גן ילדים בחולון. צילום: טל קירשנבאום
ארכיון. גן ילדים בחולון. צילום: טל קירשנבאום

המאבק על גני ילדים באגרובנק עולה שלב: "נלך עד הסוף למען הילדים"

ההורים בשכונה מתלוננים על מחסור בגני ילדים בקרבת מקום מגוריהם ומתכוונים להתאגד | העירייה: "נעשים מאמצים לשבץ את בני השלוש בסביבה הקרובה ביותר"

פורסם בתאריך: 8.1.19 12:13

ההורים לילדי גן בשכונת אגרובנק בחולון מתלוננים זה זמן רב על מחסור בגני ילדים בקרבת מקום מגוריהם ודורשים מעירייה לפתוח גנים בשכונה. עתה פרסמו ההורים עצומה ברשת וייפגשו בסוף השבוע (חמישי) כדי לתכנן את המשך המאבק בנושא.

"אנחנו נלך עד הסוף פה למען הילדים שלנו", אמרה ל"השקמה חולון" נציגת ההורים ימית כהן. "יש מצוקת גנים בשכונה, בשנתיים האחרונות שולחים את ילדינו לגנים מרוחקים מהשכונה וזה אבסורד ולא הגיוני. בנו שני מגדלים ועוד המון דיירים וילדיהם עומדים להתגורר בשכונה. כלומר, המצוקה רק תלך ותגדל".

לדברי כהן, "פנינו לפניות הציבור בעיייה וקיבלנו תשובה לקונית שאינה מקובלת עלינו – יש רישום ועד שלא ישובצו כל הילדים, אז אין באמת תשובות. אנחנו יודעים שלא ייפתחו גנים טרום-טרום חובה בטענה שאין מקום אכלוס. בנו מגדלים, אבל לא הכינו את הקליטה של הילדים וההורים בשכונה ולכן אנחנו עוברים הלאה לשלב הבא".

על השלב הבא ידונו ההורים, לדברי כהן, בפגישה שתיערך ביום חמישי הקרוב. "אנו נתמקד בדרכי הפעולה לקראת המאבק הארוך שאנו מכינים את עצמנו אליו", ציינה, "ואני מאמינה שלמאבק החשוב הזה יצטרפו עוד הרבה הורים".



מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "העירייה משבצת את כל ילדי גן חובה ותת חובה בסמוך למקום המגורים וכך נעשה גם בשכונת אגרובנק. מאחר שבכל הארץ קיים חוסר במבני גנים מאז הוחל חוק טרכטנברג, אין חובה לשבץ את ילדי טרום חובה, גילאי שלוש, בסמוך למקום מגוריהם אלא אם כן הדבר מתאפשר".

עוד ביקשו לציין בעירייה כי "מצוקת הגנים בשכונת אגרובנק מוכרת וידועה וזאת בשל חוסר במבנים לגנים באזור ובשל ריבוי הילדים והעירייה מטפלת בכך בהדרגה. כך למשל, בשנה"ל תש"פ תוכננו להיפתח ברחוב קראוזה שני גנים נוספים שיצמצמו את מצוקת הגנים ואולם בשל עתירה שהוגשה על ידי תושבת בשכונה חל עיכוב בהתחלת הבנייה והיא צפויה להסתיים רק בתחילת 2020 במקום בספטמבר 2019. בהמשך ייבנו גנים נוספים. כפי שנמסר להורים, רק בתום תקופת הרישום תחל תקופת השיבוצים ובה ייבדקו  הביקושים מול הגנים באזור הרישום. אגף גני ילדים במינהל החינוך יעשה מאמצים רבים לשבץ גם את בני השלוש של השכונה בסביבה הקרובה ביותר".

קיראו עוד באותו נושא

כ-20 אלף תושבים בחולון ללא גן טרום-טרום חובה אחד

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר