יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים
יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים

מזכ"לית הסתדרות המורים: "יש לסגור את חט"ב קציר בעקבות תלמיד שנדבק בקורונה"

יפה בן דויד פנתה לשרי הבריאות והחינוך והזהירה: "המשך הלימודים בבית הספר עלול לגרום לחשיפה לנגיף"

פורסם בתאריך: 1.6.20 14:00

בעקבות התפרצות הקורונה במוסדות החינוך, מזכ"לית הסתדרות המורים קוראת לבצע סגירה של בתי הספר בהם התגלה הנגיף.

אתמול (ראשון) שגרה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אל שר הבריאות יולי אדלשטיין ואל שר החינוך יואב גלנט, היא קראה לסגור כל מוסד חינוכי שבו התגלה הנגיף ולבצע בדיקות לכלל התלמידים שבו. כמו כן, לאחר חשיפת מקרה ההידבקות של תלמיד גמניסה קציר בחולון, קראה לסגור את חטיבת הביניים, ולא להסתפק בשליחת 120 תלמידים ושישה מורים לבידוד.



"משרד הבריאות הודיע כי הלימודים בבתי הספר ימשיכו למעט מוסדות חינוך שבהם התגלתה תחלואה בנגיף קורונה", כתבה בן דויד, "לעומת זאת, בחטיבת הביניים קציר בחולון, לאחר שאובחן אחד התלמידים כחולה קורונה, הוחלט שלא לסגור את בית הספר אלא להטיל בידוד רק על חלק מהכיתות ואנשי הצוות, על אף שברור לכל בר דעת שאם מי מהמבודדים יתגלה חלילה כחולה, יורחבו מעגלי ההדבקה והמשך הלימודים בבית הספר עלול לגרום לחשיפה לנגיף".

בהמשך הסבירה כי כל הגיון בהמשך הפעילות של בית הספר ללא ביצוע בדיקות לכלל התלמידים ואנשי הצוות שבו. כמו כן, במכתב הוצגו הדרישות של הסתדרות המורים לפיהן כל מוסד חינוכי אשר בו יתגלה חולה קורונה יצטרך להסגר "לכל הפחות, עד לבואן של תוצאות שליליות לכלל המבודדים", כלשון המכתב.

בנוסף, דורשת בן דויד לבצע בדיקות קורונה לכלל צוותי בית הספר שבו התגלתה תחלואת קורונה. בנוסף לכל אלה דורשים בהסתדרות המורים לבצע בדיקות סקר מקיפות מבעוד מועד, בכל מוסדות החינוך שנמצאים באזורים שהוגדרו כ"אדומים".

יצוין, כי קופות החולים הקימו מתחמי בדיקות מיוחדים לתלמידים ולמורים מבית ספר קציר, כפי פורסם כאן ב"השקמה חולון". בשלב זה לא ידוע האם ישנם נדבקים נוספים בנגיף מתוך בית הספר.

קריאתה של בן דויד מצטרפת לפנייה בנושא של הנהגת ההורים הארצית והעירונית בחולון. אתמול נשלח מכתב אל ראש עיריית חולון מוטי ששון, יו"ר וועדת הבריאות, חבר המועצה שי קינן ויו"ר מנהל החינוך אריאלה קידר, שבו דרשו יו"ר הנהגת ההורים העירונית בת אל בן דוד ויו"ר הנהגת ההורים הארצית מרום שיף, להנהיג נוהל חדש במקרה של הימצאות חולה מאומת במוסד חינוכי בעיר.



במכתב צוין כי בפרק הזמן שבו יהיה המוסד החינוכי סגור יש לבצע בדיקה של כל השוהים בו כולל הצוות החינוכי. בנוסף, דורשים ההורים לבצע חיטוי יסודי של המוסד.

בעיריית חולון מסרו בתגובה לדרישות ההורים כי העירייה כפופה להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך וכי בכוונת העירייה לבצע פעולות לחיטוי ארבע הכיתות הרלוונטיות שנלחו לבידוד, השירותים ואזורים משותפים נוספים.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר