"מצאנו את עצמנו מובטלים": בשיפודי "עזרא ובניו" מתאוששים ממשבר הקורונה

משבר רודף משבר: שנה אחרי שהמאבק על שטח המסעדה הגיע לשיאו, נאלצה המשפחת חנה להתמודד עם הנגיף

פורסם בתאריך: 12.6.20 10:01

שנה אחרי המשבר הקשה והמאבק על מפעל החיים – מסעדת עזרא ובניו באזור – מצאה את העצמה המשפחה מתמודדת עם משבר עמוק ומטלטל: התפשטות הקורונה וסגירת המסעדה.

יותר מ-40 שנה פועלת מסעדת עזרא ובניו באזור, כאשר במקביל פועלים סניפים גם בבת ים ובראשון לציון. לפני שנה נאבקה המשפחה מול מינהל מקרקעי ישראל, שדרש לקבל את השטח עליו פועלת המסעדה כבר כמה עשורים. בני המשפחה יצאו למאבק קשה, שטרם הסתיים ונמצא בערכאות משפטיות.



במקביל, כמו בעלי עסקים רבים בישראל, הגיע משבר הקורונה שגרם לסגירת המסעדות ועצירת הפעילות. "משבר הקורונה פגע בנו מאוד מבחינה כלכלית", מספר ל"השקמה חולון" שמואל, חתנו של עזרא חנה, האב המייסד.

"זה התחיל ב-12 במרץ, אז סגרנו את העסק", אומר שמואל, "אף אחד מאיתנו לא חשב שזה יהיה מהיר כל כך ולזמן ארוך כל כך. שלחתי הביתה עובדים ומצאנו את עצמנו מובטלים בבית. בשלב שבו אפשר היה לפתוח את המסעדות למשלוחים, מיד עשינו זאת. את המשלוחים כל אחד מאיתנו עשה בעצמו, לא היו עובדים וכלכלית לא היה שווה להעסיק עובדים בגלל זה".

"המזל שלנו הוא שאנחנו מוכרים, וזה היה באמת המזל הגדול", מוסיף חנה, "אבל המשלוחים לא באמת מכניסים הרבה כסף, זה בעיקר רק כדי להתגלגל ולהביא הביתה כמה שקלים. באופן חד משמעי אני יכול לומר לך שהרבה עבודה לא הייתה אבל מה שכבר היה, עשינו את זה בעצמנו באופנוע או ברכב".

קיבלתם תגובות מהקהל במהלך התקופה?

"יש לנו קהל נאמן שמכיר אוהב ומחבק ומגיע מכל הארץ, אבל לצערי לא יכולתנו לתת שירות לכולם אבל עשינו את מה שאפשר. שמענו על מקומות שקרסו בתקופה הזו וזה כואב בלב. כמו שאמרתי, לשמחתי אנחנו מוכרים אז הקהל באמת היה שם".

עכשיו פתחתם מחדש, מה מצב התפוסה?

"יש הרגשה של שגרה באוויר וזה מצוין וחשוב, המסעדות שלנו עובדות על שירות בשולחנות ואנשים מגיעים עם מסכות וזה מפריע להם לאכול. אבל למרות הקושי יש חוק ואנחנו מכבדים את ההנחיות. אנחנו משתדלים לעבוד על פי כל הנהלים למרות שזה מכביד על כולם. העיקר שכולנו נהיה בריאים ושלא נחזור למצב הזה".



תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר