עדן טהרני. צילום: מיכל לובטון

משפחתה של עדן טהרני: "בעירייה הבטיחו הופעה ולא רוצים לשלם"

הצעת המחיר להופעה ביום העצמאות של עדן טהרני, פליטת "אקס פקטור", נדחתה בעירייה: "נשמח להופעתה עם צעירים חולונים מוכשרים שעושים זאת בהתנדבות"

פורסם בתאריך: 16.1.18 14:18

תלמידת התיכון מחולון, עדן טהרני, בת 18, התגלתה לאחרונה בתכנית "אקס פקטור", שבה הודחה בשלב מוקדם יחסית. יחד עם זאת, זכתה טהרני  ליחס מחבק וחם מכל קצוות הארץ בכלל ומהציבור החולוני בפרט כאשר עמדה מול אור הזרקורים מבלי שנכותה – עיוורון מלידה – תפריע לה בביצועיה המרגשים. ראש העיר חולון מוטי ששון אף הזמין אותה ללשכתו ובמפגש המשותף ביצעו טהרני וששון דואט.

אולם, מאז ירדה מאור הזרקורים, כך טוענת משפחתה של עדן, החיבוק החם שקיבלה מעיריית חולון היה לאכזבה גדולה. לדברי המשפחה, במהלך המפגש עם ראש העיר חולון הובטח לבתה עדן כי תופיע על הבמה המרכזית ביום העצמאות הקרוב, אך משנשלחה הצעת מחיר מהסוכנות המייצגת את בתה על התגמול שתקבל עדן בהופעתה העתידית, העניינים החלו להסתבך.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

"חיים מסיקה, מנהל האירועים בעירייה, טען בשיחה עם המשפחה כי עדן אינה זמרת מקצועית ולפיכך ישמחו שתופיע ביום העצמאות אך על במת הכשרונות הצעירים ובחינם", טוענת המשפחה. בנוסף, הסוכנות המייצגת את עדן פנתה במכתב תגובה למסיקה וטענה בפניו כי "מדובר בזמרת שזהו מקצועה ועתידה, היא אינה משויכת לקטגוריית אמנים צעירים, אלא זמרת מקצועית שמקבלת שכר על הופעה". הסוכנות ביקשה ממסיקה לבחון את סוגיית השכר מחדש, אך התשובה שקיבלו היתה דומה לקודמתה: "בהמשך להתייעצות עם סמנכ"ל תרבות ולשכת ראש העיר, אנחנו נשמח מאוד לתת לעדן טהרני במה ביום העצמאות הקרוב יחד עם הרבה כשרונות מהעיר (זמרים, רקדנים וכדומה) אך לצערי לא נוכל לממן את ההופעה וההופעה חייבת להיות בהתנדבות. מדיניות העירייה היא לתת במה וחשיפה  לכשרונות הצעירים של העיר אך לא נוכל לממן ולתקצב זאת".

משפחתה של עדן נעלבה מתשובתו מסיקה ולדבריהם, "ראש העיר אירח אותנו באהבה גם בלשכתו וגם במוזיאון הילדים ואנו מלאי הערכה כלפיו, אך חיים מסיקה התנהג אלינו בזלזול ובהתנשאות שלא פגשנו באף מקום. חבל שהוא מתנהג כך, אך עדיין לא מאוחר והוא יכול לחזור בו".

עוד הוסיפו בני המשפחה: "כשעדן היתה בכותרות, הוא ידע להתחנף ולגזור קופון על חשבוננו. הכי כאב לנו כשאמר שעדן טהרני לא זמרת ושאין לה הוכחות כזמרת והם מוכנים לתת לה רק חשיפה בבמת כשרונות".

העירייה: "מדובר בטענות מניפולטיביות"

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "לצערנו, מדובר בטענות מניפולטיביות שאינן נכונות. ראש העיר אכן הציע לעדן טהרני, תלמידת העיר חולון, להופיע בערב יום העצמאות בעיר מגוריה להנאת התושבים, אולם מעולם לא נאמר כי יינתן שכר בעבור הופעה זו".

עוד נמסר בעירייה כי "מנהל מערך התרבות בעירייה שוחח עם אמה של עדן שביקשה כי ישוחח עם אמרגניתה של בתה. האמרגנית שלחה בכתב הצעת מחיר בסך 7,000 שקל להופעה בת 20 דקות בבמה המרכזית ונענתה כי העירייה תשמח מאד לתת לעדן במה ביום העצמאות הקרוב, יחד עם כשרונות צעירים רבים נוספים תושבי העיר (דוגמת להקת הורה רעים, להקת השברולט ועוד), אך הופעה זו תהיה ללא שכר, כפי ששאר המופיעים שאינם אנשי מקצוע מנוסים ומוכרים לא מקבלים שכר עבור הופעתם זו, אלא נהנים מהחשיפה עצמה".

עוד ציינו בעירייה כי "מנהל מערך התרבות מעולם לא פקפק בכישוריה הקוליים של עדן, אלא ציין כי עליה לצבור עוד ניסיון בימתי ולכן מומלץ כי תופיע בכמה שיותר מקומות. כמו כן, אין כל קשר בין הדחתה המצערת של עדן מהתכנית 'אקס פקטור' לבין החלטת העירייה, שמהווה מדיניות עירונית שנהוגה זה שנים רבות. עדן קיבלה חיבוק גדול מעיריית חולון ומהעומד בראשה, שאף הזמין אותה אישית ללשכתו וביצע איתה דואט משותף, והעירייה תשמח שעדן תיקח חלק במופע יום העצמאות בעיר, יחד עם צעירים חולונים מוכשרים נוספים שעושים זאת בהתנדבות ובשמחה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר