ארוחות שף בבית הלקוח: השפים הפרטיים המומלצים בישראל

הם חיים את המטבח, אוהבים אותו, צברו ניסיון ולא מעט ידע וגילו שהתשוקה שלהם היא לגרום לאנשים להנאה דרך האוכל. השפים שוויתרו על עבודה במסעדות לטובת המגע האישי והאינטימי שמספקים חוויה מסוג אחר- ארוחות שף בבית הלקוח

פורסם בתאריך: 29.8.18 10:16

בשנים האחרונות כבש טרנד השפים שמגיעים עד הבית לא מעט חובבי ארוחות גורמה. אחרי הכול, בעידן שבו תוכניות הבישול תופסות חלק נרחב מזמן המסך והפכו לחלק מהתרבות הישראלית, הסצנה הקולינרית המקומית התאימה את עצמה עם מנות מושקעות, לעיתים בהגשה אישית של השף עצמו, ליצירת חוויה ביתית מרשימה במיוחד.

השפים הפרטיים מגיעים עד הבית וללא מתווכים גם כאן, באזור חולון, עם בישול ממקום מאוד אישי, המשקף את תפיסת עולמם הקולינרי, כאשר עם הגשת המנות לשולחן נוצר קשר אינטימי בינם לבין הסועדים, שמגיבים ונותנים פידבקים מידיים. דבר שגורם לשפים לסיפוק גדול יותר מהעבודה. מצד הסועדים, הם חשים שהם מקבלים את מלוא תשומת הלב ויודעים שהכנת המנות נעשית מולם, עם הרכיבים המשובחים ביותר בהתאם לרצונם וטעמם האישי. ליקטנו את ארבעת השפים המומלצים שמגיעים עם כל החוויה המשובחת עד הבית.

השף ארז שטרן: "שינוי אווירה תוך שמירה על תחושה משפחתית ואינטימית"

 


לשף ארז שטרן ישנו סטודיו בבניין פנורמה בתל אביב, שם הוא בונה תפריטים ומרכיב מנות לאירועים וארוחות. הסגנון הקולינרי של השף שטרן שייך למטבח הים תיכוני, עם השפעות מהמטבח הצרפתי והבינלאומי, כאשר מנת הדגל שלו היא אוסובוקו בקר שבושל ארוכות עם ירקות שורש (בתמונה מעל: מוגש עם אורז בסמטי מתובל ורוטב ציר בקר).

השף שטרן שמבשל ארוחות פרטיות בסטודיו שלו בתל אביב, החל מ-10 ועד 100 סועדים, חלם עוד מילדות להיות שף. "מגיל 14 ידעתי שאני מכוון את עצמי להיות שף", הוא אומר, "בין השאר טסתי לצרפת לצורך למידה בבית הספר הנחשב לאחד מחמשת הטובים בעולם ונקרא על שם פול בוקוז בליון".

השף ארז שטרן

בנוסף, הוא עבר התמחות ועבד בשורה של מסעדות, בהן Le Jerdin des sens  במונפוליה ו-Le violon d'ingres ברובע ה- 7 בפריז. לאחר חזרתו ארצה שימש כשף מסעדת לה רג'אנס במלון דן תל אביב. אך עם פרוץ האינתיפאדה השנייה שטרפה את הקלפים מבחינתו, המלון נקלע למצב משברי וזו הייתה נקודת המפנה המקצועית שלו. הוא מספר: "אז החלטתי לפתוח בסלון ביתי מקום פרטי משלי, ואירחתי אנשים לארוחות קטנות ואינטימיות. אחרי חמש שנים הרגשתי בשל מספיק בכדי לפתוח מקום שיכול לארח כמות גדולה יותר של אנשים, עברתי לסטודיו בבית פנורמה בתל אביב שם אני מארח כבר תשע שנים".

כל השנים בהם למד ועבד במטבחים השונים באים לידי ביטוי במנות שהשף שטרן מגיש לסועדים. "אני מביא את האישיות, הידע והניסיון שלי לתוך הצלחת שהלקוח מקבל", הוא אומר, "כל הרבדים של מה שראיתי ומה שעשיתי בצרפת מקבלים אינטרפרטציה לקהל הישראלי המקומי, וכך אני יוצר מסגרת אליה אני יוצק את התוכן הקולינרי שלי".

בנוסף, מקפיד השף שטרן לתת מענה גם לסועדים בעלי מוגבלויות ולבעלי צרכים מיוחדים. "אני רגיש לכל סוגי הבקשות והאנשים ולסועדים עם צרכים קולינריים מיוחדים, כמו רגישויות ואלרגיות. מכיוון שאני לא מגיע לבית הלקוח אלא הלקוחות מגיעים אליי, אני חושב שאני מצליח לשלב לצד האינטימיות והאווירה הנינוחה, בסטודיו המעוצב באווירה ביתית, להביא ללקוח שינוי אווירה תוך כדי שמירה על תחושה משפחתית ואינטימית, אך בד בבד, לתת מענה קולינרי במחיר שפוי והוגן".

כיצד אתה רואה את עצמך מתפתח בעתיד?
"הייתי שמח להפוך להיות שף או בעלים של מלון בוטיק".

שף ארז שטרן – סטודיו שף, בית פנורמה, דרך בן צבי 84 תל אביב
טלפון: 050-5852785
לאתר האינטרנט ליחצו כאן, לדף הפייסבוק ליחצו כאן


השף מורן גולדשטיין: "הסיפוק של הלקוח הוא הסיפוק שלי מהעבודה"

לשף הפרטי מורן גולדשטיין עם המותג הפרטי "אומקסה", היה ברור כבר כילד שיעבוד וייצור במטבח. את תחילת דרכו כטבח הוא התחיל כתלמיד תיכון בחיפה, בלימודים בדן גורמה מטעם בית הספר. שם הכיר את המטבח הצרפתי והוכשר כטבח. לאחר שהתגייס הוא יצא לטיול קולינארי מרתק שנמשך ארבע שנים כדי להכיר טעמים חדשים בכל אחת מ-26 המדינות בהן ביקר בעולם המערבי ובעולם השלישי. במהלך אותו מסע ארוך הוא עבד כסגן שף במסעדה איטלקית בסידני אוסטרליה, שימש כשף של ביסטרו צרפתי במונטריאול שבקנדה ועבר השתלמויות בניו יורק, לוס אנג'לס, סאו פאולו, ריו דה ז'נרו, אוקלנד, פריז, אמסטרדם ובנקוק ובכלל בכל עיר גדולה שאליה הגיע. "לקחתי את הטוב מכל מדינה והתפתחתי מבחינה מקצועית ואישית", מסכם השף מורן גולדשטיין את המסע הארוך.

את המטבח היפני הכיר עם בשנת 2004, עם שובו לישראל כשהחל לעבוד במסעדה היפנית "אונמי". השף מורן גולדשטיין מספר כי: "במסעדת "אונמי" נחשפתי ולמדתי מקרוב את רזי המטבח היפני. גיליתי כמה הוא גדול מרשים ובעיקר טעים. עבדתי ב"אונמי" במשך חמש שנים ואז יצאתי למסע קולינארי נוסף שנמשך 15 חודשים".

במסע הנוסף הוא ביקר בין מדינות, גילה טעמים חדשים ומפתיעים, העמיק והרחיב את הידע בכל בנוגע למטבחים השונים ואת ההיכרות עם תרבויות קולינאריות מכל העולם. הפעם, עם שובו לישראל, החליט לפתוח את "אומקסה" – שף פרטי שמגיע עד הבית ומתמחה באירוח יוקרתי שכולם אוהבים. "פירוש המילה "אומקסה" ביפנית הוא 'בחירת שף'. ביפן יש מנהג להכנס למסעדה ולבקש מהשף לאכול ארוחת "אומקסה". זוהי ארוחה שלא מופיעה בתפריט, אלא מורכבת מהמנות הטובות ביותר שהשף מכין וממליץ עבור הסועדים".

הארוחות של השף מורן גולדשטיין, המיועדות לזוג ועד ל-180 סועדים, מורכבות מהמנות הקלאסיות של המטבח היפני וכוללות גיוזות, סושי, אלכוהול יפני, שיפודי יקיטורי וספיישלים. את המנות האלה הוא מגיש על אקססוריז וצלחות מותאמות יחד עם אנשי הצוות שלו, כאשר מנת הדגל שזוכה לביקורות מצוינות מצד הסועדים היא צלחת "אומקסה" המורכבת מכמה דגים: סשימי בטן של סלמון, טונה צרובה עם שמן סומסום (טאטקי), אינטיאס צרוב עם מים רותחים ורוטב יוזו יפני אמיתי, המוגש עם סלט שורשים על בסיס ווסאבי וחרדל.

"ההשראה שלי מגיעה משפים יפנים בשם נובו, מרימוטו ו-קוצ'י ממסעדת סושי סמבה בניו יורק שאיתו גם עברתי השתלמות של חודש שלם בניו יורק", אומר השף מורן גולדשטיין, "כשלקוח מזמין ממני ארוחה אני מגיע לדייג מוקדם בבוקר ובוחר את הדגים הטריים ביותר מהמקרר. אני לא מתפשר על פחות ממצוין. מבחינתי אני נוגע בזהב. זה מרגש אותי ואני אוהב את זה. הסיפוק של הלקוח הוא הסיפוק שלי מהעבודה".

השף מורן גולדשטיין

השף מורן גולדשטיין

חוץ מהאהבה הגדולה לדגים מורן אוהב במיוחד לחדש לסועדים, לגלות להם עולמות חדשים ומפתיעים של טעמים: "אני אוהב לחדש לאנשים שלא אוהבים לאכול סושי, דגים או טעמים חדשים. כשאני מגיש לאנשים את העולם העשיר והנפלא הזה, מדובר מבחינתי בסיפוק הגדול ביותר שיש. אוכל אצלי זו אהבה, מגיל 15 אני עושה וחוקר אוכל בכל מקום ובכל מצב ואת החוויות האלו אני מעביר לקהל שלי".

ויש דבר נוסף, לא פחות חשוב שעליו מקפיד השף והצוות שלו: מעבר לטעמים המיוחדים והמדויקים ולפרזנטציה הוא מקפיד להשאיר את הבית או את המקום שבו נערכה הארוחה, לאחר ניקיון יסודי כך שהלקוח לא צריך לנקוף אצבע בסיום האירוח.

"כשאני פוגש את הלקוחות אני דואג שיהיה לנו תיאום צפיות מלא. כשהלקוח מספר לי מהם צפיותיו לגבי הארוחה אני יורד לסוף דעתו ונותן את כל כולי על מנת שיהיה מרוצה. הוא והסועדים שהזמין. אני יודע שהצלחתי כשהלקוח שב ומזמין ממני שוב, ולאו דווקא האורחים שלו. המטרה שלי היא שהלקוח יהיה  לקוח חוזר. כך אני יודע שעניתי על כל צפיותיו", הוא אומר.

ומה בעתיד? "אני מתכנן נסיעה ליפן על מנת ללמוד מנות חדשות  ולהיפגש עם שני שפים גדולים ומוערכים. אני רואה את עצמי בעוד 5-6 שנים כמוסד של אוכל יפני אליו אנשים יגיעו ויטעמו טעמים חדשים ובכל פעם שיגיעו יהיו עבורם טעמים, צבעים וריגושים חדשים".

השף מורן – "אומקסה"
טלפון: 054-4662736 
לאתר האינטרנט ליחצו כאן, לדף הפייסבוק ליחצו כאן, לעמוד האינסטגרם ליחצו כאן
יצירת קשר כאן


השף ירון חן: "כיף לי לראות אנשים אוכלים ונהנים ממה שאני מגיש להם"

השף ירון חן הוא שף שפועל בכל הארץ ורוקח ארוחות משובחות ומושקעות בבתים פרטיים מאזור תל אביב ועד לרמת הגולן. הסגנון הקולינרי שהוא מציע הוא ממגוון מטבחים, והאירועים שאליהם הוא מגיע יכולים לכלול שניים עד 25 סועדים. ויש לו מנת דגל מנצחת: סיגר לבבות ארטישוק עם שום קונפי וטחינה מעושנת.

"הגעתי לתחום במקרה", מספר השף חן, "למדתי הנדסאות תוכנה וחבר ביקש שאחליף אותו, בזמן נסיעה שלו לחו"ל, בתור טבח צ'יפסים וטוסטים. לא תכננתי,  אבל זה תפס אותי ונכנסתי לעניינים. משם הדרך הייתה קצרה לתפקיד טבח ברים, בשילוב חיי לילה ותחום האלכוהול. מאוד התלהבתי ואהבתי את התחום. משם התחלתי לעבוד במסעדת מוזס בחצי משרה שהפכה למשרה מלאה בתור מנהל מטבח. נשאבתי לעולם הזה".

השף ירון חן

השף ירון חן למד בבית הספר לקולינריה תדמור, ולאחר מכן עבר לימודי קונדיטוריה בפור שף. במקביל עבר לא מעט סדנאות והשתלמויות, במגוון נושאים החל מקינוחי כוסות ועד טיפול בבשרים. זאת הסיבה שהוא אינו מקובע מאוד מגוון גם במקור ההשראה שלו. "אני מקבל השראה למנות מכל מקום", הוא אומר, "שף טוב חי את המקצוע בכל מקום אליו הוא הולך. אני שומע שיחה עם אנשים ומקבל השראה למנה. אני נותן מקום לאנשים ומקשיב להם. אני לא כופה את עצמי ואת הרצון שלי ותמיד מכבד את ההעדפות שלהם. חשוב לשף לשים את האגו בצד ולהיות קשוב וגמיש לרצון הסועדים".

מהי ההנאה הגדולה ביותר שלך מתחום העיסוק בו בחרת?
"כיף לי לראות אנשים אוכלים ונהנים ממה שהכנתי והגשתי להם. הפידבקים מהלקוחות שווים את כל העבודה הקשה, ולכן אני שואף להפוך לקייטרינג גדול אך בעל ייחודיות ושליטה. אני רוצה להוציא כמות הגיונית של מנות עם נגיעה אישית".

השף ירון חן "שירת הסירים" – סדנאות בישול וארוחות שף
טלפון: 052-6655775, לאתר האינטרנט ליחצו כאן, לדף הפייסבוק ליחצו כאן

השף דורון וודקה: "הבנתי שכשף פרטי אוכל לקבל חיוך מהלקוח כשהוא מרוצה"

השף דורון וודקה מאמין ומקפיד על שימוש בחומרים איכותיים ובשמירה ככל שניתן על הטעם המקורי שלהם. אחרי הכול, הסוד טמון באיכות וטריות המרכיבים שמוגשים לצלחת. זו הסיבה שאת מנות השף המעוצבות הוא מגיש ללא השתלטות רטבים ותבלינים המסווים את ייחודיותו של כל מוצר. מנת הדגל שלו היא פילה סלמון בעישון חם ובארומת הדרים, מוגשת על פירה ירקות שורש.

השף וודקה, שרוקח ארוחות שף בכל רחבי הארץ, לקהל של בין 10 ל-150 סועדים, התאהב בבישול עוד כילד, כשצפה באמו מבשלת. "אפשר להגיד שאני בתחום הבישול מאז ומתמיד", הוא אומר, "גדלתי תחת סינרה של אמי שבישלה אוכל מהמטבח הטוניסאי וממנה למדתי לבשל אוכל שורשי עם נשמה. כשבגרתי ועברתי לגור מחוץ לבית ההורים, עם שותפים, אני הייתי זה שאחראי על המטבח ודואג להאכיל את כולם. הייתי מוכר אצלנו בחבר'ה כבשלן מוצלח".

השף דורון וודקה

לפני שהקים את ה- "Mon Chef", החברה שמספקת שירותי קייטרינג יוקרתיים לאירועים פרטיים, עבד וודקה במסעדות בולטות ומובילות, בהן מסעדת "צ'ימצ'נגה". בנוסף, הוא ייצג את ישראל מטעם איגוד השפים בתחרות בישול ברומניה והגיע גם לאיי בהאמה, כחלק מצוות של שפים שהוטסו מיוחד כדי לבשל באירוע החתונה של אחד מאנשים העסקים המוכרים.

למה החלטת להיות שף פרטי?

"כשף במסעדות נהניתי מאוד אבל לא היה לי פידבק מהלקוחות. כשף באירועים חוויתי את הספונטניות והגישה לקהל הסועדים ויכולתי לחוש בהנאה שלהם כשהם חזרו לבקש מנה נוספת וסיפרו לי עד כמה אהבו את האוכל שלי. הבנתי שכשף פרטי אוכל לקבל חיוך מהלקוח כשהוא מרוצה ולדעת באותו הרגע שהצלחתי ושימחתי מישהו, הרי זו מהות העבודה, לא? בעבודה אישית מול קהל תחושת הסיפוק היא מיידית ומאוד גדולה".

הידע והניסיון הרב שצבר השף וודקה אינם באים לידי ביטוי רק במנות המשובחות שהוא מגיש לסועדים, אלא גם בהסברים ולמעשה משתף את הסועדים בכל תהליך יצירת המנות, בזמן שהוא מגיש אותן לשולחן. "אנשים מחפשים את האירועים עם המטבח הפתוח ואני מספק להם את זה", מסביר וודקה, "אני מקפיד שאצלי זה לא יהיה עוד קייטרינג שמביא אוכל מוכן מבעוד מועד אלא בעבודה שלי בבית הלקוחות, 4-5 שעות לפני הגעת האורחים. הכול נעשה אצלם במטבח ומוגש הכי טרי שיש, גם כשמדובר באירוח של עשרות אנשים, מרמת המוצרים הטבעיים ועד לרמת הצלחת עם המנה המעוצבת. בסופו של יום חשוב לי להביא לידי ביטוי את כל הפנטזיות של הלקוחות שלי בתחום הקולינרי. אני רוצה לגרום להם לבוא אליי בסוף הערב ולהגיד לי שהמציאות עלתה על כל הציפיות. לשמחתי, אני מצליח ומקבל את הפידבק הזה בכל אחת מההסעדות שאני עורך".

השף דורון וודקה – Mon Chef
טלפון: 052-6734081
לאתר האינטרנט ליחצו כאן, לדף הפייסבוק ליחצו כאן

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר