שיפודי עזרא ובניו: "השמועות גרמו לנו נזק – המסעדה מעולם לא נסגרה"

כחודשיים אחרי הפשיטה המתוקשרת, במסעדה הוותיקה עדיין מתמודדים עם הנזק התדמיתי, נלחמים בשמועות, מדווחים על ירידה בכמות הסועדים, ומצהירים: "המקום עובד, נקי ומסודר"

פורסם בתאריך: 12.6.19 12:52

חודש לא פשוט עבר על בני משפחת חנה, הבעלים של מסעדת "שיפודי עזרא ובניו", מהפופולריות באזור.

אחרי הפשיטה של מינהל מקרקעי ישראל, משרד הבריאות והמשטרה והידיעות שפורסמו בעקבותיה, מבקרים רבים משוכנעים כי המקום נסגר. התוצאה: לדברי המשפחה, בחודש האחרון היקף המבקרים במסעדה ירד ביותר מ-30 אחוזים. זאת, למרות ניסיונותיהם להפיג את השמועות כי המקום נסגר.

מה שבכל זאת מסב נחמה לבני המשפחה בימים אלה הוא התפנית בהליך המשפטי שהם מנהלים. לפני כשבועיים הוחלט כי יתנהל משא ומתן שמהלכו תעניק המדינה הצעות לפיצוי תמורת שטח המסעדה.



40 שנה פועלת המסעדה שאותה ייסד האב עזרא חנה. כיום מעורבים ועובדים במסעדה שבאזור ובסניף בבת ים 11 ילדיו ו-65 נכדיו.

המשבר של בני משפחת חנה מול הרשויות הגיע לשיאו לפני כחודשיים, אחרי שנה וחצי מאוד לא פשוטות. בשעה שלוש בלילה אירעה הפשיטה על המסעדה. אנשי רשות מקרקעי ישראל לקחו בחזרה את שטח החניה ששימש את המבקרים.

אנשי הרשות הגיעו יחד עם שוטרים, שוטרי מג"ב, אנשי חברת חשמל, נציגי משרד הבריאות ואף נציגי רשות המסים. בני המשפחה הבינו שהכוונה היא לפנות אותם מהשטח, שבו הם מתגוררים ובו פועלת המסעדה כבר ארבעה עשורים.

הפשיטה המתוקשרת הנחיתה מכה קשה על המשפחה ועל המסעדה המוכרת שאליה מגיעים מדי יום סועדים רבים מכל האזור.

בעקבות הפשיטה אמר האב עזרא חנה בראיון ל"השקמה חולון" כי "אי אפשר לפגוע בשם שלנו, אנשים אוהבים אותנו ומגיעים במשך כל היום", וציין כי "לא אתן להרוס לנו את מפעל החיים – אמות יחד איתו".

אלא שהשבוע, כחודשיים אחרי הפשיטה, בשעות הצהריים, עת המסעדה מלאה עד אפס מקום בימים כתיקונם – ניכר כי האירוע השפיע באופן משמעותי על המקום. שולחנות רבים נותרו מיותמים, כאשר ברקע אנשים ממשיכים לפנות לבני המשפחה ולעובדים במקום ומנסים לברר מה קרה והאם המסעדה נסגרה או נפתחה שוב.

משה קורדובה, הגיס שמלווה את האב עזרא ואת המשפחה כבר 25 שנה ואחראי על הפעלת המסעדה, מספר ל"השקמה חולון" כי הפגיעה אינה קלה: "מאז שקרה המקרה אנחנו נתקלים באנשים שמגיעים הנה ותוהים אם לא סגרנו, כי זה מה שהם הבינו מכל הרעש שנוצר. העבודה שלנו ירדה ב-30 אחוז וכמות האנשים שמגיעה הנה היא הרבה פחות גדולה בעבר. אלה הלקוחות הקבועים שבטוחים שהמסעדה נסגרה".

לדבריו, "הסועדים שמגיעים תוהים בקול אם המקום לא נסגר". משה ושאר בני המשפחה נאלצים להסביר בכל פעם מחדש על המאבק שהם מנהלים מול הרשויות על מנת להשאיר את המקום על כנו, אולם המקום פתוח, עובד בכל יום משעות הבוקר ועד חצות ומאכיל מדי יום מאות אנשים.

"אנחנו מנסים להגיע להסדר עם הרשויות של המינהל", מסביר משה, "אנחנו לא מחפשים מלחמות ומריבות אלא להפך – אם נקבל הצעה טובה תמורת השטח ונקבל מקום חלופי, נשקול אותה בחיוב".

בימים אלה, לדבריו, ממתינה המשפחה להצעה ממינהל מקרקעי ישראל, כאשר חוסר הוודאות בנוגע להמשך משפיע על העבודה במסעדה. "הרבה דברים שאנחנו מתכננים לא יוצאים לפועל כי אנחנו לא יודעים האם ומתי נעבור למקום חלופי. זה בעייתי וללא ספק משפיע, עכשיו לא ניכנס להרפתקה של שיפוצים ונשקיע עשרות אלפי שקלים. אז מה שנותר לנו הוא להמתין".

"הנזק שנעשה לנו הוא גדול כי אנשים לא מבינים שזה אנחנו מול המדינה. גם פרסומים על בשר הלא טוב שנתפס כביכול לא תרם. למרות שמעולם לא הוצא לנו צו סגירה ואנחנו מתנהלים מול משרד הבריאות כמו שנדרש מאיתנו. כל הליקויים שנמצאו הם טכניים ולא, חלילה, אוכל לא איכותי", ממשיך משה.

"יש לנו פה מקררים וציוד תקין, תחלופה גבוה של סועדים ולכן הבשר תמיד טרי. יש לנו גם הרבה לקוחות מרוצים, אבל לך תתווכח עם השמועות. חשוב לנו השם הטוב שלנו, שאנשים יידעו שאנחנו פתוחים, עובדים כרגיל ומנסים להגיע להסדר עם מי שצריך. המקום עובד, נקי ומסודר ואנחנו ערוכים לקבל את כולם בכל יום".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר