שטח החניה שעליו נאבקים התושבים
שטח החניה שעליו נאבקים התושבים

המאבק נגד הקמת בי"ס על מגרש חניה: דורשים לשנות את התוכנית

דיירי רחוב רבינוביץ' ממשיכים במאבקם למנוע את הקמת בית הספר בשטח מגרש החניה בשכונה: "אם לא תהיה הידברות עם העירייה, נגיש התנגדות לוועדה לתכנון ובנייה

פורסם בתאריך: 5.12.19 16:09

עליית מדרגה נוספת בהתנגדות התושבים לתוכנית העירייה לבניית בית ספר על מגרש החניה ברחוב רבינוביץ' בחולון. בתחילת השבוע שלח ועד התושבים מכתב אל ראש העירייה מוטי ששון, שבו הם קוראים לפתוח מיד בהידברות, על מנת לשנות את התוכנית המקורית.



מאז שנחשפה התוכנית להקים מוסד חינוכי על שטח מגרש החניה שבקצה רחוב רבינוביץ', הוקם וועד אשר מייצג את התושבים במאבק. כמו כן נשכרה עו"ד ציפי מרגלית על מנת שתייצג את המתנגדים. כעת בכוונת התושבים לפתוח בהידברות עם העירייה על מנת לנסות ולהגיע להסכם אשר ישנה את התוכנית לשביעות רצונם של כל הצדדים.

כבר לפני מספר חודשים נפגשו אנשי הוועד עם ראש העיר והציגו לו חלופות. אולם, לטענת חברי הוועד, נכון לעכשיו העירייה עדיין מסרבת לשנות את התוכנית המקורית.

המכתב לראש העירייה מטעם התושבים נשלח באמצעות עו"ד מרגלית, עם פירוט כל הנימוקים מדוע יש לשנות את התוכנית. ועד התושבים נחוש להביא לשינוי בתוכנית, כדי למנוע את הקמת  המוסד החינוכי על שטח מגרש החניה ולהעבירו למקום אחר. לדברי הוועד, אם אפיק ההידברות מול העירייה ייכשל,  תוגש התנגדות לוועדה לתכנון ובניה.

הנימוק המרכזי שהוצג במכתב הוא מצוקת החניה אשר לטענת התושבים תחריף לאחר שמגרש החניה יבוטל. התושבים הוסיפו כי הדבר הזה יכול לפגוע בבטיחות התנועה שבשכונה היות וכלי רכב רבים יחנו מחוסר ברירה במקומות אסורים.

"בשעות הערב ובסופי שבוע עשרות רבות של כלי רכב חונים על איי תנועה, מדרכות וכניסות לבתים באופן המקשה מאוד על התנועה במתחם ואף מונע מעבר של רכבי חרום והצלה. דוחות החניה הניתנים אף בערבי שבת אינם מהווים גורם מרתיע, שכן, אין לתושבים כל ברירת חניה אחרת.

"כבר אירעו בעבר מקרים בהם נמנע מרכב חירום להגיע אל אחד הבתים במתחם. זהו המצב כעת, בעת שמחציתו של המגרש הציבורי משמש כמגרש חנייה עבור למעלה מ-100 כלי רכב של תושבי השכונה. כך מאז בנייתה", מסבירים התושבים במכתב ומוסיפים, כי "קריית בן גוריון הינה אחת השכונות הצפופות בעיר. השכונה, אשר בנייתה החלה בתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת, נבנתה בהתאם לתוכנית אשר תוכננה ונערכה בשנות ה-70 ותואמת את הסטנדרטים והתקנים אשר היו תקפים באותה עת".

כמו כן, הובאה במכתב התנגדות התושבים לכוונת העירייה לעשות שימוש כלל עירוני במגרש. עמדת התושבים היא כי כל שימוש שייעשה בשטח יהיה לצורכי השכונה בלבד ולא כלל עירוני. כבר כיום פועלים גני ילדים בחלק מהשטח והתושבים דורשים כי הם ימשיכו לפעול. "כאן המקום להדגיש את עמדת התושבים לפיה אין לתכנן במגרש הציבורי שימוש כלל עירוני ו/או אזורי. מיקומו של המגרש בלב שכונת מגורים צפופה בה רחובות רבים ללא מוצא מחייבת כי השימוש בו יהיה לצרכים מקומיים בלבד של תושבי השכונה", הוסבר במכתב.

לבסוף נחתם המכתב בבקשה לפתוח אפיק הידברות בין אנשי העירייה ובין התושבים על מנת למצוא חלופה אשר תוכל לרצות אל כל הצדדים: "לאור האמור, נבקש כי כל כוונה לשינוי עתידי תיבחן יחד עם תושבי המתחם, וכל החלטה תתקבל בתאום עם התושבים, לאחר בחינה של כלל החלופות והפתרונות המתחייבים. נודה לקביעת מפגש ויצירת פורום ו/או מסגרת מתאימה כאמור, לתכנון בר קיימא המתחשב בצורכיהם של התושבים".

מעיריית חולון טרם נמסרה תגובה.

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר