תינוקיה לחתולים. חמלה כערך חינוכי צילום: רני קטן

מי ידאג לחתולים? "בעירייה חושבים שלא צריך חמלה"

הוטרינר העירוני לפעילים: "קודם תקימו עמותה, אחר כך נשקול אם להקים תינוקיה לחתולים"

פורסם בתאריך: 18.10.17 15:24

בתחילת חודש ספטמבר האחרון חגגו פעילים למען בעלי חיים בחולון את הודעת העירייה על הכוונה להקים בעיר תינוקיה לגורי חתולים שבה יטופלו החתלתולים וישוחררו לאחר שיהיו חזקים מספיק כדי לשרוד ברחוב. אולם, עתה נודע כי בעירייה גוררים רגליים ומעמיסים קשיים על הפעילים.

שמעון חזן, יו"ר ועדת הבריאות העירונית, מספר על הקשיים שמעמידה העירייה בפני הפעילים בעיר: "יש הרבה עמותות שמוכנות לטפל בגורים כדי למנוע את הריגתם. בעיריית חולון חושבים שלא צריך חמלה. מדובר בתקציב של רבע מיליון שקל להקמת התינוקיה, המהווה סכום זניח לעומת פתרון הבעיות התברואתיות".

עוד מוסיף חזן כי לטיפול בחתולים יונקים יש חשיבות חברתית וחינוכית: "ילדים מהחינוך המיוחד, ביניהם אוטיסטים, יכולים לטפל בגורים וידוע כי מגע עם חיות עוזר להם ללמוד לתקשר. בעירייה טוענים כי לא עושים את זה בשום מקום בארץ, ולכן הצעתי שחולון תהיה החלוצה וזה בהחלט יכול להיות פרויקט פורץ דרך. אנחנו חייבים לקדם את נושא הטיפול והצלת החתולים מתוך מחויבות לפעילות למען סובלנות. מי שלא חומל על בעלי חיים, לא חומל על בני אדם".

גור חתולים. שילוב אוטיסטים בטיפול. צילום: רני קטן

רינה עזרא, פעילה למען החתולים בעיר, אומרת: "יש  לי חמישה חתולים, אני מטפלת בחתולים כל חיי. מבחינת העירייה, זה נושא חסר ערך שאינו עומד בראש סדר העדיפויות וקודמים לו תקציבים לחינוך, רפואה וכדומה. ניסינו להסביר לשווא שהטיפול בחתוליה יוכל להעשיר את החברה אם ההתנדבות תיעשה על ידי ילדי החינוך מיוחד או גימלאים. אנחנו נתקלים בהרבה מקרים של התעללויות בחתולים בוגרים, ולדעתי טיפול בחתולים הוא בהחלט עניין של חינוך".

 

 

לדברי חזן, הווטרינר העירוני, ד"ר ויקטור חדד, מתנער מהאחריות. חדד מצידו אומר כי "היתה פגישה עם המאכילים. אמרו להם שהעירייה לא יכולה להקצות להם כסף כאנשים פרטיים אשר מעוניין לטפל בחתולים ללא גוף מאגד. הציעו להם לפתוח עמותה בצורה מסודרת ובהמשך, במידה שהעמותה תפעל בצורה תקנית, העירייה תבחר לשקול אם לפתוח להם את החתוליה או לא".

חזן. "פיילוט ארצי"

בתגובה אומר חזן: "אומרים לנו לפתוח עמותה כדי לדחות את התקציב. ההתניה הזו היא ניסיון לדפוק אותנו. מדובר בכמה חודשים עד שתיפתח העמותה. כמו כן, יש צורך גם במנהלים, רואי חשבון וועדות שונות. הפרוצדורות האלו ייגררו עוד ועוד ובינתיים החתולים יומתו והפתרון יידחה. אני חבר מועצה ועורך דין. לא נתקלתי באנשים רציניים כל כך כמו מאכילי החתולים אשר מעוניינים לעבוד ולפעול למען חסרי הישע. יש הרבה מה ללמוד מהם".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר