שטח החניה שעליו נאבקים התושבים
שטח החניה שעליו נאבקים התושבים

האם התוכנית לבניית בי"ס על שטח חניה הוסתרה מהתושבים?

דיירי רחוב רבינוביץ, משעול השוהם שיצאו למאבק נגד בניית בית הספר טוענים כי התוכנית הוסתרה מהם. העירייה: "התוכניות נמצאות בבדיקה ראשונית"

פורסם בתאריך: 28.11.19 09:57

דיירי רחוב רבינוביץ, משעול השוהם והסביבה שיצאו למאבק נגד בניית בית ספר על המגרש בשכונה, טוענים כי עיריית חולון הסתירה מהם את העובדה שהגישה בקשה להיתר בנייה.

מאבק התושבים החל לפני כשמונה חודשים, בעקבות החלטת העירייה לבנות על מגרש בשכונה מגרש בשטח של 3,000 מ"ר. התושבים הספיקו להיפגש עם ראש עיריית חולון, מוטי ששון, אולם עד כה לא הושגה כל הסכמה והמאבק נמשך.



הימים האחרונים טוענים התושבים  כי העירייה הסתירה מהם כי הוגשה בקשה להיתר בנייה.

מאיר גלעדי, מראשי המאבק, טוען כי החברה הכלכלית של עיריית חולון הגישה בקשה להיתר בנייה לפני כשנה, ואילו רק עכשיו הבקשה פורסמה באתר העירייה. "אנחנו נמצאים במעקב באתר העירייה לראות אם הוגשה בקשה כדי להתנגד ולא היה שום דבר", כך לטענתו.

לדבריו, רק בימים האחרונים הבחין בשנוי. "לפני כמה ימים ראיתי הודעה לבקשה להיתר אבל מסתבר שהיא התחילה להתגלגל מאוקטובר 2018 ורק השבוע היא פורסמה באתר העירייה", מסביר גלעדי.

הוא מוסיף כי כבר לפני ארבעה חודשים ניגש אל העירייה כדי לבדוק האם כבר הוכנה תוכנית ולהתעדכן בפרטיה, אלא שאז נמסר לו כי לא הוכנה כל תוכנית.

תחילתה של הפרשה לפני מספר חודשים, עם פרסום כוונת העירייה להקים מוסד לחינוך מיוחד על המגרש. נוסח המודעה על כינון אסיפת דיירים נגד התוכנית גררה גלי ביקורת קשים מכל עבר, גם מצד ראש העירייה מוטי ששון.

הדיירים המתנגדים לתוכנית טוענים כי בניית בית הספר על המגרש המדובר תביא לאיבוד עשרות מקומות חנייה אשר משרתים אותם, דבר אשר לדבריהם יביא לסכנה בטיחותית בשכונה בשעות הערב. כל זאת, על רקע העובדה כי לפני מספר שבועות החלו עבודות הרכבת הקלה ברחוב שמחה ארליך, אשר נסגר לתנועת כלי רכב ולהפקעת מגרש החניה ששימש את התושבים.

בחודשים האחרונים התגבש ועד מתנגדים, המייצג את התושבים. בינתיים, התושבים אף גייסו כספים ועורכת דין שתייצג אותם במאבק המשפטי.

"אנחנו מפעילים את עורכת הדין והיא תגיש התנגדויות. עכשיו לקחו לנו את החניה של הרכבת הקלה, ומדברים על הרס מרכז סדאב לכמה שנים, אז איפה נחנה? מחוסר ברירה רכבים יחנו בכל מקום, לא חושבים שזה יסכן רכבי חירום? איפה איכות החיים שלנו? אנחנו הצענו מקומות חלופיים שבהם ניתן לבנות את בית הספר, וקיבלנו תשובות לקוניות ומתחמקות. בעירייה נעולים על התוכניות שלהם".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "תוכניות בית הספר נמצאות בבדיקה ראשונית של גורמי הרישוי בעירייה. הבקשה להיתר הוגשה ללא הקלות, כלומר – היא תואמת את התב"ע שבמקום. לפיכך, בתהליך שכזה לא נדרש פרסום לציבור".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה שלא יבנו מגרש תת קרקעי ציבורי כחלק מה תוכנית להקמה מתחת לבית הספר המתוכנן וכך יפתרו את הבעיה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר