צילום: LStockStudio / shutterstock.com

על רקע המחלוקת סביב מאות אלפי שקלים של כספי ההורים: התלמידים שובתים

עכשיו לתלמידים נמאס: בזמן שההורים נאבקים להשבת הכספים, מתחילת השנה לא מתקיימת כל פעילות חברתית וטיולים בבית הספר הראל

פורסם בתאריך: 8.2.20 19:45

מועצת התלמידים בבית הספר השש שנתי הראל הודיע על השבתת הלימודים ביום ראשון, בעקבות המחלוקת סביב כספי ההורים. התלמידים יחלו את יום הלימודים בשעה 11:00 וילמדו עד 13:00. כמו כן, הודיעה מועצת התלמידים כי אם לא יימצא פתרון, הלימודים יושבתו ביום שני.

מצד התלמידים וההורים טוענים לאי סדרים חמורים בכספי ההורים, בסכום של מאות אלפי שקלים. בעקבות הטענות התגלע סכסוך בין הנהגת ההורים להנהלת בית הספר. כמו כן, הוקפאה כל פעילות חברתית בבית הספר, לאחר שבהנהגת ההורים הודיעו כי אין בכוונת ההורים לשלם עד שיוחזרו הכספים.



בטרם הוחלט על השבתת הלימודים, דרשה הנהגת ההורים מההנהלה להחזיר את הכספים, ולקבל דיווח מלא על מה שנעשה בהם. אלא שדרישותיהם לא נענו. בנוסף, טוענים בהנהגת ההורים, כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון" כי למרות החלטתם שלא להעביר כספי הורים, פנה מינהל החינוך ישירות להורים.

בשבוע שעבר שלחה הנהגת ההורים מכתב להורי התלמידים, שבו ציינה כי "הנהגת ההורים פועלת מזה חודשים ארוכים מול כל הגורמים הרלוונטיים ובכללם הנהלת רשת יב"ע (ישיבות בני עקיבא), והנהלת ביה"ס על מנת ליישב את אי הסדרים בכספי ההורים ולהשיב את הפעילות החברתית בבית הספר על כנה ללא כל דיחוי נוסף. למרבה הצער, עד כה, מאמצי הנהגת ההורים לא צלחו. בנסיבות אלה, על מנת להשיב את כספי ההורים הנמצאים בידי רשת ישיבות בני עקיבא שלא כדין ועל מנת שתתחיל להתקיים פעילות חברתית בבית הספר ללא כל דיחוי נוסף – הנהגת ההורים קוראת להשבית את בית הספר".

כמו כן, שלחה ההנהגה שלחה מכתב לראש עיריית חולון, מוטי ששון ומנכ"ל רשת ישיבות בני עקיבא, לאלחנן גלט, שבו תיארו כי מתחילת שנת הלימודים ועד היום לא מתקיימת בבית הספר פעילות חברתית. "מצב זה נוצר על רקע התנהלות בלתי תקינה של רשת ישיבות בני עקיבא והנהלת בית הספר בכספי הורים ששולמו הן בשנה שעברה ובשנים שקדמו להן", כך נטען במכתב, "אף למועד מכתב זה נבדקים חשדות בדבר שימוש לא תקין מצד רשת יב"ע (ישיבות בני עקיבא) והנהלת בית הספר בכספי הורים בהיקף משוער של מאות אלפי שקלים".

בעקבות האיום להשבתת בית הספר, קיבלו ההורים מכתב ממנהלת האגף לחינוך על יסודי, גלית בר-אל, וראש מנהל החינוך, אריאלה קידר, הקורא להם לבטל את השביתה ולהגיע לשיחה ביום ראשון. "לצערנו, בשנה זו התגלעו קשיים בשיח בין ועד ההורים לרשת בני עקיבא", כך צוין במכתב, "המחלוקת היא סביב התנהלות כספית ולא על רקע חינוכי, ערכי או פדגוגי. כל טענות ההורים נבדקו והעירייה אף שכרה רואה חשבון חיצוני לבדיקת הטענות. ההערות טופלו ומטופלות בימים אלו וימשיכו להיות מטופלות כל זמן שצריך. כחלק מהערות רואה החשבון בימים אלה המסקנות יוצאים החזרים להורים על שנת הלימודים תשע"ט".

 

חברי ההנהגה, בראשות סיגי דרך, טוענים כי "נשלחו להורים מכתבים על החזר של כספי תשע"ט. הליך שנעשה באופן חד צדדי על ידי ההנהלה בניגוד לחוזר מנכ"ל ובחוסר שקיפות לגבי הסכום הכולל שיש להחזיר להורים וטרם סוכם. בתגובה הודענו שנשהה את השביתה ולאחר הפגישה שתתקיים ביום ראשון בנוכחות נציגי משרד החינוך, רשת יב"ע, הנהלת בית הספר והורי בית הספר, תצא הודעה מעודכנת".



ואולם, המחלוקת המתמשכת בין הצדדים לא פסחה על התלמידים הרואים עצמם כנפגעים העיקריים, עקב ביטול פעילויות חברתיות וטיולים מתחילת השנה. מועצת התלמידים פרסמה הודעה שבה נמסר כי "מתחילת השנה תלמידי בית הספר לא יצאו כלל לטיולים שנתיים או פעילויות חוץ בית ספריות וזאת לאור ויכוח בין ועד ההורים הבית ספרי ובין רשת מוסדות החינוך בני עקיבא, אשר נמשך עוד משנה שעברה. ויכוח זה אינו קשור כלל לתלמידי בית הספר אך בכל זאת פוגע ביציאתם לפעילויות חוץ בית ספריות".

 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר