זעם ודאגה בבית האבות בחולון: "אין כוח אדם. ההורים שלנו בהסגר"

הנהלת בית האבות משען הודיעה לבני המשפחות על הפסקת הפעילות של המטפלות החיצוניות בהוראת הביטוח הלאומי: 248 דיירים, זכאי חוק סיעוד, נותרים ללא מענה

פורסם בתאריך: 1.4.20 19:28

לאחר ששני עובדי בית האבות משען בחולון אובחנו כחולי קורונה, כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון", הופסקה הפעילות של המטפלות החיצוניות. בני משפחות הדיירים חוששים ומודאגים: "אין כוח אדם. ההורים שלנו בהסגר".



הנהלת בית האבות משען הודיעה לבני המשפחות של הדיירים כי על הפסקת הפעילות של כלל המטפלות החיצוניות בשטח בית האבות עד להודעה חדשה, זאת בהוראת הביטוח הלאומי.

בהודעה מטעם ההנהלה, אשר הופצה בקבוצת הוואטסאפ בני המשפחות של הדיירים נכתב כי המוסד לביטוח הלאומי הורה על הפסקת הפעילות של כל המטפלות החיצוניות המגיעות אל בית האבות מעם חוק סיעוד בבית הדיור המוגן.

בהודעת ההנהלה לבני המשפחות נכתב: "במשען מביעים תדהמה לנוכח הצעד החד צדדי של הביטוח הלאומי וזאת מאחר שההחלטה התקבלה למרות שאין, נכון לשעה זו, חולה קורונה מאובחן מקרב הדיירים במקום. יצויין, כי אובחנו שני עובדים (מחסנאי ומטפלת מטב) שהורחקו מהאזור כבר לפני יותר משבוע. הדיירות ששהו בקרבת המטפלת נמצאות מאז בבידוד, לפני כחצי שעה נלקחו מהן בדיקות לקורונה".

עוד הוסיפה ההנהלה כי מתוך 480 הדיירים השוהים בבית האבות בחולון, כ-248 מהם זכאי חוק סיעוד הנעזרים במטפלות ישראליות. במשען מדגישים כי "אין אפשרות לספק שירות זה באמצעות עובדי משען ואף לא ניתן לגייס באופן מיידי מתנדבים או עובדים חדשים".

עוד נכתב בהודעה כי לא ניתן יהיה לאפשר לבני המשפחות להיכנס לבית האבות ולעזור משום שלא ניתן לעקוב היכן שהו בני המשפחה ועם מי נפגשו.

ההוראה החדשה זורעת לא מעט זעם ודאגה בקרב בני המשפחות של הדיירים במוסד. "כולם יהיו בהסגר. לא נותנים לנו להיכנס ואין מספיק כוח אדם של בית האבות. אז מי ידאג לדיירים?", אומרת בת לשני דיירים בבית האבות.

מהמוסד לביטוח לאומי נמסר בתגובה: "בימי שגרה מסייעות המטפלות של חוק סיעוד
לכ-230 אלף זקנים שגרים בקהילה בביצוע פעולות יום יום ובניהול משק הבית. ביניהן כ-45 אלף עובדים זרים ועוד כ-100 אלף מטפלות תושבות ישראל שמועסקות על ידי 105 חברות ועמותות. יודגש, שצוות המטפלות והחברות הוא גדול ומגוון. יש ביניהם מטפלות שעובדות שנים רבות, ואף עברו הכשרה בסיסית, ויש רבות מאוד שלא עברו שום הכשרה. הגיל החציוני של המטפלות הוא מעל 50, כאשר 44 אחוז מהם מעל גיל 60, דהיינו בקבוצה הסיכון של הקורונה".

"לצערנו, עדיין אין למטפלות את ציוד המיגון הנדרש. לאור כול זאת עמדת הביטוח הלאומי הוא שעל מנת להגן על המטפלות והזכאים יש להקפיד ולייעד אותם להמשך טיפול בקבוצת הזכאים שאינם חולים ואינם מבודדים. דיור מוגן בו יש סימנים ראשונים של קורונה להפעיל צוות ייעודי, שעבר הכשרה מתאימה, ורצוי בתנאים של מגורים במקום".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר