משבר במו"מ על שכר עובדי התרבות: "העלאה קטנה לא תעזור"

עובדי התרבות, שתלו תקוות במנכ"ל מדיטק החדש: "יש פערים בין מה שאנו מבקשים לבין מה שההנהלה מוכנה לתת. יש לנו קווים אדומים"

פורסם בתאריך: 1.11.17 12:09

עובדי מחלקת התרבות יתכנסו היום (רביעי) לפגישה דחופה בעקבות משבר במשא ומתן מול העירייה, שככל הנראה הגיע למבוי סתום. כזכור, בקיץ האחרון יצאו עובדי התרבות למאבק לשיפור תנאי העסקתם בעקבות שחיקת שכר מתמשכת, והם מבקשים זה זמן רב לשפרו תחת הסכם קיבוצי.

בקיץ האחרון יצאו עובדי מחלקת התרבות בעיר לשביתה של שלושה ימים אשר כללה 460 עובדים מתחום התרבות בעיר חולון: תיאטרון המדיטק, סינמטק חולון, המוזיאון לקריקטורה, המרכז לאמנות דיגיטלית, תיאטרון חולון, מוזיאון העיצוב, הספריה המרכזית וכל סניפיה, טיפ טף ומוזיאון הילדים.

בעקבות המאבק למען הסכם קיבוצי ובעקבות כניסתו של דני וייס, מנכ"ל מדיטק החדש, לתפקידו, החלו ישיבות משא ומתן עם ראשי העובדים. אולם, מאבק העובדים להסכם קיבוצי הגיע למבוי סתום. לדברי וועד העובדים: "הגענו לצומת של הכרעה במאבקנו להסכם שכר קיבוצי ראוי והוגן. בעקבות השביתות שהובלנו ומאז חידוש השיחות עם וייס, המנכ"ל החדש, חלה התקדמות במו"מ. עם זאת, לצערנו, בישיבת המו"מ האחרונה, לאחר שדנו עם ההנהלה על הסעיפים הכלכליים בהסכם, התגלו פערים גדולים בתחומי השכר והוותק".

"יש לנו קווים אדומים"

עינב בכר, ממובילות המאבק, מספרת על ההחלטה החשובה העומדת בפני העובדים: "יש פערים בין מה שאנחנו מבקשים לבין מה שההנהלה מוכנה לתת. יש לנו קווים אדומים. אנחנו רוצים להבהיר לעובדים מה ההנהלה לא מוכנה לתת ועל מה אנחנו נלחמים. עדיין לא מדובר על עיצומים ושביתות נוספות, אולם השבוע התקיימה ישיבת משא ומתן אחרונה שהוכיחה באופן חד משמעי שהדיונים עלו על שרטון. בחודשיים האחרונים היו פגישות של פעם בשבוע. מאז שנכנס וייס מנסים לקדם את נושא ההסכם הקיבוצי. אנחנו מתכנסים כדי לבדוק מה העובדים חושבים ומה הם רוצים לעשות הלאה".

ועד העובדים מסרב לעת עתה לחשוף את הפרטים על ההסכם. עם זאת, ההערכה היא שהעובדים לא יסכימו להצעת ההנהלה האחרונה. "לא מדובר בהטבות אלא בפרטים של שכר בסיסי. הם לא מוכנים לבצע את השינוי", אומרת בכר. "אנחנו מסתכלים לעתיד, לטווח רחוק, כמו למשל על מנגנון ותק וכדומה. יש עובדים ששנים נמצאים באותו שכר, שכר המינימום עומד לעלות ובהתאמה השכר של העובדים בתפקידים בכירים עומד להישחק ולהגיע לשכר המינימום. גם אם ייתנו לנו עכשיו העלאה קטנה, זה לא יעזור בהמשך. אנחנו מדברים על העלאה הדרגתית מכבדת. זה נושא שלא נוותר עליו".

"ראש העיר נפנף אותם"

חבר מועצת העיר מורן ישראל מחזק את דברי בכר: "הכישלון הגדול הוא שלא היה משא ומתן עד  כה. בסופו של דבר העירייה רואה שיקולים כלכליים מאחורי החלטות בדבר שינויים כאלה או אחרים בשכר העובדים, ואכן התרבות בעיר היא 'בור תקציבי' הנסמכת על כספי עירייה. קל לתלות תקוות במנכ"ל המדיטק החדש דני וייס, שיביא לרווחים שיצדיקו את קיומה של מחלקת התרבות, אבל עלייה ברווחיות נעוצה בראש ובראשונה בדירקטוריון, שהוא ראש העיר. בתור האחראי הראשי על התחום, הוא נפנף אותם. עובדי התרבות הפכו להיות אויבים. זה הדבר הגרוע ביותר שהוא יכל לעשות. משא ומתן לא נועד על מנת שצד אחד ישיג את כל מבוקשו והשני לא ירוויח כלום. הם אמורים 'להיפגש באמצע'. אני מקווה שזה מה שיהיה בסופו של דבר".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר