הפגנה באורט חולון

מיוחד: מנכ"ל עיריית חולון משיב לטענות הורי "אורט"

יו"ר מועצת ההורים התפטר, ההורים ממשיכים לשבות ויוסי סילמן קורא להפסיק את השביתה. משבר האנטנה הסלולרית ב"אורט חולון" מסרב להסתיים ומגיע לדיון בוועדת הפנים

פורסם בתאריך: 14.11.18 17:20

מאבק ההורים בבית הספר אורט חולון נגד האנטנה הסלולרית לכנסת. ביום שני האחרון הוציאה העירייה הודעה שבה היא מתחייבת להסיר את האנטנות שפונות לבית הספר עד סוף השבוע. אולם מבחינת ההורים, מדובר בפתרון חלקי בלבד. הם דורשים להסיר את התורן הסלולרי ולא רק את האנטנה, בטענה שהוא לא עומד בחוק ויכול להסב נזק לילדיהם. בתוך כך, יתקיים מחר (חמישי) דיון מיוחד בנושא בוועדת הפנים של הכנסת. עד אז  בנציגות ההורים הודיעו שהשביתה נמשכת, למרות הוראת הסתדרות המורים לחזור ללימודים ולמרות התפטרותו של יו"ר מועצת ההורים בעיר, רענן שוורץ, לאחר שקרא להורים להפסיק את השביתה. "אנו רואים ברשות שותפה למאבק ומהמעט שאני יודע, גם להם מגיע הכרה על פועלם בנושא. לדעתי, לאחר בקשת מנכ"ל העירייה, לתת מספר ימים בודדים של הארכה לצעדים שאמורים להתבצע, יש טעם רע בלצאת בהודעה על השבתה. לסיכום, אם להיות יו"ר של כלום או לא להיות בכלל יו"ר, אני מעדיף בכלל לא. שאפו ענק להורי אורט על הישג אדיר", הסביר שוורץ את החלטתו להתפטר מהתפקיד.



מי שעוד קורא להורים להפסיק את השביתה הוא מנכ"ל עיריית חולון, יוסי סילמן, שאומר ל"השקמה חולון": "נשקול מחדש את ההתייחסות להורים. יש במדינת ישראל חוק חינוך חובה, הם לא יכולים למנוע מהילדים ללכת לבית הספר ללא סיבה. נגרם נזק גם לעירייה וגם לילדים, אנחנו צריכים לשבת ולחשוב איך פותרים את העניין, גם בהיבט המשפטי במידה שההורים ימשיכו לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר".

 

"צריך לשים דברים על דיוקם", אומר סילמן, "האנטנה נמצאת בסמוך לבית הספר יותר מ-25 שנה, והיא נמצאת בשטח פרטי. חברות הסלולר מקבלות את האישורים לאנטנות סלולריות מהמשרד להגנת הסביבה, במידה שהם עומדים בכל הקריטריונים ולא מהרשות העירונית. הרשות יכולה לתת רק היתרי בנייה ואין ביכולתה לקבוע את מיקום האנטנה. אבל אנחנו לא יכולים להתנתק, יש לנו אחריות כלפי הורים, מורים ותלמידים. האמירה שלנו היא שאנחנו חלק מהעניין וזה לא עובר לידנו שתלמידים לא מגיעים במשך חודשיים לבית הספר. בדקנו את הנושא והבנו שהקרינה אינה מסוכנת לציבור. לאחר מכן התקנו גלאי שבוחן את מד הקרינה וגילינו שהיא עומדת בקטגוריות של המשרד להגנת הסביבה. אנחנו עובדים בשקיפות מלאה, ניתן להיכנס לאתר שלנו ולראות את הנתונים".

סילמן מוסיף כי העירייה יזמה צעד חשוב נוסף כדי להחזיר את התלמידים לבית הספר: התקנת מערכות סינון בחלונות הכיתות שפונות לכיוון האנטנה. "הקרינה ירדה למינימום, האנטנות כעת מייצרות קרינה פחות ממכשיר סלולרי. אבל להפתעתנו זה לא הספיק למובילי המאבק. לכן, ביום שני ראש העיר כינס את כל חברות הסלולר ובהחלטה משותפת הם החליטו להסיר את כל האנטנות שמשדרות קרינה לכיוון בית הספר, זה יקרה כבר מחר".

אם כך, מדוע המאבק נמשך? ההורים טוענים שמדובר בפתרון חלקי, שהתורן נשאר.

"ממחר בערב לא תהיה קרינה בכלל, התורן לא רלוונטי ללא האנטנות. נראה לי שמישהו שם טיפס על עץ גבוה ועכשיו קשה לו לרדת ממנו. עכשיו ההורים באים בטענות שהתורן משדר לשכונת המגורים, זה לא נוגע להם בכלל. הם רוצים להציג הישג דרמטי, שמבחינתם זה הורדת התורן".

סילמן מוסיף כי ייתכן וישנה גם מעורבות פוליטית במאבק ההורים. "יש כמה פוליטיקאים שתופסים טרמפ על הנושא. מבחינתי מה שחשוב זה טובת הילדים והחל ממחר בערב שיורידו את האנטנות, אין סיבה שהלימודים לא ימשכו", הוא אומר.

ישנה טענה שלעירייה יש רווח כספי מעצם מיקומן של האנטנות.

"אין שום רווח כספי, זה קשקוש. האנטנה ממוקמת בשטח פרטי, החוזה הוא בין אדם פרטי לבין חברות הסלולר. הדבר היחיד שמשולם זה ארנונה כמו כל בית או מבנה בעיר. בסכום שאינו חורג מכל מבנה אחר".

אז למה לא להסיר את התורן. ההורים טוענים שהם לא רוצים להיות תלויים בחברות הסלולר שפעם יפחיתו את העוצמה ופעם יגבירו אותה?

"התורן זו חתיכת ברזל, ברגע שחברות הסלולאר יורידו את האנטנות הסלולריות מחר, לא תהיה כל סכנה לילדים בבית הספר. עיריית חולון הגיעה להישגים משמעותיים מול חברות הסלולר, למרות שהקרינה עמדה בקריטריונים. ראש העיר הבין את ההורים ואת הדרישה שלהם לכן הגיע עמם להסכם לפיו מחר יוסרו האנטנות שמשדרות לכיוון בית הספר. גם לאחר שיוסרו האנטנות נשאיר את גלאי הקרינה על הגג, כדי שההורים יוכלו לישון בשקט. אני קורא להורים לשלוח את הילדים לבית הספר, הנזק שנגרם להם רק הולך וגובר. ממחר הקרינה מול בית הספר תעמוד על אפס".

אתה תופיע מחר בפני ועדת הפנים. האם מבחינתך הדיון מיותר?

"הדיון הוא חצי פוליטי. מי שרוצה להרוויח הון פוליטי על חשבון התלמידים, מוזמן. מבחינת העירייה מיצינו את התהליך והגענו להישג הנדרש".



הדיון בכנסת יתקיים מחר (חמישי) בשעה 11:00. עיקר התלונות של ההורים הן שחייהם השתבשו לגמרי כיוון שילדיהם שובתים כבר חודשיים. לטענתם, האנטנה והתורן הסלולריים נמצאים במרחק של עשרה מטרים מבית הספר, בניגוד לתמ"א 36 וחוזר מנכ"ל משרד החינוך האוסרים זאת. ההורים אף מתכוונים לציין בוועדה את העובדה שתלמיד מבית הספר חלה בלוקמיה ונפטר כתוצאה מהמחלה וכי עוד מספר ילדים סובלים מסימפטומים של קרינה וכי אף אחד לא יכול להוכיח שהאנטנה לא אחראית לכך. כן מתכוונים ההורים לטעון כי הם נתונים לחסדיהן של חברות הסלולר ששולטות על עוצמת הקרינה, הם מפחדים ותחושתם לא תשתנה עד שיוסרו האנטנה והתורן גם יחד.

בדיון ישתתפו נציגים של המשרד להגנת הסביבה, נציגי משרד הבריאות ומשרד החינוך, נציגי עיריית חולון, ועד הורים ארצי, נציגי ההורים, ארגון המורים והסתדרות המורים. כמו כן ישתתפו בדיון גם נציגי החברות הסלולריות, חברת סלקום, ארגונים סביבתיים, בית החולים הדסה עין כרם, איגוד נבחרות הציבור בישראל ופורום החברות הסלולריות.

עוד באותו נושא:

ההורים מאורט פנו לשר החינוך: "הילדים שלנו מיטגנים"

המאבק באנטנה: תחנה למדידת רמת קרינה הוקמה על גג "אורט חולון"

בתוך כך, עוד לפני הדיון, שלחו נציגי ההורים באמצעות עו"ד ליאור כץ מכתב לעירייה ובו בקשה לביטול היתרי הבנייה לתורן ולאנטנה הסלולרית ליד בית הספר. במכתב עולה כי התורן הסלולרי והאנטנה הוקמו בניגוד לתכנית מתאר ארצית תמ"א 36 ולכן יש להסירם בתוך 14 יום ולבטל את היתרי הבנייה שלהם.

תגובות

4 תגובות
  1. אלי ניסנוב

    העיריות מתנהלות באימפוטנציה מוחלטת בענין מוקדי שידור סלולריים…מדבריו של סילמן משתקפת חוסר הבנה בסיסית בענין הקרינה והתקנים הלא מחמירים בלשון המעטה שנהוגים בישראל…ארץ אוכלת יושביה בה התקנים מגנים על התעשיה ולא על התושבים.

  2. קובי

    כולם מתממים אבל אף אחד לא היה רוצה את האנטנה בחצר שלו.
    nimby = not in my back yard

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבל שהפרטים בכתבה לא מדוייקים

    ההסתדרות המורים תומכת במורים בדיוק כמו ארגון המורים

    הניטור שהוקם על גג אורט הפעיל תדיר אזעקה של חריגת קרינה בכיתות.

    והכתבה מוטית באופן מובהק לתמיכה בעירייה.
    וצר לי על האיומים הסמויים שמופנים מהעירייה לתושבים.

    1600 ילדים. 3000 הורים ועוד קבוצת מורים שמר יוסי סילמן אמור לתת להם שירות אחראי ואמין
    אך מעשיף לשלוח רמזים מאיימים

  4. חולוני

    כל הכבוד לועד ההורים.. שישימו את האנטנה בבנין של מנכ"ל ראש העיר..

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר