אלימות בבתי ספר. אילוסטרציה
אלימות בבתי ספר. אילוסטרציה

האלימות במערכת החינוך בחולון מחריפה: ונדליזם, מכות וקללות

בחינת אירועי האלימות בבתי הספר בחולון בשנה האחרונה מדליקה נורה אדומה ומצביעה על עליית מדרגה ברמת האלימות במערכת החינוך בעיר. העירייה: "לא חלה עלייה באלימות"

פורסם בתאריך: 7.2.19 15:41

תופעת האלימות במערכת החינוך בחולון נעשית שכיחה יותר ויותר. מקרה אלימות קשה של תלמידים בגימנסיה נבון בחולון כלפי הספרנית בתחילת השבוע מצטרף לאירועי אלימות של תלמידים בבתי הספר בעיר בשנה האחרונה.

אירועי אלימות שהפגינו תלמידים מגימנסיה נבון בספריית בית הספר הגיעו לשיא חדש בתחילת השבוע, כאשר תלמידים ניפצו את שמשת רכבה של מנהלת הספריה. זאת לאחר עימותים עם מספר תלמידים על רקע התנהגות בלתי הולמת בספריה. בעקבות זאת, נסגרה הספריה. אתמול (רביעי) נרשם עוד אירוע אלימות, הפעם באחת מכיתות ו' בבית ספר ניצנים – אחד התלמידים זרק שולחן על תלמיד אחר והמחאה השביתו ההורים את הלימודים.

בחינת אירועי האלימות בבתי הספר בחולון בשנה האחרונה מדליקה נורה אדומה ומצביעה על עליית מדרגה ברמת האלימות במערכת החינוך בעיר. אחד המקרים המזעזעים אירע בחודש נובמבר האחרון כאשר גן ילדים עירוני הושחת. הגננת סיפרה אז כי "בגן יש קבוצה גדולה של ילדים אלימים מאוד שמסכנים את עצמם ואחרים. יש מקרים של אלימות פיזית ומילולית – קללות, חניקות, בעיטות, אגרופים". גם המראה שנגלה בביקור בגן היה קשה: צבעי גואש מרוחים על הרצפה, על הקירות ועל השולחנות, כסאות הפוכים, משחקים ועבודות יצירה מפוזרים.

באותו חודש, הורים בבית הספר היסודי בן גוריון בחולון השביתו הבוקר את הלימודים למשך שעתיים במחאה על כך שתלמיד בבית הספר מכה, מאיים ומטיל אימה על הילדים והמורים, כאשר לטענ ההורים, אף אחד מהגורמים האחראיים על בית הספר אינו עושה דבר. מנגד טען אביו של הילד כי בנו סובל מהתנכלויות מצד ההורים והמורים וכי פנה בעניין למשרד החינוך.



גם בבית הספר קריית שרת אירעו שני מקרי אלימות בחודשיים האחרונים: האחד ריב בין שתי תלמידות שגלש לאלימות פיזית ומילולית והמקרה השני – ריב של תלמידים בבית הספר שכלל אלימות פיזית קשה.

בינואר 2018, הורי כיתה ג' בבית הספר אשלים הודיעו כי הם משביתים את הלימודים עד שתיפתר בעיית האלימות בכיתה ובזמן ההפסקה. ההורים דיווח כי בשל בעיות אלימות רבות שהועלו מול מנהלת בית הספר ומול הפיקוח ומינהל החינוך, הילדים מרגישים אינם בטוחים בכיתה. עוד דיווח ההורים כי התלמידים יוצאים ונכנסים במהלך השיעור כראות נפשם, נשארים ללא השגחה של מורה מחוץ לכיתה, וחלקם אף יצאו לשחק בחצר במהלך שיעורים בעידוד המורים.

לנוכח האירועים הקשים, נראה כי מישהו במערכת החינוך חייב להתעורר לפני שהאלימות בקרב התלמידים בעיר תהפוך לעניין שבשגרה.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מינהל החינוך העירוני דוחה את הקביעה הלא מבוססת כאילו חלה עלייה באלימות במערכת החינוך. בכל מקרה, המינהל משקיע לאורך כל השנה באקלים הבית ספרי על ידי תוכניות מגוונות הנותנות מענה להיבטים של למידה (מתוך הנחה שתסכול בלמידה מעודד תוקפנות), להיבטים חברתיים ולהיבטים של הכנסת גישות חדשות לבתי הספר היסודיים".

עוד נמסר כי "אחת התפיסות שאותה לומדים מנהלים ויועצים השנה הינה "מרחב מגדל ילד" והמחשבה היא להחזיר את הטיפול בתלמיד לצוותים החינוכיים ולא למטפלים מגוונים ושונים. בנוסף, הדקנו את שיתוף הפעולה עם החינוך הבלתי פורמלי והכפלנו את מספר התלמידים בתנועות ובארגוני נוער".

תגובות

תגובה אחת
  1. יצחק

    תמשיכו לתת לילדים טלפונים עם אינטרנט
    רואים שם הכל
    במיוחד אלימות ופורנו
    אז אל תתפלאו למה הם משתנים לרעה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר