לאחר שהיה על סף מוות: התעורר בוולפסון חולה הקורנה בן ה-45

"אלו הרגעים והמקרים שזוכרים לכל החיים ונותנים לנו כח ומוטיבציה", אומר אחד הרופאים שנלחם על חייו של חולה הקורונה, שהתעורר אחרי 29 ימים בהרדמה

פורסם בתאריך: 20.4.20 13:31

בשורות טובות: אחרי 29 ימים שהיה מונשם ומורדם בבית החולים וולפסון, כולל טיפול חירום במכשיר האקמו – התעורר חולה הקורונה שמעון ששון בן ה-45 שאושפז ללא מחלות רקע.



לפני כחודש הגיע ששון, תושב העיר בת ים, בן 45 וללא מחלות רקע, לבית החולים וולפסון בו הוא אושפז במצב קשה, ולאחר שחלה החמרה במצבו, הוא חובר למכונת לב ריאה (אקמו). בסוף השבוע האחרון הוא התעורר לאחר שכבר היה על סף מוות. מי שטיפל בחולה ונאבק על חייו הם  ד"ר זיו רוזמן, ד"ר חגי דקל וד"ר אריה סורוסקי. כעת מצבו של ששון מוגדר יציב, לאחר שנגמל ממכשיר האקמו והוא מתקשר עם סביבתו, כאשר אשתו, שגם החלימה מקורונה, נמצאת לצידו.

בשונה משאר חולי הקורונה הקשים, ששון התאפיין בגילו הצעיר ובכך שלא נשא עמו מחלות רקע. ד"ר זיו רוזמן, רופא בכיר במחלקות לטיפול נמרץ התייחס לכך בהרחבה בראיון שנתן ל'השקמה-חולון' ואמר כי "אנחנו כן ציפינו שאחוז מסוים מהצעירים יקבל את המחלה בצורה קשה". עם אשפוזו הוא הוכנס אל תוך אגף מיוחד בבית החולים וולפסון, רחוק מבני משפחתו שעליהם נאסר ליצור עמו כל מגע. כל ידיעה חדשה על מצבו של קרובם הגיעה דרך הרופאים שהיוו עבורם את צינור המידע היחיד.

במהלך השבוע הראשון לאשפוזו חלה הידרדרות במצבו של ששון אשר הצריך את חיבורו אל מכונת האקמו. בעקבות כך קרא ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט לתושבי העיר להתפלל לרפואתו. בסופו של דבר התייצב מצבו אך עדיין נשאר קשה. "אנחנו עוברים רגעים קשים וכולנו מתפללים. אני בבידוד וגם הילדים כי כולנו נדבקנו. ואני איתם בבית". מסרה אז אשתו.

 

 

 

 

 

ד"ר חגי דקל, מנהל המחלקה לניתוחי לב-חזה וראש צוות האקמו בוולפסון, התייחס לשיפור במצבו של ששון ומסר: "לבית החולים וולפסון יש ניסיון עשיר מאד בשימוש במכשיר האקמו בילדים ובמבוגרים שזקוקים לחיבור למכשיר אחרי ניתוח לב. אנחנו שמחים שאנו יכולים להשתמש בכל הידע והניסיון הרב שצברנו עכשיו במשבר הקורונה ולהציל חולים שנזקקים למכשיר ובעצם להציל את חייהם".

עוד הוסיף ד"ר דקל: "אנו גם שמחים מאד כשאנו נקראים ויוצאים עם צוות מיוחד לבתי חולים אחרים ללא מכשיר אקמו לחבר גם שם חולים לאקמו ולהביאם להמשך טיפול אצלנו בוולפסון. חשוב לציין שהחיבור למכונת האקמו דורש עבודת צות עם טכנאי מכונת לב ריאה ואחיות חדר ניתוח וללא עזרתם ויכולתם המקצועית לא היינו יכולים להפעיל את מערך האקמו המפותח כל כך שלנו".

ד"ר אריה סורוקסקי, מנהל המחלקות לטיפול נמרץ בוולפסון, ציין:"כעת כשהוא בהכרה מלאה ונושם בכוחות עצמו ללא שום תמיכה נשימתית אני רוצה להוקיר תודה לרופאים הנפלאים מהמחלקה לטיפול נמקץ שטיפלו בו: ד"ר יוליה חייפץ, ד"ר גירש זהבה, ד"ר בוריס רוזבסקי ולכל הצוות הנפלא בבית החולים".

ד"ר זיו רוזמן מסר: "אני מאושר שכל העבודה הקשה הביאה להצלת חיים. אלו הרגעים והמקרים שזוכרים לכל החיים ונותנים לנו כח ומוטיבציה להמשיך לעסוק ברפואה למרות השעות הארוכות והלחצים המתמשכים שאנו חווים".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר