פלאפל בטעם בלתי נשכח: הצ'נטרו של העיר

מאז שנות ה-60 ועד היום, מאות אלפי פלאפלים טוגנו בשמן עמוק ויצאו חמימים וטעימים אל פיות תושבי חולון שבאו לאכול מנה. על הדוכן המיתולוגי וכיצד הפך לאימפריה קטנה

פורסם בתאריך: 9.12.17 09:06

"פלאפל צ'נטרו" הוא כבר מזמן מותג ידוע בחולון. בית האוכל שהסעיד דורות של ילדים, המקום שאליו נהרו המונים מתושבי מרכז העיר החל מסוף שנות השישים, מסמל את התקופה שבה רחוב סוקולוב היה הלב הפועם של העיר.

בשנת 1969 נפתח בחולון "פלאפל צ'נטרו" ברחוב סוקולוב פינת שנקר על ידי ישראל לוי. ממול שכנו מאפיית פיטרו וקולנוע ארמון המיתולוגי.בימים ההם, היה מדובר בלב הפועם של העיר. מאז, מאות אלפי קציצות פלאפל טוגנו בשמן עמוק וספק אם ילדי העיר של ימינו יודעים שפעם בילוי טוב היה מסתכם ביציאה אל הפיצה או דוכן הפלאפל, ואם ממש היו רוצים להתפנק, היו קונים כרטיס ומתיישבים על אחד ממשובי העץ של בית הקולנוע השכונתי. אחד הסמלים מהימים ההם הוא "פלאפל צ'נטרו", שההמונים באו אליו להתפנק עם מנת פלאפל ומאוחר יותר גם בפיצה.

"זכור לי שמכרו שם פיצה ופלאפל אבל הייתי בא לשם בשביל הפלאפל", נזכר אבישי, תושב האזר שבילה שם בילדותו ומוסיף: "אם אמא שלי לא היתה מכינה לי ארוחת צהריים, הייתי עובר שם אחרי בית ספר ומביא הביתה". יפית כהן-חבה, שגדלה בחולון של שנות ה-80, מוסיפה: "היה פלאפל והיתה פיצה והיו הסלטים המיוחדים".

בשנות השבעים והשמונים, בעידן טרום הקניונים, הרחוב העירוני היה הלב הפועם של העיר. כהן-חבה מתארת את התורים הארוכים שהיו בדוכן הפלאפל: "היו מגיעים הרבה אנשים והיה תור ארוך. היינו יושבות החברות בצד ואחת מאיתנו היתה שומרת מקום בתור. שנים מאוחר יותר, כשהייתי חוזר הביתה מהצבא, הייתי עוצרת שם לקנות לי מנת פלאפל. כמובן שגם לקחתי לשם את הבן שלי לאכול פלאפל ופיצה".

פלאפל ומשחקי וידיאו

מסביב ל"צ'נטרו" שכנו מקומות בילוי רבים שמשכו אליהם את תושבי האזור. בסוף שנות השמונים החל עידן משחקי הווידיאו בישראל. בתקופת טרום הפלייסטיישן, כאשר משחקי מחשב ביתיים היו בגדר מדע בדיוני, נהרו הילדים מהפלאפל אל עברו השני של הכביש לפינת משחקי הווידיאו "תוסס".

"במרכז המסחרי של בניין צמרת היו משחקי הווידיאו של 'תוסס'", מספר אבישי. "הייתי הולך עם חברים ישירו מבית הספר לשם. אז זה היה שיא הטכנולוגיה והיינו מתפארים ומשחקים במשחקי כדורגל וב-Operation Wolf ".

הטעם הוא מה שקובע

עם השנים עברו שינויים רבים על אזור סוקולוב. עסקים ותיקים רבים נסגרו וחדשים נפתחו במקומם. קניונים חדשים וזוהרים שהוקמו בשנות התשעים הביאו עימם סדר יום חדש לעולם הקניות והבילויים עם פתיחתן של רשתות גדולות, גם בתחום המזון. מרכזי הערים הפכו במקומות רבים לשוממים וזוהרם דעך.

"היום, ריק שם", אמרת כהן-חבה בצער. "היום מרכז העיר מורכב מאנשים מבוגרים ורבים מבני גילי עברו להתגורר בשכונות חדשות כמו ח-300 או עברו אל מחוץ לעיר. בגלל זה האזור כולו התנוון".

לפני שלוש שנים החליף את דוכן הפלאפל המיתולוגי סניף של רשת מוכרת, והחלק של הפיצה נשאר לשאת את השם "צ'נטרו". "לא היה ולא יהיה לזה אותו הטעם", אומר אבישי, "אני מעדיף לאכול פלאפל במקומות שכונתיים על פני רשתות גדולות".

למרות כל השינויים שעברו על האזור, המותג "צ'נטרו" חי וקיים, הוא אף התרחב ומונה מספר סניפים: אחד ברחוב דב הוז ועוד אחד ברחוב וויצמן, כאשר ממש לאחרונה נפתח סניף חדש של חומוסיית "צ'נטרו".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר