אילוסטרציה: שאטרסטוק
אילוסטרציה: שאטרסטוק

מה קרה כשנהג ההסעה גילה מאחור ילד בן ארבע?

אביו של הילד: "זה ילד מהחינוך המיוחד שלא מדבר ושלא יודע מה נעשה איתו"

פורסם בתאריך: 3.3.19 12:32

אב מחולון מתלונן כי בשבוע שעבר (שלישי) נשכח בנו בהסעה, תלמיד גן בן ארבע בחינוך המיוחד. רק לפני כחודש דווח ב"השקמה חולון" על תלמיד כיתה א' שנשכח בהסעה של החינוך המיוחד ולא הגיע הביתה לאחר יום לימודים. האם שוב חזר האירוע החמור על עצמו, הפעם עם ילד בן ארבע?

לדברי אביו של הילד, מי שגילתה את המחדל היא הגננת הערנית אשר שמה לב שהילד לא הגיע לגן. עוד בטרם התקשרה להורים לשאול האם בכלל שלחו אותו בהסעת הבוקר, הגננת התקשרה קודם לנהג ושאלה היכן הילד. הנהג ענה לה, "כן, יש ילד מאחור" ובהמשך הסיע את הילד הנשכח לגן. מיד עם הגעתו של הילד, הגננת דיווחה על המקרה להוריו.

בעיריית חולון מסבירים כי "מבדיקה מעמיקה שנעשתה עולה, גם לפי דברי המלווה וגם לפי דברי הגננת, שהילד לא נשכח ברכב". בעירייה ציינו את פירוט הנסיבות כפי שדווחו על ידי המלווה ועל ידי גננת הגן : "בהסעה זו נוסעים ארבעה ילדים, שני ילדים לגן אחד ושניים (כולל הילד שכביכול נשכח) לגן אחר. באותו הבוקר המלווה הגיע עם הילדים למתחם הגנים. מאחר שלא יכול היה ללוות ארבעה ילדים בבת אחת, הוא ירד עם שלושה ילדים כדי להכניסם לגן והתכוון לחזור ולקחת לאחר מכן  גם את הילד שכביכול נשכח. הוא הכניס שני ילדים לגן אחד  ואת הילדה הנוספת לגן הנוסף. הגננת מהגן האחרון, שראתה את המלווה מכניס רק את הילדה, שאלה איפה הילד והמלווה ענה שהוא ברכב והוא הולך להביא אותו. בזמן שהמלווה הכניס את שלושת הילדים לגן, הנהג שלא שם לב שיש עוד ילד ברכב, החל לעשות סיבוב פרסה כדי לצאת מהמתחם ולהמשיך בנסיעה. המלווה, שראה זאת, התקשר מיד לנהג שעצר את הרכב. המלווה הוריד את הילד מהרכב והכניס גם אותו לגן".

דוד לוי, אביו של הילד, המום מהמקרה ואומר בכעס: "הזדעזעתי, נעצר לי הלב. זה ילד מהחינוך המיוחד שלא מדבר ושלא יודע מה נעשה איתו. כשדרשתי תשובות מהנהג, הוא שאל אותי 'למה הילד לא אמר כלום?'. ריבונו של עולם, זה ילד!".



האב ההמום סיפר את גירסתו ולדבריו, "הנהג הקבוע של ההסעה יצא לחופשה קצרה והמחליף שלו הוא זה ששכח את בני בהסעה. היום לקחתי את בני לגן ברכב הפרטי שלי. אני ממש משקשק, אני מת מפחד. אני פשוט לא סומך עליהם יותר. אין להם טיפת אחריות, היום זה הילד שלי ומחר זה ילד אחר".

לוי לא מצליח להוציא מראשו את האירועים הדומים שהסתיימו אחרת: "אם הנהג היה מסיים  את המסלול שלו, הוא היה נועל והולך והילד היה עלול להיחנק ולמות. הרי לא מזמן שכחו ילד ברכב והוא מת. אני לא צריך לחכות לאסון כדי להתעורר. מדובר בסך הכל בשישה-שבעה ילדים בהסעה הזאת ואני לא מצליח להבין איך הם לא בודקים מאה פעמים אם נשאר ילד ברכב – אפילו בין הכסאות צריך לבדוק".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר