גן ריף

בעקבות ליקויים בגנים – הורים מאיימים בשביתה. צפו כיצד נראה מתחם גנים בחולון:

הורים מתלוננים: קירות מתקלפים, רטיבות, מסמרים שיוצאים מהקירות ואין ציוד או משחקים. כך נראים הגנים בחולון רגע לפני פתיחת שנת הלימודים

פורסם בתאריך: 28.8.19 11:05

שנת הלימודים תיפתח ביום ראשון, אך הורים אמרו הבוקר (רביעי) להשקמה חולון כי ישביתו את הלימודים ולא ישלחו ילדיהם לגני הילדים עקב ליקויים במבנים. בהם הורים לילדים מגני קראוזה שישבתו, כפי שפורסם כאן, כיוון שלהורים נאמר כי הפעילות לילדים תתקיים במקומות חלופיים עד שהמבנה הקבוע ייבנה, בין היתר במקלט של בית הספר מקומי.



הורים לתלמידים בבית הספר עתידים טוענים כי המבנה מיושן ולא מתוחזק, הספסלים שבורים, הברזיות לא תקינות, הקירות לא צבועים וטייח מתפורר בבית הספר. ההורים זועמים כיוון שכל הקיץ לא נעשה שיפוץ מטעם העירייה.

גן ריף

הורים לילדים במתחם הגנים ברחוב שטרוק, גן פלג, יובל ומעין, אמרו כי "אנו מצפים שמוטי ששון ילך כמה צעדים לעבר בית הספר שלנו ויראה בעצמו ולא מה שאחרים מובילים אותו אליו. מרצפות שבורות, חול עם צואה, קירות מתקלפים, לכלוך וזוהמה". "כלום לא נעשה פשוט בושה, איך מנהל החינוך מתפאר בשיפוצים שלהם שיבואו לכאן, איזה הורה שפוי ייתן לילד שלו להתקרב לגן שישחק בארגז חול שמלא בצואת כלבים", הוסיף הורה לילד מהגן.

בגן הוד שנמצא בקומת הקרקע בבית הספר עלומים בתל גיבורים טענו ההורים שהעבירו אותם לקומה השנייה בבית הספר באופן זמני, כעת שביקרו בבית הספר הבינו כי החדר ללא סורגים וכל ילד יכול לפתוח את החלון, אין מתקני גינה בגן והורים שבאים עם עגלות לא יכולים לעלות עם ילדיהם לקומה השנייה.

בית ספר עתידים

אמא לילד בגן ריף, אחד מגני קראוזה, אמרה כי "חזרתי מאסיפת הורים של גן ריף. הבן שלי ועוד 34 ילדים הולכים להיות בגן הזמני אשר נמצא בבית ספר בן צבי שזה מאוד רחוק מהשכונה שבה גרים הילדים מרחק לא הגיוני. היום הזדעזתי מהמבנה של המקלט הזמני, ממש חשכו עיניי". האמא הוסיפה כי "ישבתי שם עשר דקות ופשוט לא היה לי אוויר. היה מזגן אחד שהיה בסוף החדר, מי שיושב באמצע החדר פשוט לא היה לו אוויר והיה מאוד חם – בשמונה בערב".

בית ספר עתידים

לדבריה, "השירותים והמטבח הכול במבנה הקטן הזה, חסר אוויר וכמובן שאין חלונות. כשהציעו את המקום החלופי עד שעיריית חולון תסיים לבנות לנו את הגן". האמא המודאגת הוסיפה כי "אדון מוטי ששון, בוא תשב אתה חצי שעה במקלט הזה ותרגיש מה שאנחנו ההורים הרגשנו בשמונה בערב. זוועה ובושה לעיר הזו שקוראת לעצמה 'עיר הילדים' כי היא ממש לא." האמא סיכמה: "הילדים שלנו לא הפקר. הורים רבים איתם שוחחנו חושבים לא לשלוח את הילדים לגנים אלו המצב שם מחפיר אך אחד לא מתאר לעצמו איך 35 ילד ילמדו במקלט דחוס ללא חצר".

אמא לילד נוסף מהגן בקראוזה, תושבת שכונת אגרובנק, אמרה כי "בשכונת אגרובנק יש מצוקת גנים". האמא משכונת אגרובק המשיכה, "אז מה עשו? נתנו לנו חדר בתוך מקלט בבית ספר במרחק של מעל שני קילומטרים מהשכונה, המרחק הוא כבר מחדל על פי נהלי משרד החינוך. ביקשנו במהלך החופש לראות את החדר וענו לנו שאי אפשר".

"אתמול בערב הגננת הזמינה אותנו לאסיפת הורים על מנת שנכיר את צוות הגן, מה שראינו זעזע אותנו. כמעט ואין ציוד או משחקים, מסמרים שיוצאים מהקירות, שני תאי שירותים שהדלת אינה נסגרת ונמצאים בתוך אותו החלל של ה'גן', אין מטבח והחום והמחנק שם חוגגים. יש שם מחדלי בטיחות ותברואה ובעירייה לא הסכימו להציג לנו אישורי בטיחות ממכבי אש, משרד הבריאות או משרד החינוך", הוסיפה האמא.

בית ספר עתידים

"הילדים שלנו לא ילכו לגן ולא יפתחו את שנת הלימודים, וזה עצוב לכולנו מאד כי הילדים מחכים, מצפים ומתרגשים להכיר את הגננת החדשה ואת החברים החדשים. אבל לסכן אותם ולשלוח אותם למקלט מלא בליקויים זו כבר חוסר אחריות", סיכמה.

עיריית חולון פרסמה הודעה על פיה אגף ארגון ובקרה במנהל החינוך העירוני פעל רבות במהלך השנה החולפת בבנייה, בשיפוץ, בשיפור ובהתאמת מוסדות חינוך ברחבי העיר כאשר העירייה השקיעה בפרויקטים במוסדות החינוך כ-46 מיליון שקלים.

עוד נמסר כי נעשו שיפוצי עומק בארבעה בתי ספר, הותאמו ארבעה גנים לאוכלוסיית ילדים עם צרכים מיוחדים ובעוד שישה גנים שופצו חדרי שירותים ותשתיות; הוחלפו או נוספו עשרות מזגנים והותקנו עשרות הצללות; בוצעו השקעות בשיפוץ ובפיתוח מגרשים ארבעה ואולמות ספורט בבתי הספר; שופצו חדרי מורים, כיתות לימוד בבתי הספר וגני ילדים. כעת מתברר שלא כל המוסדות שופצו ובחלקם הוא נמצא במצב מזעזע.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "טענות ההורים אינן נכונות כלל ורק בשנה החולפת השקיעה העירייה כ-2 מיליון שקלים בתחום הבינוי בבית הספר עתידים. בין היתר, רוצפו אבנים משתלבות, נבנה מתקן ספורט משולב גדול, חולק מתחם גדול לכיתות למידה (באמצעות בניית קירות גבס והתקנת דלתות), הוחלפו מזגנים, שוקמו קירות במקומות הנדרשים, ובתחום ההנגשה הותאמו שירותים וכניסות לכיתות ולשירותים. בנוסף, שופצה מהיסוד מעבדת הפיזיקה ונבנו מרחבי למידה "מייקרס" (M21) חדשים.

כמו כן, צירפו בעיריית חולון תמונות מבית הספר עתידים, ואנו מביאים אותן כאן:

בנוגע לטענות ההורים בן הוד, נמסר בתגובה: "בקומה השנייה לא יותקנו בחלונות סורגים, אלא מגבילי פתיחה וזאת על מנת שלא תתאפשר פתיחה על ידי הילדים. הותקנו מתקני משחק שאינם דורשים קיבוע לקרקע. את העגלות יש להשאיר בקומת הכניסה, כפי שנעשה בשאר הגנים שממוקמים במבנה עם קומות".

בנוגע לטענות ההורים בנושא גן ריף: "בשכונת אגרובנק נבנים כיום שני גני ילדים חדשים ובנייתם צפויה להסתיים עד סוף 2019, כאשר בהתאם לכך הכניסה אליהם תתאפשר בינואר 2020. בשל כך, ניתן לילדים שעתידים ללמוד בגנים אלה מענה זמני לחודשים ספורים בשנת הלימודים הנוכחית וזאת בשני מיקומים, עד למעבר למיקום הקבע".

"להורי גן ריף ניתנה אפשרות לבחירת מיקום הגן הזמני, הם בחרו במקלט שבבית הספר בן צבי מבין האפשרויות שהוצעו להם והסכימו ללימודים במיקום זה, ביודעם שמדובר בפתרון זמני. צוות הגן דאג לסביבה נעימה ובטוחה, שתאפשר מהלך לימודים תקין וכמובן, שכל המפגעים והפסולת יפונו עד תחילת שנת הלימודים".

"ככל ילדי הגנים, גם ילדי גן ריף ייצאו לשחק בבטחה בחצר, בין השעות 11:30-10:30, שבהן ילדי בית הספר מצויים בכיתות ולא בחצר. מנהלת הגן עדכנה את ההורים בכך. בנוסף, מנהל בית הספר התחייב לעשות את המיטב ואת המירב על מנת להנעים את זמנם את ילדי הגן בעת שהותם במקום ואף הציע להעמיד לרשותם שני חדרים ולא רק חדר אחד".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
  1. אמא חולונית מאוכזבת

    התגובה של העירייה מקוממת עוד יותר מהכתבה!! איפה השקעתם את הכסף? למה הילדים שלנו צריכים לסבול? ומי יפצה אותי על על ימי החופש שאני צריכה לקחת כי הילדה לא בגן???

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר