צילום: Dmitrii Ivanov / shutterstock.com

מדוע הרבנות שללה את הכשרות משתי מסעדות בחולון?

בעלי העסקים טוענים כי הכשרות נשללה מסיבות לא ענייניות ומסברים מה בדיוק קרה. הרבנות: "תמיד נשמח לסייע"

פורסם בתאריך: 24.12.19 13:58

הרבנות בחולון פרסמה השבוע כי נשללו תעודות הכשרות מ"פלאפל יד המלך" שבשדרות דב הוז וממסעדת הבשרים "אש על האש" שברחוב קראוזה. בעלי העסקים מצדם טוענים כי נהגו בהם באופן לא מידתי וכי לא הייתה סיבה להסיר את הכשרות.

אלעד בלחני, הבעלים של "פלאפל יד המלך" טוען כי הכשרות נשללה ממנו משום שלא שילם מספיק כסף למשגיח מטעם הרבנות. "נפלו מחוץ לבניין בלוקים, אז חודש ימים לא עבדנו. באתי למשגיח ואמרתי לו 'קח תשלום על חצי חודש כי לא עבדנו'. הוא קרע את התעודה", כך לטענת בלחני.

סיפורו של בלחני שנקלע למצוקה בעקבות שמועות על העסק שבעעלותו, הובא בהרחבה לפני כארבעה חודשים כאן, בה"שקמה חולון". בלחני שעדיין מתמודד עם הקשיים אומר כי אין בכוונתו להחזיר את תעודת הכשרות ומבחינתו הוא סיים את ההתקשרות עם הרבנות.



וכשנשאל האם הוא מודאג מאובדן לקוחות, משיב בלחני: "הם ברבנות מתחננים אלי שאני אחזור ובוכים. אני לא אחזיר. תהיה עכשיו יותר עבודה. כל האוכל שאנחנו קונים כשר בד"ץ ואני עובד עם כל הישיבות בחולון והם עדיין לקוחות שלי. למה אני צריך את הרבנות? השותף שלי הוא חרדי אז הכול טוב. אנחנו לא צרכים את הכשרות".

בעוד שבעסק הפלאפל שלילת הכשרות נגעה בעניים כספי, במסעדת "אש על האש" מספרים כי תעודת הכשרות נשללה מהמסעדה מסיבה אחרת לגמרי. "הם אמרו שבעל העסק גוי אז אי אפשר להיות כשרים. זה אבסורד", מספרים במסעדה  ששומרת כשרות וסגורה בשבת.

"אי אפשר לעשות מול הרבנות כלום", מוסיפים במסעדה, "אנחנו אומרים לאנשים שאנחנו כשרים אבל אנחנו מאבדים 30 אחוז מהלקוחות כשאין תעודת כשרות. המסעדה תמשיך להיות כשרה כמו שצריך ונמשיך לשמור שבת. במצפון שלנו אנחנו כשרים".

מרבנות חולון נמסר בתגובה: "לא נשללה הכשרות מפלאפל יד המלך, זו הייתה הבחירה של בעל העסק. היה משא ומתן והוא לא רצה. התעודה הקיימת כבר לא הייתה בתוקף ועדיין לא שולמה אגרה. זו הבחירה שלו וכיבדנו אותה. אנחנו לא רוצים לגרום למתיחות עם בעלי העסקים בחולון ומכבדים את פלאפל יד המלך".

בנוגע למסעדת "אש על האש", נמסר כי "לא הייתה כשרות. מדבור בעסק חדש שלפניו פעל במקום עסק כשר. הייתה בעיה הלכתית לסדר את הכשרות שם. יש קושי וצריך לפתור את הבעיה. יש נהלים של הרבנות הראשית ולכן בשלב ראשון לא יכולנו לתת את הכשרות. אנו מקווים  שנפתור את הבעיה ושתהיה כשרות. תמיד נשמח לסייע ולדלג על הקשיים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קרטל ממש הם צריכים להתבייש במקום לחזק עסקים שרוצים לשמור על צביון העם היהודי הם מרחיקים

  2. מוטי

    אנו החולונים רוצים וצריכים שכל המסעדות ובתי הקפה יהיו פתוחים גם בשבת. ותחבורה ציבורית. מי שרוצה לעבוד ולשרת בצבא זה לא צריך להפריע. מי שלא רוצה לשרת בצבא כדאי שיעזוב את הארץ. הנטל נופל רק על החילונים שרוצים גם לשרת בצבא וגם לעבוד בשבת להתפרנס בכבוד .אנחנו יודעים כמה כספים הולכים לישיבות. ועוד מכתיבים לנו מתי לאכול ומתי לפתוח עסקים.

  3. משה

    אולי פעם ננסה לחשוב חיובי על הרבנות שהם באמת רוצים כשרות ולא נשלוף אוטומטית את כל התותחים שלנו נגדה ? מה לעשות שמאחורי התעודה עומדים אנשים שבסופו של יום צריכים להביא פרנסה הביתה ואם לא משלמים להם אז למה שיעבדו ?

  4. דוד

    הקושי ההלכתי בבשרים – יש שם עובד דלפק אריתראי. אמרו לי לפטר אותו, לא הסכמתי. שללו כשרות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר