הדמיה: איתן רונאל - דרורית לוי אדריכלים

בוטל הדיון בהתנגדויות להעברת התחנה המרכזית לצומת חולון

הוועדה המקומית לתכנון אישרה את התוכנית להתחדשות עירונית של חולון, והחליטה לבטל את תוכנית 2030 במתכונתה הנוכחית

פורסם בתאריך: 16.7.19 16:59

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של חולון התכנסה אתמול (שני) לישיבה מיוחדת שבה אישרה להפקדה את תוכנית ח-619 להתחדשות עירונית. בנוסף החליטה הוועדה לעדכן את תוכנית המתאר ח-2030, ולכן בוטל הדיון בהתנגדויות לתוכנית שתוכנן להיערך במסגרת הישיבה.

עיקר ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית נגעו לחששם של תושבים, פעילים חברתיים ופוליטיקאים מקומיים מהקמת מרכז תעבורתי החדש בצומת חולון לצד הקמת מרכז עסקים במקום, כפי שדווח כאן ב"השקמה חולון". ההחלטה לעדכן את התוכנית ולהסב אותה לתוכנית שתיקרא 2040, אשר תתייחס גם לשינויים אשר יחולו בעוד יותר משני עשורים, הובילה לביטול הדיון בהתנגדויות.



לדברי חברי הוועדה, עדכון התוכנית הנוכחית נובע מהצורך להתחשב בגורמים כמו תחזית גידול האוכלוסייה, תוספת יחידות דיור, שינויים במרחב המטרופוליני סביב חולון בעקבות סלילת הקו ירוק של הרכבת הקלה, תוכנית קווי המטרו, תוכנית אגן איילון וכן אישורן של תוכניות נוספות.

בנוסף כאמור אישרו חברי הוועדה את ח-619, "התוכנית הכוללת להתחדשות עירונית ולחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה", תוכנית חדשה בתחומה שאינה עוסקת רק בתוספת זכויות למבני מגורים אלא גם קובעת הנחיות והוראות להגדלת השטחים הציבוריים, הבנויים והפתוחים, כמענה לתוספת יחידות הדיור הצפויות.

מטרתן של הוראות אלה היא לשמור על איכות החיים העירונית לצד הגידול באוכלוסייה וכן לחזק ולהרחיב את המרחב הציבורי. עוד במאי 2018 התקיים הדיון הראשון להפקדת התוכנית, ולאור העדכונים שנערכו לקראת הפקדתה הוחלט להביאה לדיון נוסף ולהציג את עיקריה להרכב החדש של הוועדה המקומית של חולון.

ביצוע תוכנית ההתחדשות העירונית יחול בהדרגה ולאורך תקופה ארוכה והיא מתייחסת לשני נושאים עיקריים: הראשון הוא הגדרת מוקדים עירוניים שבהם הוועדה תקבע את מספר הקומות המקסימלי של מבנים, הגדרת מנגנון להקצאת קרקע ושטחים בנויים לצורכי ציבור וכן קביעת הנחיות להקצאת שטחים פתוחים לציבור, ואילו המסלול השני ידון בקביעת הנחיות ליישום של תוכנית תמ"א 38 במסלול של היתר "לחיזוק ותוספות" או "להריסה ובנייה".

ראש עיריית חולון, מוטי ששון, מסר כי "מטבע הדברים, מימושה של תוכנית מעין זו תלוי בהתארגנות וולונטרית של התושבים, אולם מרגע שהופכת המדיניות העירונית לתוכנית מסודרת היא מייצרת ודאות ושקיפות ומקלה על התארגנות זו ועל היוזמות הפרטיות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר