אנטנה סלולרית

ארגון המורים תומך בשביתה ב"אורט". העירייה: "אין בעיית קרינה"

בעירייה קוראים להורים לשלוח את ילדיהם לבית הספר. ההורים: "העירייה הרימה ידיים ומצפה מאיתנו למצוא פתרון למחדל"

פורסם בתאריך: 8.10.18 14:35

השביתה ב"אורט חולון" נמשכת, ועתה מקבל ועד ההורים הבית ספרי חיזוק גם מארגון המורים, התומך במאבק להסרת האנטנה הסלולרית בסמוך לבית הספר.

בדיון שנערך אתמול בין נציגי ההורים, נציגי העירייה והעומד בראשה מוטי ששון ונציגי חברת פלאפון, הגיעו הצדדים למבוי סתום, והנהגת ההורים טוענת כי העירייה העבירה את האחריות לטיפול בבעיית האנטנה אליהם.

"בפגישה עם ראש העיר מוטי ששון, ד״ר איזבלה אפיק מהיחידה הסביבתית בעירייה ונציגים מחברת פלאפון, הבנו כי לראש העיר אין יותר כלים לטיפול באנטנה, ורק אם בחברת פלאפון יגלו התחשבות ויסכימו להוריד אותה, יימצא לעניין פתרון. העירייה הרימה ידיים ולמעשה מבקשת מאיתנו, ההורים לתלמידים באורט חולון, למצוא פתרון למחדל", אומרים נציגי ההורים ומוסיפים: "אין עוררין כי נתוני רמו הקרינה שנמדדו גבוהים מאוד ביחס לכל קנה מידה ארצי או עולמי – 15 מיקרו ואט".

ההורים מציינים: לאור נתונים אלה ולצערנו הרב, לא ניתן לחזור לספסל הלימודים. אנו נאלצים להחריף את המאבק ולהמשיך בשביתה ופועלים בכל החזיתות ובכל אמצעי התקשורת על מנת להוריד את האנטנה ולמצוא פתרון בטוח לילדים".

אל מאבק ההורים הצטרף גם ארגון המורים. במכתב ששלח יו"ר הארגון, רן ארז, אל שלומי גנון, מנהל בית הספר אורט חולון, נאמר, בין השאר: "הארגון מודע לשביתה בבית הספר והוא מביע תמיכה במאבקם של ההורים". ארז מבקש ממנהל בית הספר לא להתערב ולא לנקוט שום צעד כנגד המאבק – "ארגון המורים מגבה את המאבק והשביתה הצודקת", מסיים ארז את מכתב התמיכה.

מהנהגת ההורים נמסר שמחר (שלישי, 18:00) יתכנסו שוב הורים, תלמידים, מורים ושכנים בבית הספר לאסיפת חירום. במקביל נמסר לפני שעה קלה מעיריית חולון: "ברגעים אלה הסתיים בבית ספר אורט חולון ביקורו של רותם זהבי, מנהל אגף בטיחות ארצי במשרד החינוך. זהבי קבע כי אין כל בעיה מבחינת בטיחות קרינה בבית הספר. הכל עומד באמות המידה והערכים של משרד החינוך. לפגישה התלוו אלי פרקל, מהנדס בטיחות ומומחה לקרינה ושי כליפא, יועץ בטיחות של רשת אורט. הודעתו של זהבי נמסרה הן לוועד ההורים בבית הספר והן למורי בית הספר". בעירייה קוראים להורים לשלוח את ילדיהם לבית הספר ולהימנע מפגיעה מתמשכת בלימודיהם.

עוד באותו נושא:

צפו בהפגנת ענק בעירייה: מה יעלה בגורלה של האנטנה ב"אורט"?

המאבק באנטנה: מאמצים אחרונים למנוע שביתה ב"אורט חולון"

צפו בהפגנת "אורט חולון": "אם לא יוסרו האנטנות, נשבית הלימודים"

הורים לא רושמים ילדיהם לאורט חולון מחשש לקרינה מסוכנת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. .

    להלן הסעיפים הרלוונטים מחוזר מנכ״ל.
    המדידות באורט חולון גבוהות דרמטית. עיריית חולון עוברת על חוזר מנכ״ל!

    7.11 קרינה מאנטנות סלולאריות
    אין להתקין אנטנות סלולאריות על מבנה של מוסד חינוך או בשטחו.
    מומלץ להימנע מהתקנת אנטנות סלולאריות בסמיכות למוסד החינוך. אם מותקן אתר סמוך יש לוודא כי רמות הקרינה הצפויות בכל שטח מוסד החינוך אינן עולות על אחוז אחד מהסף הבריאותי כפי שהוגדר על ידי המשרד להגנת הסביבה בישראל בהתאם לסקר התיאורטי שבוצע לאתר.
    אם מותקנות בקרבת מוסד חינוך או בשטחו אנטנות סלולאריות, יש לוודא כי לאתר הסלולארי קיימים כל ההיתרים הנדרשים בהתאם לדרישות המשרד להגנת הסביבה. כמו כן יש לבצע לפחות פעם בחצי שנה בדיקה מעשית של רמות הקרינה, בהתאם להוראות ולנהלים של המשרד להגנת הסביבה. על הגורם שיבצע את הבדיקות יחול איסור על תיאום ביצוע המדידות עם החברות הסלולאריות.
    7.11.1 7.11.2

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר