יו"ר הנהגת ההורים בחולון: "לא נשבית את הלימודים"

בן דוד מתייחסת לקרן קרב, תשלומי ההורים וההחלטה שלא להצטרף לאיום של פורום הנהגת ההורים הארצית

פורסם בתאריך: 26.8.20 17:54

שנת הלימודים תש"פ הסתיימה בחוסר יציבות וחוסר ודאות גם במערכת החינוך בישראל,  והיוותה אתגר לא פשוט עם המעבר ללמידה מרחוק, ביטול הפעילויות, לצד סגירת מוסדות חינוך שבהם נמצאו נדבקים בקורונה. זאת, כאשר ההתמודדות עם המגפה חשפה מצוקות רגשיות וכלכליות בקרב משפחות רבות.

מלבד הצוותים הפדגוגיים, נאלצו גם ההורים להתמודד עם האתגר המורכב של שגרת הקורונה שתימשך גם בשנת הלימודים שתיפתח בעוד פחות משבוע. בהנהגת ההורים בחולון מודעים לכך ונערכים גם הם לקראת החזרה ללימודים. על פי מתווה משרד החינוך, השנה תתאפיין בלמידה מרחוק. זאת, כאשר משפחות רבות מדווחות על היעדר ציוד ומחשבים.

בהנהגת ההורים וחברי מועצת ההורים בחולון מודעים לכך ויצאו בגיוס תרומות לרכישת מחשבים. "כיום יש לנו 350 ילדים ללא מחשב וישנן משפחות רבות שבהן יש מחשב אחד שאמור לשמש מספר ילדים", מסבירה יו"ר הנהגת ההורים בת אל בן דוד, "אני לא יכולה לחשוב על כך שיהיה ילד שלא יוכל להתחיל את השנה כמו כולם בגלל צורך כלכלי. ליאת אברמוביץ היא מנהלת רווחה חינוכית ותחום ההורים במנהל החינוך שמרכזת את פרויקט 'מחשב לכל ילד' ואנו נעזרים בה. במקביל יצאנו במבצע גיוס לצורך רכישת מחשבים, כאשר אנחנו מנסים לסייע גם ברכישת ציוד.  ועדת חינוך מיוחד בראשות של אודליה צריקר הובילה מיזם גיוס תיקים וציוד עבור תלמידים. כמו כן, ההנהגה ההורים העירונית יצאה בגיוס למשפחות מוחלשות בעיר. אנו עושים הכול על מנת שלא יהיו ילדים שקופים".

מלבד המחסור בציוד, הורים רבים בישראל מתלוננים על כך שמתווה משרד החינוך לא יאפשר להם לחזור לשגרת העבודה. נכון להיום (רביעי) הודיע פורום ועד ההורים הארצי כי הלימודים לא ייפתחו באחד בספטמבר. אולם בחולון לא מתכוונים להצטרף להשבתה. "יש ילדים שכבר חצי שנה יושבים בבית וחלקם אף מגלים מצוקה בשל כך. כולם, גם ההורים, חייבים לזכור שישנה התמודדות עם מגפה ומשבר ענק ואי אפשר לחזור לשגרת לימודים מלאה ולכן החלטנו בחולון שלא להשבית את הלימודים".



משבר נוסף שפקד את מערכת החינוך בישראל בשנה שחלפה הוא סכנת הסגירה של תוכנית "קרב", שבעיר חולון פועלת מזה קרוב ל-30 שנה ובמסגרתה מתקיימות שעות העשרה בבתי הספר היסודיים על ידי מורים ייחודיים. בעקבות התפשטות הקורונה והמשבר הפוליטי לא הועבר תקציב לתוכנית והיה קיים חשש שתבוטל. אנשי תוכנית קרב יצאו למחאה ולבסוף אשרה הכנסת תקציב לתוכנית.

בן דוד מציינת כי כעת נבחנת האפשרות לפתיחת התוכנית בחולון אחרי החגים. "ועדת קרב  בראשות תהילה גייגר אוסטרוביץ' עשתה עבודה מצוינת, בשיתוף פעולה מלא יחד עם סיגל פתאל. מכיוון שאנו בשגרה מאתגרת הכופה עלינו למידה מרחוק, אנו בוחנים כרגע את החזרתה של התוכנית רק לאחר החוגים".

לכולם ברור שגם השנה הזו תדרוש הרבה גמישות בהתאם לצורכי השעה ואירועים בלתי צפויים שעלולים להתרחש, בהם ביטול פעילויות לתלמידים. בהקשר הזה, בן דוד מתייחסת לסוגיית תשלומי ההורים במסגרת הלימודים במתווה שגובש ואומרת: "כיוון שאנו ממשיכים לשנה מאתגרת שמתאפיינת בחוסר ודאות, ההמלצה שלנו היא לשלם את ביטוח התאונות האישיות, זהו תשלום חובה, ואילו להמתין עם תשלומי הרשות ולשלם עבור כל פעילות בנפרד. לא ידוע מה טומנת לנו השנה בצל הקורונה וכמה אירועים בכלל יתקיימו. בנוסף, ישנם הורים רבים שנקלעו למצוקה כלכלית בעקבות המשבר ויש להתחשב בהם. בנושא התשלומים לגנים ועדת גנים, שבראשה אילן רוביניב,  פעלה להחזרת התלן להורים.
מכתב יצא להורים בימים הקרובים".

נושא נוסף אשר עלה לדיון הוא שאלת ההחזרים הכספיים של תשלומי המסעות לפולין שבוטלו עם סגירת השמיים. בן דוד מציינת כי לאחר מאבק מול חברות הנסיעות, הושבו הכספים אל ההורים. "לאחר ביטול הטיסות, חברות הנסיעות לא רצו להחזיר כספים", היא מספרת, "בהתערבות הנהגת הורים ושמעון יום טוב, הוחזרו הכספים להורים".

"אנחנו מודעים לכך שמצב מאוד לא פשוט ומאוד לא ברור", אומרת בן דוד, "יש ילדים למשפחות בסיכון שמחודש מרץ לא פקדו את בתי הספר, ויש הורים רבים שחששו והעדיפו להשאיר את הילדים בבית. אלא שהשנה יופעל חוק חינוך חובה, לכן במידה שיש ילדים או הורים בסיכון המלצנו להציג אישור רפואי. חוץ מזה, גם השנה כולנו בהנהגה ובמועצת ההורים ננסה לתת מענה לכל ההורים. לסיום אני מאחלת לכל הצוותים החינוכיים, בהם המנהלים החדשים, לתלמידים, ילדי הגן וההורים שנה פורייה ומשגשגת והצלחה יתרה. הנהגת ההורים כאן על מנת ללוות אתכם יד ביד".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר