גן ילדים בחולון. צילום: טל קירשנבאום
ארכיון. גן ילדים בחולון. צילום: טל קירשנבאום

הורים בחולון דורשים: "החזירו את שעות הפעילות הרגילות בצהרונים"

ההורים טוענים כי צומצמה פעילות הצהרונים בחגים ושעות הפעילות הרגילות צומצמו אף הן. רשת קהילה ופנאי: "אנחנו מחויבים לתכניות משרדי החינוך והפנים"

פורסם בתאריך: 23.8.18 09:58

כשבוע לפני פתיחת שנת הלימודים, פרסמה קבוצת הורים מחולון עצומה נגד התנהלותה של רשת קהילה ופנאי האחראית על הצהרונים בגני הילדים ובבתי הספר בעיר. ההורים טוענים כי הרשת צמצמה את פעילותה בחגים וכי שעות הפעילות בצהרונים צומצמו אף הן. ברשת קהילה ופנאי טוענים מנגד "לא נעשה כל קיצוץ, לא בימים ולא בשעות הפעילות בלוח החופשים של הצהרונים".

קבוצת הורים בחולון, בהובלת צחית אלישר, סגנית יו"ר ועד ההורים בבית הספר אשלים, פתחה לאחרונה במאבק נגד רשת קהילה ופנאי בתואנה כי "רשת קהילה ופנאי, מפעילת צהרוני גני הילדים ובתי הספר בעיר חולון, מתנהלת כמונופול ומנצלת את מעמדה זה כנגד ההורים. למעט הרשת", אומרים ההורים, "מפעילה גם רשת 'אפטר סקול' צהרונים בחולון אך בשני בתי ספר בסך הכל. כל יתר הצהרונים בעיר הם של רשת קהילה ופנאי". בעצומה שפרסמה הקבוצה הם קוראים להורים נוספים להגיע להפגין נגד התנהלות רשת קהילה ופנאי ביום שלישי בשבוע הבא (28 באוגוסט, 17:00), ברחבה שמול בניין העירייה.

לדברי ההורים, "הרשת מנצלת את כוחה נגדנו פעם אחרי פעם, מבלי טיפת התחשבות בנו, הגורם המממן את הפעילות. בשנים האחרונות גברו התלונות על התנהלות הרשת, אולם זו ממשיכה להפעיל את צהרוני העיר מבלי מפריע. מעבר למחסור המתמיד בכוח האדם, להצבת אנשים שאינם מתאימים ולבעיות התנהלות שוטפות, הרשת מנצלת את העובדה כי הורי חולון היוצאים לעבוד כדי לפרנס את משפחותיהם תלויים בה. המחסור בצהרונים הפרטיים והקושי הכלכלי לממן כאלה, מאפשרים לרשת לעשות ככל העולה על רוחה, להיצמד לחוקים בפרשנות מצמצמת ולפגוע בציבור ההורים. כך לדוגמה, קייטנות החופש הגדול שנפתחו במתכונת מצומצמת, לילדים לא היה מקום במחזור ב', הימים התארכו בתוספת תשלום (ולאחר דרישת ועד ההורים העירוני), מכסת הימים קוצרה וחלוקת המחזורים שונתה באופן בוטה ובהתראה קצרה ביותר, לאחר שרישום לקייטנות פרטיות כבר נסגר, ובכך הותירו הורים רבים ללא כל פתרון".

לקראת שנת הלימודים הקרבה ובאה, טוענים ההורים, "החליטה הרשת לאמץ את תכנית ניצנים ולהתאים את ימי החופשה ללוח החופשות של צהרוני גני הילדים, שגם הוא צומצם. כרגע, בסוכות אין כל מסגרות במשך שבוע ימים, כולל איסרו חג, ובסה"כ קיבלנו עשרה ימי פעילות בצהרונים והואילו להוסיף לנו יום אחד בשבועות, אבל בתוספת תשלום. אם תרצו להשאיר את הילדים עד השעה חמש בצהרון, גם זה יהיה בתוספת תשלום, כי מהשנה, הצהרון בכלל מסתיים בארבע וחצי". ההורים מציינים כי "בערים אחרות נתנו 15 ימים מלאים כסטנדרט".



דרישת ההורים היא לפיכך לקבל מענה לחג סוכות ולהשיב את שעות הפעילות לשעות הנהוגות, 14:00-17:00 ובימים מלאים 7:40-16:30.

משיחה עם יו"ר ועד ההורים עולה כי בהנהגת ההורים העירונית פועלים כבר מאוגוסט בעניין ובימים הקרובים יקיימו פגישות עם ראשת מינהל החינוך אריאלה קידר ומנכ"ל העירייה יוסי סילמן.

מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה: "בהשוואה לשנה שעברה, לא נעשה כל קיצוץ, לא בימים ולא בשעות הפעילות בלוח החופשות של הצהרונים. השינוי היחידי שנעשה הוא בחלוקת ימי הפעילות בחופשים והוא נובע מכפיפות ללוח החופשים של משרד החינוך בצהרוני בתי הספר בהתאם למתווה 'תכנית ניצנים בחופשים', הפועלת בצהרוני בתי הספר בעיר. לבקשת ההורים, סנכרנו את ימי הפעילות בחופשים בצהרוני גני הילדים עם צהרוני בתי הספר. אנו מבקשים להדגיש כי המתווה התקבל עם הנהגת ההורים העירונית המייצגת את הורי חולון".

עוד ביקשו לציין ברשת קהילה ופנאי כי "בשנה האחרונה יצאו משרד החינוך ומשרד הפנים בתכניות שהוזילו את מחירי הקייטנות והצהרונים. העיר חולון והרשת הצטרפו לתכניות אלו ובכך הוזילו משמעותית את מחירי קייטנות הקיץ והצהרונים לרווחת התושבים בחולון. בהצטרפות לתכניות אלו אנו גם מחויבים למתווה שהן מכתיבות כמו מחיר, ימי פעילות בחופשים, שעות פעילות ועוד, ומהם נובעים השינויים השנה".

קיראו עוד באותו נושא:

מחאת הורים סוערת בחולון על שינוי בתכנית הקייטנות לקיץ הקרוב

שעות הקייטנות בחולון ישונו בתוספת תשלום

"בשלוש השנים הבאות, לא יהיו שביתות בצהרונים"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר