צילום מרחפן. מנוף ענק מעל מתחם גני הילדים
צילום רחפן: עזריאל משה

ההורים מודאגים: עבודות בנייה בסמוך לגני הילדים

השיפוצים בגני הילדים "שובל" ו"צוף" שבשכונה הוותיקה רחוקים מלהסתיים וההורים זועמים: "איך המקום יכול להתאים לילד בן שלוש?". העירייה: "נוודא שהגנים יעמדו בתקן"

פורסם בתאריך: 7.7.19 10:43

בשנת הלימודים האחרונה התנהל מאבק על ידי הורי הילדים בגנים צוף ושובל נגד המשך פעילות הגן במציאות בה הם מוקפים באתרי בנייה מסוכנים. לאחר המאבק מול העירייה סוכם על מעבר למקומות חלופיים עד סוף שנת הלימודים. אולם כעת מתברר כי לטענת ההורים הם הופתעו לגלות שסביבת הגנים עדיין מסוכנת ודורשים פתרונות.

בחודשים האחרונים התנהל מאבק עיקש על ידי הורי הילדים, אשר סוקר בהרחבה ב"השקמה חולון". ההורים מחו על הסכנה שבסביבת גני הילדים אשר מוקפים במספר אתרי בנייה בהם מתבצע פרויקט תמ"א 38. בעקבות הדברים העבירה העירייה את הגנים למקומות חלופיים עד לסוף השנה. אלא שכעת מסתמן כי בשנת הלימודים הקרובה צפוי להיכנס מחזור חדש.      



 "עד שנרשמנו לא ידענו מכל הסיפור הזה והיינו בטוחים שזה מאחורינו", מספר אחד מהורי הילדים שעתידים להשתייך לגן צוף. "אנחנו לא מבינים איך אדם שיש לו עיניים בראש יכול לחשוב שהמקום הזה יכול להתאים לילדים בני שלוש? לא אכפת להם. חצר אחת מושבתת, הכול מוקף כמו אתר בנייה ויש שם רעש מטורף".

לדברי ההורים, המאבק נמצא רק בתחילתו ובכוונתם לגשת אל העירייה ולדרוש פתרונות למצב עד תחילת שנה הלימודים בראשון לספטמבר. "אנחנו נשתמש באמצעיים שברשותנו ונפנה אל ראש העיר וחברי המועצה, נשלח מכתבים אל שר החינוך ונשבית את הגן אם לא תהיה ברירה". 

ל"השקמה חולון" נודע כי גם בגן שובל הממלכתי -דתי המצב דומה, כאשר רק ביומיים האחרונים רבים מההורים נחשפו למצב המסוכן שבסביבת הגן. "זה אתר בנייה לכל דבר. כל אחד מסיר ממנו את האחריות". מספרת אחת מהאימהות. "חייבים למצוא לנו פיתרון. זה נראה לי אבסורד שפותחים גן שאין תנאים להיות בו". 

היות וגן שובל הוא חלק מן קהילת הגרעין התורני של הציבור הדתי לאומי בחולון, קיימת חשיבות רבה עבור ההורים לשמור על אחידותו ורבים מתנגדים לפזרו. "אם לא יינתנו פתרונות לבעיות הבטיחות במקום, לא תהיה ברירה אלא לפזרו" מסכמת האם. 



עיריית חולון: "נוודא שהגנים כשירים לקליטת ילדים"

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "נציגי ההורים נפגשו השבוע עם מנהלת אגף גני הילדים ועם הממונה על הבטיחות במוסדות החינוך, שעדכנו אותם במהלכים שנעשים מול הקבלן. לאחר קבלת הדוחות השונים (ביניהם דוחות רעש, אבק, מנוף ובטיחות) ולפני פתיחת שנת הלימודים, יזומנו כל הגורמים הרלוונטיים על מנת לוודא שהגנים כשירים לקליטת ילדים, וכמובן, שההורים יעודכנו בהתאם. יצוין כי להורים המעוניינים הוצע להגיש ערעור ולבקש העברה לגן אחר על בסיס מקום פנוי".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר