של משרד החינוך. לפיכך, מסובסדת הפעילות במהלך כל השנה בצהרוני כיתות א'-ב' והעלות להורים עומדת על 635 שקל לשנה (במקום 980 שקל ששולמו בעבר). בשת מדגישים כי שלמרות שגני הילדים אינם כלולים בתכנית, הרשת הורידה מחירים גם בהם.

לגבי שעות הפעילות, הנחיות התכנית כוללות פעילות בסיסית בצהרוני בתי הספר כל השנה עד השעה 16:00 וחוג שבועי אחד בלבד, וכך נעשה בערים אחרות. בחולון בחרו הרשת והנהגת ההורים העירונית להפעיל את המודל המורחב – להרחיב את שעות הפעילות  ולהעניק שני חוגים שבועיים, בכל שכונות העיר.

בנוסף, במהלך השנים האחרונות התקיימה פעילות צהרוני בתי הספר עד השעה 16:30, למעט בשנה החולפת בה הצטרפנו לתכנית ניצנים שבה ניתנה אופציה עד השעה 16:00 או 17:00 (לא היתה אפשרות לחצאי שעות) ובקבוצות של 25 ילדים עם איש צוות אחד. השנה במסגרת התכנית יש אפשרות לחצאי שעות. מבדיקה שערכו ברשת עלה כי רוב הילדים לא נשארים אחרי 16:30 והתשלום עבור תוספת של חצי שעה (45 שקל) שישולם ע"י כלל ההורים לא ינוצל לטובת הילדים. משום כך, הוחלט ששעת סיום הפעילות תהיה 16:30 על מנת לאפשר רק להורים שזקוקים לכך להישאר עד 17:00 בתוספת תשלום של 45 שקל לחודש עבור חצי שעה זו ובמקביל הודיעו ברשת כי "נשקיע מאמצים בגיוס אנשי צוות מקצועיים נוספים ובכך לאפשר פעילות בקבוצות קטנות ולא 25 ילדים בקבוצה".



מבדיקה שערכו ברשת בערים אחרות עולה כי בראשל"צ, למשל, עלות ימי הפעילות בחופשות שהתווספו היו על חשבון האבטחה במוסדות החינוך (שבוטלה לגמרי במשך השנה) ו/או הביאה לביטול חוג אחד. "הרשת, כגורם אחראי", כך נמסר, "תמשיך להעניק שירות איכותי ומקצועי לילדים ולא תתפשר בנושא זה, בוודאי ובוודאי כאשר מדובר בביטחון הילדים. יתרה מזאת, מהבדיקה עולה כי בחולון שעות הפעילות בחופשות הן הרחבות ביותר באזורנו – 16:30-07:40, בעוד שבערים הסמוכות הפעילות מסתיימת בשעה 16:00".

מקבוצת ההורים בהובלת צחית אלישר, סגנית יו"ר ועד ההורים בבית הספר אשלים, נמסר בתגובה: "רשת קהילה ופנאי טוענת כי בהשוואה לשנה שעברה לא נפגענו כלל אלא רק שינו את חלוקת מכסת הימים. הרשת עושה השוואה לא נכונה לשנה שעברה, השנה בה העוול הזה התחיל (בחסות תכנית ניצנים). לפני תכנית ניצנים קיבלנו 13 ימי פעילות בחופשות ובשנים קודמות אפילו קצת יותר. אז מה קרה? אפשר להבין מהודעת הרשת שמה שקרה זה שהורי הצהרונים מממנים למעשה את ילדי העיר שאינם רשומים לצהרונים וכל האנרגיות והכסף הולכים לרישום המוגדל של 'בית הספר של החופשים'. הרשת מנצלת את הזיכרון הקצר של ההורים וההפגנה שלנו תיערך ביום שלישי הקרוב (28 באוגוסט, 17:00) ובה נפגין הורים וילדים יחדיו למען ההוגנות והצדק".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר