תיכון עתידים חולון
תיכון עתידים חולון

מדוע בית הספר אינו מחזיר להורים את יתרת הכספים בסכום של 180 אלף שקל?

לפני כחצי שנה, לאחר מאבק ממושך, הובטח להורים שיתרת הכספים תוחזר להם. אלא שכספים ככול הנראה בוזבזו וההורים עדין ממתינים

פורסם בתאריך: 3.9.19 15:59

מדוע יתרת כספים בסכום של 180 אלף שקל שנגבו מההורים אינה מוחזר להם? מתברר, כי על אף ההבטחות וההצהרות, בבית הספר "עתידים", טרם החזירו להורים את יתרת הכספים שנגבו מהם.

לפני פחות משנה פורסם כאן ב"השקמה חולון", על שימוש שנעשה בכספי ההורים, שהצביע על התנהלות לא תקינה ובחלק מהמקרים עבור רכישת מכונת אספרסו, טיסות ומחשבים ניידים למורים.



בעקבות החשיפה התברר כי בקופת בית ספר עתידים נותרה יתרה של יותר מ-380 אלף שקל מכספי ההורים. בית הספר התכוון לעשות בה שימוש, אולם יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, אלי אלשייך, יצא במאבק שבסיומי לפני כחצי שנה הודיע בית הספר כי 180 אלף שקל יוחזרו להורים, כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון".

אלא שמאז דבר לא נעשה. "הייתה יתרה של כספי הורים משנה קודמת והנהלת בית הספר טענה שכספים אלה חייבים לעבור לשנה הנוכחית", מציין אלשייך, "אלא שוועדת הכספים לא קיבלה את טענת ההנהלה. בעקבות הדברים נעשתה פנייה אל מינהל החינוך לבירור הנושא מול המפקחת ומנהל החינוך העל יסודי, אבל הנהלת בית הספר לא עמדה בסיכומים".

בעקבות הדברים יוצא אלשייך לסיבוב נוסף במאבק על כספי ההורים, ואומר: "החזירו לנו את כספי יתרות ההורים, המגיעים לנו. מה שנעשה זה לא חוקי".

עוד מציין אלשייך כי "הנהלת בית הספר לא התייחסה לחוזר מנכ״ל משרד החינוך, והשתמשה בכספי ההורים כראות עיניה וללא אישור חתום של הנהגת הורי עתידים. גילינו שהשתמשו בכספי היתרות ללא אישורינו במקום להחזיר לנו אותם כנדרש, ולכן הכרזנו מלחמה כולל נקיטת צעדים משפטיים".

בנוסף, עד שיוחזרו הכספים הורתה הנהגת ההורים לא להעביר כל תשלום לבית הספר. "כספי הורים הם לא משחק של אף גורם חינוכי", אומר אלשייך.

יו"ר המשמר החברתי בחולון, ליאורה פור, שמלווה את מאבק ההורים, הוסיפה כי "עד היום לא שמענו ממשרד החינוך ומהנהלת עיריית חולון כיצד זה קרה וכיצד יוחזרו כספים אלו. ישנן יתרות גם בבתי ספר אחרים, ועד היום, מלבד יו"ר בית ספר עתידים, לא שמענו מוועדי הורים אחרים בבתי הספר כיצד בדעתם לטפל ביתרות אלו. כספי ההורים בחולון הפקר וזה צריך להיפסק לאלתר".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הנושא מצוי בבדיקה, שטרם הסתיימה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ידילהמגמבמהתנל

    לא מבין למה צריך להילחם בבית הספר על כספים שהיו צריכים להחזיר, למה אני צריך לשלם סכומים שאין צורך בהם, למה זה קורה בחולון?
    איפה העירייה ומנהל החינוך?
    לא מבין מה קורה פה, לקחי כספים שהיו עודפים לעכשיו הם חסרים. למה צריך מכונת אספרסו מתקציב הורים ולא מתקציב עירייה?
    למה למה למה

    די נמאס כבר

    עכשיו צריך להילחם עם מנהל שכביכול ביזבז כספים ללא סיבה והוא מנהל את הילדים ו… ממש אבסורד

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר