שמשון חן

מלך הבריכות המקומי, שמשון חן: "אני פטריוט חולוני ונמצא בעיר 20 שעות ביממה"

יוקר הבריכות, גניבות וגזענות, פוסטים ביקורתיים וגם הפרויקטים החדשים בעיר - שמשון חן, מנכ"ל החברה לבידור וכלכלה בחולון, מדבר

פורסם בתאריך: 27.10.17 10:06

שמשון חן, מנכ"ל החברה לבידור וכלכלה בחולון, שחולשת על מרכזי הבילוי והפנאי בעיר, הוא דמות מוכרת ופופולרית בחולון, ונדמה שאיפה שלא תביטו, הוא שם. בין השאר הוא אחראי על ניהול פארק פרס, "לה פארק" וימית 2000, מרכז הספורט הבריזה, קאנטרי קלאב נופשונית ועוד. בראיון ל"שקמה חולון" הוא מסביר למה הבריכות בעיר יקרות, מה הוא עושה נגד פוסטים ביקורתיים, למה הוא אוהב את ראש העיר מוטי ששון וגם איך ייראה היכל הקרח האולימפי החדש בחולון.

"אני אמנם לא גר בחולון – אני גר ביבנה", אומר חן, "אבל אני פטריוט חולוני, ונמצא בחולון קרוב ל-20 שעות ביממה. אני מתחיל את היום באתרי החברה ובסוף היום אני מבלה במשחק של הפועל או ב'סעידה'. אני אוהב את חולון ואת האנשים שלה, ואני אוהב את מוטי ששון, הוא הבוס שלי והוא אחלה חבר ובוס".

חן החל את דרכו כסגן מנהל הקאנטרי בבת ים, ולאחר שרכש ניסיון הציעו לבוא ולהשתתף בהקמת הנופשונית בקריית בן גוריון, שם היה שותף לניהולה לאחר שהושלמה המשימה. הוא מיד נקרא למשימה הבאה – הפיכת בריכת השלום המיתולוגית לפארק מים ולאחר שסיים גם את הפרויקט הזה ושימש במגוון תפקידים בחברה לבידור וכלכלה, מונה בשנת 2010 לתפקיד מנכ"ל החברה.

החברה לבידור וכלכלה שגשגה והפכה בתקופת ניהולו להצלחה המהווה מודל לדוגמה לערים אחרות. מדובר בחברה עצמאית שאמנם קשורה לעירייה, אך היא עובדת כיחידת רווח עצמאית ועובדיה אינם עובדי עירייה. כל הכנסותיה והוצאותיה מנוהלות על ידה והיא לא מתוקצבת על ידי העירייה.

"בקרוב תוקם בריכה חדשה במחיר שווה לכל נפש"

ההצלחה הכלכלית של החברה שחן עומד בראשה היא תוצאה של ניהול נכון, אך קיימת נגדה ביקורת הטוענת כי מחירי הכניסה והמנוי לבריכות בחולון הם יקרים ואינם שווים לכל נפש. חן עונה לטענה: "ראשית, הבריכות בחולון אינן מוגדרות כבריכות עירוניות. ימית 2000 הוא הפארק הגדול במדינה, אי אפשר להשוות אותו לבריכות בערים אחרות ואי אפשר לגבות מחיר כמו בבריכה רגילה. כנ"ל גם לגבי 'בריזה' וה'נופשונית'".

חן מציין את ההנחות שניתנות לתושבי חולון: "אנו מעניקים הנחה קבועה של 25% במשך כל השנה לתושבי חולון וגם למגזרים שונים בעיר במשך כל השנה. יש ימים שההנחה מגיעה אף ל-50%. החדשות הן שבמקום הבריכה הלימודית שנהרסה – בריכת הפועל – תוקם בקרוב בריכה עירונית במחירים שווים לכל נפש".

ימית 2000. "זו לא בריכה רגילה"

בקיץ האחרון עלו לכותרות גילויי גזענות במתחמים שאתה מנהל, ובפרט ימית 2000. כיצד אתה מתמודד עם התופעה?

"לא נעים להגיד, אבל עם ישראל לא אוהב חרדים וערבים ואנשים מתנגחים ומנצלים בכל דרך מצבים חברתיים לצורכי תעמולה. אבל המקום שומר חוק ומחויב להכניס כל אחד ואחת למתחמו, ללא הבדל דת, צבע, מין ולאום. אנחנו עובדים לפי הוראות משרד הבריאות ואם אותה אישה, שטענה על גזענות, יכולה להיכנס עם שמלה לג'קוזי עם שבעה גברים, אז אתה מבין שיש פה אבסורד".

מה לגבי תופעת הגניבות הקשה, בעיקר של כפכפים, בימית 2000?

"גניבה של כפכפים היא תופעה מוכרת בכל מתחמי הנופש בארץ. אנו לא המצאנו את זה. כפכפים הם מוצר קל וזול ולכן קל לקחת אותם, אבל אנו לא שונים ממקומות אחרים והמקרים שהיו הם ספורים. מעבר לזאת, האבטחה בימית 2000 ובשאר מקומות החברה היא מאסיבית. אנחנו עובדים עם צוות אבטחה מתוגבר סביב השעון בשיתוף המשטרה, יש לנו מערך מצלמות משוכלל ואנו מסכלים אירועי אלימות וגניבות שמתרחשות בו ברגע. יש פשוט גורמים אינטרסנטים שמנפחים כל אירוע למימדים גדולים שלו היו ולא נבראו. אפילו אלכוהול אנו לא מאשרים להכניס לכאן ומצמצמים את האפשרויות להתרחשות של אירועים בעייתיים".

יש לא מעט תלונות על ימית 2000 ועל מתחמים אחרים שאתה מנהל ברשתות החברתיות. איך אתה מתמודד עם הביקורות?

"יש אנשים שמנגחים את העירייה בכל הזדמנות, וכשאני נתקל בתכנים לא נכונים או לא לעניין בפוסטים שקשורים למקומות בניהולי,  אני מתערב. זו זכותי וחובתי להגן על המקום שבו אני עובד".

מה הכי מעצבן אותך?

"כפטריוט חולוני מעצבן שיש אנשים שאוהבים לנגח כל דבר בעיר ומנפחים אותו ומשחירים את פני העיר. אני לא אוהב את זה. אם הייתי רוצה, הייתי מצלם כל ערימת זבל בכל עיר אחרת, ומרים אחלה קמפיין נגד ראש העיר. יש גם הרבה תושבים שמתנהגים בחוסר אחריות כלפי הסביבה וזורקים לדוגמה את האשפה הפרטית שלהם בכל קרן רחוב. העירייה נלחמת בדרכיה בתופעה הזו ומצליחה די טוב גם בעזרת המנכ"ל החדש, יוסי סילמן, שהביא רוח חדשה לעיר".

מה הן הבשורות לעתיד?

"בקרוב יוקם היכל קרח חדש שיהיה אולימפי ונוכל לקיים בו תחרויות מחול. כמו כן יוקם פאמפר-טרק בפארק פרס עם מתקנים אתגריים לכל המשפחה, וכן מרכז רכיבה לאופניים, סקייטפארק צמוד לנופשונית עם קפה גן סיפור ובריכה עירונית חדשה".

תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. סמדר

    אין ספק שהעיר חולון הינו עיר "הילדים"..וימית 2000…פארק אקסטרים לכל המשפחה שפעיל כל ימות השנה וכולל ספא מפנק ללא תוספת תשלום…
    ממליצה בחום…וכל הכבוד לשמשון חן על העשייה הנפלאה והפרויקטים החדשים שבדרך וכמובן לכל העובדים והצוות

  2. מוסדי

    על מה את מדברת??
    כהורה לשלושה ילדים אין מה לעשות בעיר הזו יותר ממספר ביקורים בשנה.
    פעם אחת בשנה (ביקור כל שנה) במוזיאון הילדים
    עוד פעם אחת בהחלקה על הקרח (שוב כל שנה לבקר את אותו הדבר)
    עוד 5 פעמים בבריכה (כניסה לכל המשפחה 350 שקל לביקור)
    מה עושים עם ה360 יום שנותרים בשנה? נכון, עוברים לראשון לציון
    בלי הכרזות ריקות מתוכן שהעיר היא עיר הילדים אבל יש גינות ציבוריות עם מתקנים נקיים, קולנוע, לונה פרק, מסעדות בלי סוף
    חולון בשנים האחרונות בזיון של עיר.
    שימו לב שבעלי התפקידים לא גרים בכלל בעיר- לא מכיר את שמשון, עדיף שיישאר ביבנה- כנ"ל מנכ"לית העירייה שגרה בתל אביב.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר