הנס של אסנת שוורצמן: "זרקתי את כל התרופות"

כיצד מתלות בתרופות, השמנת יתר ומצב בריאותי קשה, הצליחה תושבת חולון להבריא

פורסם בתאריך: 18.12.17 17:12

לפני שנה וחצי עמדה אסנת שוורצמן על המשקל. המחוג הראה 97 ק"ג. "הייתי חולה אסטמה כרונית. נטלתי פרדניזון 35 מ"ג והשתמשתי במשאפים בשימוש קבוע יום יום. לא זכרתי את עצמי ללא ונטולין, השתמשתי בו עבור כל פעולה", מספרת שוורצמן, תושבת חולון בת 35, עובדת משרד הבריאות.

"לא זכרתי מה זה להיות בכלל בריאה. חשבתי שאין דבר יותר טבעי מאשר לסחוב ונטולין, להשתנק ולהיות עייפה כל הזמן. הייתי בטוחה שטיפול תרופתי יעזור לי. לקחתי סטרואידים חשבתי שהם כמוסות פלא", היא מתארת את מצבה הבריאותי.

במצב כזה, המחשבה על תכנית כושר בכלל לא עלתה על דעתה של שוורצמן. אנשים רבים שמתחילים בתהליך של כושר וספורט עושים זאת על מנת לרדת במשקל, להעלות מסת שריר ולהיראות חטובים יותר. במקרה של אסנת שוורצמן היה מדובר בסיכון בריאותי, שעליו הצליחה להתגבר.

"לא תכננתי בכלל למצוא את עצמי באזור של מכשירים ומשקולות. באתי לחדר כושר כדי לעשות יוגה בלבד. שמעתי מחברה שזה עוזר לנשימות, והייתי מחרחרת אחרי שתי קומות בחדר המדרגות. חשבתי שהיוגה תעזור לי, אבל אז קרה לי הנס הפרטי שלי".

שוורצמן פגשה את לין חסון, מאמנת כושר אישית. "הצמידו אותה אלי במקרה בפגישה של תכנית אימונים שנותן מועדון הכושר 'ספייס'. לא התכוונתי בכלל לעשות כושר אבל הציעו לי אימון חינם אז הסכמתי. נוצר בינינו קליק, היא גרמה לי לאהוב כושר. התחלתי להתאמן".

שוורצמן מספרת כי לא רק אימונים הביאו לשינוי הגדול אלא גם הקפדה יומיומית על הרגלי אכילה. "היו לי משברים לאורך כל התקופה אך לשמחתי מאמנת הכושר שלי הרימה אותי, האימונים שלה היו תמיד מעניינים, בכל פעם היה משהו חדש ומאתגר".

כיום, אחרי שנה וחצי של הרבה כוח רצון והתמדה, שוקלת שורצמן 25 ק"ג פחות. "זה רק אמצע התהליך. מינון התרופות ירד בהדרגה וכרגע אני לא נוטלת שום תרופה, זרקתי את כל התרופות, את הונטולין ואת הסטרואידים. אני מסתכלת אחורה ולא מבינה איך חייתי כל השנים האלו. קיבלתי את החיים במתנה והקרדיט לשינוי מגיע למאמנת הכושר שלי, שגילתה כלפי סבלנות רבה, יכולת הקשבה ויחס אישי. אני ממליצה לכל מי שסובל מהשמנת יתר, להתחיל בתהליך של כושר ותזונה נכונה. לי זה הציל את החיים".

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר